Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR9893
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR9893/1
Beleidsregels inzake bezwaarschriften die niet voldoen aan de eisen die de Algemene wet bestuursrecht aan een bezwaarschrift stelt
Geldend van 30-04-2007 t/m heden
Intitulé
Beleidsregels inzake bezwaarschriften die niet voldoen aan de eisen die de Algemene wet bestuursrecht aan een bezwaarschrift steltHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Roosendaal;
Besluit:
vast te stellen de volgende:
Beleidsregels inzake bezwaarschriften die niet voldoen aan de eisen die de Algemene wet bestuursrecht aan een bezwaarschrift stelt.
Artikel 1. Toepassing
Deze beleidsregels zijn van toepassing op bezwaarschriften die gericht zijn tegen:
a.waardebeschikkingen genomen ingevolge enig artikel van Hoofdstuk IV van de Wet
waardering onroerende zaken;
b.beschikkingen genomen op grond van een op de voet van artikel 219 van de
Gemeentewet vastgestelde verordening, waartegen ingevolge de wet de mogelijkheid van bezwaar is geopend;
Artikel 2. Bevoegdheid
De gemeenteambtenaar bedoeld in artikel 231, eerste lid, letter b, van de Gemeentewet, die bevoegd is een bezwaarschrift in ontvangst te nemen en daarop te beslissen, is belast met de uitvoering van deze beleidsregels.
Artikel 3. Termijn tot herstel van vormverzuimen
-
a. voldoet het bezwaarschrift niet aan de eisen die artikel 6:5 van de Algemene wet bestuursrecht daaraan stelt, dan wordt een termijn tot het herstellen van het vormverzuim of de vormverzuimen gesteld van 14 dagen, te rekenen vanaf de dagtekening van de kennisgeving die aan belanghebbende/belastingplichtige wordt toegezonden waarin van het verzuim melding wordt gemaakt;
-
b. In de week na het verstrijken van de termijn als bedoeld in lid a. wordt belanghebbende/belastingplichtige een rappel gezonden waarin hem alsnog een termijn van 10 dagen wordt geboden om het vormverzuim/de vormverzuimen te herstellen
Artikel 4. Kennisgeving van verzuim
-
1. aan reclamant wordt de ontvangst van zijn bezwaarschrift waaraan een vormverzuim kleeft medegedeeld;
-
2. de kennisgeving vermeldt:
- a.
naam en adresgegevens van de belanghebbende/belastingplichtige;
- b.
beschikkingsnummer/aanslagnummer van de beschikking waartegen het bezwaarschrift is gericht;
- c.
registratienummer van het bezwaarschrift;
- d.
dagtekening van de kennisgeving;
- e.
de termijn van verlenging om het geconstateerde vormverzuim, de geconstateerde vormverzuimen te herstellen;
- f.
de vermelding dat het bezwaarschrift niet-ontvankelijk zal worden verklaard bij overschrijding van de termijn zonder dat het verzuim/de verzuimen is/zijn hersteld.
- a.
Artikel 5. Termijnverlenging
1.In afwijking van artikel 3 is de gemeenteambtenaar bedoeld in artikel 2, bevoegd in
daartoe aanleidinggevende gevallen de termijn om het verzuim/ de verzuimen te herstellen op een andere te stellen, doch niet langer dan vier maanden, na de dagtekening van de beschikking waartegen het bezwaarschrift is gericht;
2.Artikel 4, tweede lid, is van overeenkomstige toepassing.
Artikel 6. Ontvankelijkheid van het bezwaarschrift
Een bezwaarschrift is ontvankelijk indien het:
- a.
tijdig is ingediend, doch niet geheel aan de eisen die de wet er aan stelt voldoet, maar waaraan het verzuim een goede behandeling van het bezwaarschrift niet in de weg staat en de belanghebbende/belastingplichtige niet in zijn belangen wordt geschaad;
- b.
niet tijdig is ingediend of het vormverzuim niet binnen de daartoe gestelde termijn hersteld is, als redelijkerwijs niet kan worden beoordeeld dat belanghebbende/belastingplichtige in verzuim is geweest.
Artikel 7. Inwerkingtreding
- A.
Deze beleidsregels treden in werking op de derde dag na die van bekendmaking.
- B.
in te trekken het besluit van 23 april 2002 met ingang van de onder A. van dit artikel genoemde datum, met dien verstande dat genoemd besluit van toepassing blijft op de bezwaarschriften die zijn ingediend voor dat dit besluit in werking treedt.
- C.
Zij kan worden aangehaald als “Beleidsregels bezwaarschriften gemeentelijke belastingaanslagen en waardebeschikkingen Wet WOZ”.
Roosendaal, 24 april 2007.
Het college van burgemeester en wethouders voornoemd,
De secretaris, De burgemeester,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl