Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR99690
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR99690/1
Regeling vervallen per 01-01-2015
Verordening welstandscommissie Spijkenisse 1992
Geldend van 29-08-1993 t/m 31-12-2014
Artikel 1 Verklaring gebruikte termen
-
1. Met "commissie" wordt verwezen naar de "welstandscommissie Spijkenisse".
Artikel 2 Taak
-
1. De commissie dient - desgevraagd of op eigen initiatief - op de wijze die is aangegeven in de Bouwverordening, burgemeester en wethouders van advies omtrent:
- a.
de toepassing van de voorschriften betreffende de welstand, genoemd in de wet, de bouwverordening en de door de raad vastgestelde welstandsnota's, nota's en beeldkwaliteitplannen als bedoeld in artikel 9.1, lid 2 van de bouwverordening;
- b.
andere aangelegenheden waarbij het uiterlijk aanzien van de gemeente of delen daarvan in het geding is of kan zijn.
- a.
Artikel 3 Werkwijze
-
1. De commissie mag slechts een besluit nemen indien de drie leden of hun plaatsvervangende leden aanwezig zijn.
-
2. De besluiten van de commissie worden genomen bij meerderheid van stemmen.
Artikel 4 Samenstelling en benoeming
-
1. De commissie bestaat uit drie, van burgemeester en wethouders onafhankelijke deskundige leden, te weten:
- a.
een architect;
- b.
een omgevingsvormgever;
- c.
een stedebouwkundige/architect.
- a.
-
2. De door de burgemeester en wethouders te benoemen leden en plaatsvervangende leden dienen bekendheid te hebben met de gemeente.
-
3. De vervanging van de leden wordt bij een door burgemeester en wethouders vast te stellen huishoudelijk reglement geregeld.
Artikel 5 De voorzitter
-
1. De vergadering wordt voorgezeten door een door burgemeester en wethouders aan te wijzen ambtelijk medewerker.
-
2. De voorzitter heeft geen stemrecht.
-
3. Burgemeester en wethouders regelen de vervanging van de voorzitter.
Artikel 6 De secretaris
-
1. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris, door burgemeester en wethouders aangesteld.
-
2. Burgemeester en wethouders regelen de vervanging van de secretaris.
Artikel 7 Zittingsduur
-
1. De leden van de commissie worden voor de duur van twee jaren benoemd. Verlenging van deze termijn kan ten hoogste eenmaal geschieden met een jaar.
-
2. De leden kunnen te allen tijde schriftelijk ontslag nemen.
-
3. Een lid kan voor het verstrijken van zijn zittingsperiode door burgemeester en wethouders worden ontslagen, indien niet voldaan wordt aan de verplichtingen voortvloeiend uit artikel 4 van het huishoudelijk reglement regelende de vervanging van het lid bij afwezigheid.
Artikel 8 Vergoeding
-
1. De leden en hun plaatsvervanger ontvangen vergoeding wegens vacatie en reiskosten.
-
2. Burgemeester en wethouders stellen het bedrag van de vergoeding vast.
Artikel 9 Diversen
-
1. De commissie zendt jaarlijks een verslag van haar werkzaamheden aan burgemeester en wethouders. Het verslag wordt voor de gemeenteraad ter inzage gelegd.
-
2. In alle gevallen, waarin deze verordening niet voorziet, alsmede bij gerezen geschillen, beslissen burgemeester en wethouders, de commissie gehoord.
Artikel 10 Slotbepaling
Deze verordening, welke kan worden aangehaald als "Verordening welstandscommissie Spijkenisse 1992", treedt in werking op de derde dag na de dag waarop afkondiging heeft plaatsgevonden.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl