Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR98275
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR98275/4
Regeling vervallen per 06-01-2005
Overgangstoelage bij het wegvallen - verminderen van toeslagen
Geldend van 13-04-2012 t/m 07-01-2013
Overgangstoelage bij het wegvallen - verminderen van toeslagen
Artikel 1 Begripsomschrijving
In deze regeling wordt verstaan onder:
- a
Ambtenaar: de ambtenaar als bedoeld in artikel 1:1, lid 1 onder a van de Arbeidsvoorwaardenregeling Hilversum en degene met wie een arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht is gesloten.
- b
Toeslag: de toelage onregelmatige dienst, de inconveniëntentoeslag en de wachtdienstvergoeding.
- c
Wezenlijke onderbreking: een onderbreking van langer dan twee maanden.
Artikel 2 Vermindering - beëindiging toelage
Aan de ambtenaar wiens toeslag buiten zijn toedoen eindigt of vermindert wordt een overgangstoelage toegekend, indien deze beëindiging of vermindering tot gevolg heeft dat zijn bezoldiging een blijvende verlaging ondergaat van tenminste 3%, en de toeslag onmiddellijk voorafgaande aan de beëindiging/vermindering gedurende vijf jaar zonder wezenlijke onderbreking is ontvangen.
Gedurende de periode dat iemand onbetaald verlof geniet op grond van artikel 6:9 Arbeidsvoorwaardenregeling Hilversum bestaat geen recht op een overgangstoelage.
Artikel 3 Afbouw
De beëindigde of verminderde toeslag wordt in drie jaar afgebouwd, beginnend de eerste van de maand volgend op de beëindiging/vermindering en bedraagt het eerste jaar 75%, het tweede jaar 50% en het derde jaar 25%.
Artikel 4 60-jarigen
Indien de ambtenaar op het moment van het wegvallen/verminderen van een toeslag 60 jaar is of ouder wordt de overgangstoelage bepaald op het bedrag van de toeslag en vindt geen afbouw plaats. Indien de ambtenaar gedurende de overgangsperiode 60 jaar wordt, wordt de overgangstoelage gefixeerd op het dan geldende bedrag en vindt geen verdere afbouw plaats.
Artikel 5 Wisselende hoogte toelage
Indien de af te bouwen toeslag per maand wisselde in hoogte, wordt de overgangstoelage berekend naar de gemiddelde toeslag over de 12 kalendermaanden onmiddellijk voorafgaande aan de beëindiging/vermindering.
Artikel 6 Salarisverhoging
Indien de bezoldiging van de ambtenaar wordt verhoogd als gevolg van salarisverhogingen (niet zijnde algemene salarisverhogingen) of het toekennen van een toeslag, wordt de overgangstoelage naar evenredigheid verminderd.
Artikel 7 Overgangstoelage = bezoldiging
De overgangstoelage wordt aangemerkt als bezoldiging in de zin van artikel 3:1 van de Arbeidsvoorwaardenregeling Hilversum.
Met uitzondering van de overgangstoelage als bedoeld in artikel 4 wordt de overgangstoelage niet aangemerkt als laatstelijk genoten bezoldiging bij de toepassing van de hoofdstukken 9, 10 en 11 van de Arbeidsvoorwaardenregeling Hilversum. In deze gevallen wordt de overgangstoelage overeenkomstig. de hiervoor gestelde regels voortgezet c.q. beëindigd
Artikel 8 Onvoorziene gevallen
Het college kan in gevallen waarin deze regeling niet of niet in billijkheid voorziet een bijzondere regeling treffen.
Artikel 9 Inwerkingtreding
Ambtenaren die bij de invoering van deze regeling een overgangstoelage ontvingen op basis van de overgangsregeling na het wegvallen onregelmatige diensten of de wachtdienstvergoedingsregeling behouden hun aanspraken op basis van deze regelingen.
Deze regeling kan aangehaald worden als “Regeling overgangstoelage bij het wegvallen/verminderen van toeslagen gemeente Hilversum”.
Laatstelijk gewijzigd op 6 januari 2005.
Artikel 2
De overgangstoelage is bedoeld om het wegvallen of verminderen van de vergoeding onregelmatige dienst, inconveniëntentoeslag en wachtdienstvergoeding te compenseren. Bij onbetaald verlof (vol- of deeltijds) bestaat geen recht op deze overgangstoelage.Op basis van bovengenoemde vergoedingsregelingen wordt bij deeltijdverlof de vergoeding al automatisch naar rato vastgesteld.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl