Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR722335
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR722335/1
Tarievenregeling voor het uitvoeren van werken en het verrichten van diensten voor derden Heerlen 2024
Geldend van 16-07-2024 t/m heden
Intitulé
Tarievenregeling voor het uitvoeren van werken en het verrichten van diensten voor derden Heerlen 2024A. BESTRATINGSWERKEN UIT TE VOEREN TEN BEHOEVE VAN DERDEN
ARTIKEL 1 ALGEMEEN
Bij de uitvoering van bestratingswerken ten behoeve van derden zal de werkelijke kostprijs in rekening worden gebracht.
ARTIKEL 2 TELECOMMUNICATIEBEDRIJVEN/NUTSBEDRIJVEN
Bij de uitvoering van bestratingswerkzaamheden ten behoeve van telecommunicatiebedrijven en nutsbedrijven zullen de kosten worden berekend op basis van de Uitvoeringsregels telecommunicatieverordening gemeente Heerlen resp. de Overeenkomst gemeenten en nutsbedrijven 2021(OGN) in de Provincie Limburg.
B. HET AANSLUITEN VAN GEBOUWEN OP HET RIOLERINGSNET
ARTIKEL 3
-
1. Het college van burgemeester en wethouders bepaalt het aantal, soort en de locatie van de rioolaansluiting(en).
-
2. Voor een aansluiting op het rioleringsnet van de gemeente worden kosten in rekening gebracht. Deze zijn afhankelijk van de afstand tot het hoofdriool en benodigde graaf- en bestratingswerkzaamheden om de aansluiting te realiseren. Deze kosten worden op een offerte of raming gespecificeerd die de aanvrager vóór aanvang van de werkzaamheden zal ontvangen.
-
3. Bij bedrijven en bijzondere omstandigheden kunnen de kosten hoger uitvallen. Er wordt gewerkt op offertebasis, de aanvrager krijgt van tevoren een prijsofferte aangereikt.
-
4. Bovenstaande kosten gelden voor nieuwbouw, herbouw en renovatie.
-
5. De werkzaamheden worden uitsluitend door de gemeente Heerlen uitgevoerd. Hiervan kan in zeer uitzonderlijke gevallen worden afgeweken en enkel na expliciete toestemming van de gemeente.
-
6. De mogelijkheid tot aansluiting op het openbaar riool geldt tot wederopzegging. De diameter, kleur en materiaal van het aansluitpunt ter hoogte van de perceelgrens wordt te allen tijde bepaald door de gemeente Heerlen.
-
Gemeente Heerlen laat bij aanleg van de perceelaansluiting een ontstoppingsstuk plaatsen ter hoogte van de perceelgrens.
-
Nadere regels hieromtrent zijn vastgelegd in de Aansluitverordening Riolering 2011 Heerlen
C. HET MAKEN VAN INRITTEN TEN BEHOEVE VAN DERDEN
ARTIKEL 4
-
1. Een inrit zal voor rekening van de aanvrager worden aangelegd, aangepast of verwijderd nadat een vergunning op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening is verleend voor het aanleggen of veranderen van een inrit. (art. 2:12 APV Gemeente Heerlen 2021)
-
2. Het bepaalde in lid 1 geldt ook bij reconstructieplannen, tenzij er al een vergunde inrit is/was.
-
3. Ook voor de aanleg van inritten die worden aangelegd in bestemmingsplannen die in uitvoering c.q. in exploitatie worden genomen hetzij door de gemeente hetzij door derden zal op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening vergunning moeten worden aangevraagd en verleend.
-
4. De breedte, situering en uitvoeringswijze van de inritconstructie worden bepaald door de Gemeente Heerlen.
-
5. Voor het maken, veranderen of verwijderen van een reguliere inrit bij woningen of bedrijven worden de kosten gebaseerd op de werkelijk geraamde kosten op basis van een offerte. Deze kosten worden op een offerte of raming gespecificeerd die de aanvrager vóór aanvang van de werkzaamheden zal ontvangen.
-
6. Voor het maken, veranderen of verwijderen van een inrit anders dan een reguliere inrit gelden afwijkende tarieven, deze kosten worden tevens berekend op basis van een offerte.
-
7. De aanleg, aanpassing of verwijdering van een inritconstructie door derden/in eigen beheer is niet toegestaan. Hiervan kan in zeer uitzonderlijke gevallen worden afgeweken en enkel na expliciete toestemming van de gemeente.
D. ALGEMENE BEPALINGEN
ARTIKEL 5: Intrekking bestaande regeling
De Tarievenregeling 2022 voor het uitvoeren van werken en het verrichten van diensten voor derden, wordt ingetrokken per de datum van inwerkingtreding van de voorliggende tarievenregeling 2024.
ARTIKEL 6: Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Deze regeling treedt in werking één dag na publicatie.
-
2. Deze regeling kan worden aangehaald als "Tarievenregeling voor het uitvoeren van werken en het verrichten van diensten voor derden Heerlen 2024 ”.
Ondertekening
Aldus besloten tijdens de vergadering van het college van burgemeester en wethouders der gemeente Heerlen van 2 juli 2024.
de secretaris,
drs. V.N. Gosselink-Van Dijk
de burgemeester,
R. Wever
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl