Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR701336
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR701336/1
Regeling vergoeding stembureauleden en tellers gemeente Eindhoven 2023
Geldend van 04-10-2023 t/m heden
Intitulé
Regeling vergoeding stembureauleden en tellers gemeente Eindhoven 2023Het college van burgemeester en wethouders van Eindhoven,
gelet op het bepaalde in artikel E3 en E4 van de Kieswet,
besluit tot vaststelling van de
Regeling vergoeding stembureauleden en tellers gemeente Eindhoven 2023
Artikel 1 Algemene bepalingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
stembureauleden: de als zodanig bedoeld in artikel E4 van de Kieswet tot voorzitter, lid of plaatsvervangend lid van een stembureau benoemde personen bestaande uit:
- i.
medewerkers: de personen die met de gemeente Eindhoven een arbeidsovereenkomst zijn overeengekomen;
- ii.
externe medewerkers: de personen die geen arbeidsovereenkomst met de gemeente Eindhoven hebben.
- i.
- b.
tellers: de personen die, niet zijnde stembureauleden, na sluiting van een stembureau zijn belast met het tellen van de stemmen.
- c.
plaatsvervangende leden: de personen die geen zitting hebben voor de gehele dag of een dagdeel, maar die wel oproepbaar zijn om zitting te nemen.
- d.
zitting: de periode eindigt op het tijdstip, waarop alle volgens de wet voorgeschreven handelingen door het bureau zijn verricht.
- e.
periode (zitting):
- i.
hele dag van 07:00 tot 21:00 uur;
- ii.
tellen van 21:00 uur tot einde telling.
- i.
- f.
catering: de uitvoering van de catering (warme maaltijd, lunch, koffie, thee, frisdranken etc.) wordt verzorgd door de stembureauleden en tellers zelf.
- g.
reiskosten: alle reiskosten, waaronder de reiskosten voor het halen en brengen van het verkiezingsmateriaal.
- h.
training stembureaulid of teller: een e-learning of fysieke instructiebijeenkomst ter voorbereiding op de taken als stembureaulid of teller.
Artikel 2. Vergoeding
Stembureauleden en tellers ontvangen een vergoeding voor hun werkzaamheden.
- 1.
De vergoeding bedraagt voor de voorzitter € 210,- bruto per zittingsdag (inclusief tellen).
- 2.
De vergoeding bedraagt voor de plaatsvervangend voorzitter € 195,- bruto per zittingsdag (inclusief tellen).
- 3.
De vergoeding bedraagt voor een stembureaulid € 170,- bruto per zittingsdag (inclusief tellen).
- 4.
Indien stembureauleden niet de gehele verkiezingsdag deelnemen, ontvangen zij een vergoeding naar rato van de uren dat zij deel hebben genomen.
- 5.
De vergoeding voor tellers die met hun auto de stembescheiden vervoeren bedraagt € 75,- bruto voor de duur van de gehele duur van de telling en het vervoer van de stembescheiden naar het Stadhuis.
- 6.
De vergoeding voor tellers zonder auto bedraagt € 60,- bruto voor de duur van de gehele duur van de telling en het vervoer van de stembescheiden naar het Stadhuis.
- 7.
De vergoeding van de catering bedraagt € 40,- bruto per stembureaulid.
- 8.
Indien stembureauleden niet de gehele verkiezingsdag deelnemen, ontvangen zij een vergoeding voor catering naar rato van de uren dat zij deel hebben genomen.
- 9.
Tellers die na 21:00 uur aanvangen ontvangen geen vergoeding voor catering.
- 10.
De vergoeding voor het met goed gevolg doorlopen van de e-learning stembureau bedraagt € 25,- per stembureaulid en teller.
- 11.
De vergoeding voor het volgen van de e-learning wordt niet uitbetaald wanneer het stembureaulid zich afmeldt voor of op de verkiezingsdag.
- 12.
Aan stembureauleden en tellers worden geen reiskosten uitbetaald.
- 13.
Werknemers die zitting hebben op het stembureau, nemen een dag verlof op en ontvangen de vergoeding zoals die in deze regeling is opgenomen voor externe werknemers.
Artikel 3. Slotbepalingen
-
1. Deze regeling kan worden aangehaald als “Regeling vergoeding stembureauleden en tellers gemeente Eindhoven 2023”.
-
2. Deze regeling treedt in werking de dag na die van de bekendmaking.
Ondertekening
Eindhoven, 26 september 2023
Het college van burgemeester en wethouders van Eindhoven,
, secretaris,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl