Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR97844
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR97844/1
Regeling vervallen per 07-02-2013
Submandaat aan de teamleider Financiële Juridische Advisering
Geldend van 01-01-2008 t/m 06-02-2013
Intitulé
SubmandaatbesluitGemeente Sittard-Geleen
Domein Bedrijfsvoering
Afdeling Financiële Juridische Bedrijfsvoering
Team Financiële Juridische Advisering
Submandaatbesluit
Het hoofd van de afdeling Financiële Juridische Bedrijfsvoering, S.J.G.L. Roberts
Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 en de Eerste wijziging van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 (hierna: Mandaatbesluit);
Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de afdeling Financiële Juridische Bedrijfsvoering gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
-
1. De teamleider Financiële Juridische Advisering heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden
- ·
besluiten die gebaseerd zijn op de wet- en regelgeving waarmee het team in zijn of haar taken en bevoegdheden is belast;
- ·
aanschaffen van goederen en diensten, kantoorartikelen en specifieke software producten en bijbehorende diensten, inclusief het akkoord tot betaling van facturen. De bevoegdheid tot het geven van opdrachten geldt tot een bedrag van € 10.000,- exclusief BTW en dient in overeenstemming te zijn met het gemeentelijk aanbestedings- en inkoopbeleid, de productbudgetten, het werkterrein van het team en afgestemd met het afdelingshoofd Financiële Juridische Bedrijfsvoering;
- ·
het op uitnodiging van de voorzitter van de vaste commissie van advies voor de bezwaar- en beroepschriften vertegenwoordigen van het verwerend orgaan tijdens de hoorzitting en het opstellen van een verweerschrift als bedoeld in de ‘Verordening commissie bezwaarschriften Sittard-Geleen’;
- ·
aangifte van bedreiging, mishandeling en vernieling te doen bij de politie;
- ·
opleggen van een gebouwverbod;
- ·
verlenen van verlof, adv en kort buitengewoon verlof;
- ·
invullen van de formulieren ziek- en herstelmeldingen;
- ·
voor gezien en akkoord tekenen van declaraties reis- en verblijfkosten (overeenkomstig het Reisbesluit);
- ·
voor gezien en akkoord tekenen van declaraties autokosten (overeenkomstig de Regeling autokostenvergoeding Gemeente Sittard-Geleen);
- ·
voor gezien en akkoord tekenen van declaraties studiekosten voorzover opgenomen in een goedgekeurd opleidingsplan;
- ·
voor gezien en akkoord tekenen van zwangerschaps- bevallingsverlof;
- ·
voor gezien en akkoord tekenen van ouderschapsverlof;
- ·
afhandelen van klachten als bedoeld in de gemeentelijke klachtenregeling behalve als de klacht betrekking heeft op een gedraging van het bestuursorgaan zelf dan wel de voorzitter of een lid ervan (artikel 9 lid 2 Awb);
- ·
het doen van openbare bekendmakingen/kennisgevingen ten aanzien van krachtens mandaat genomen c.q. voorgenomen besluiten;
- ·
fiatteren van betaal- en inningsopdrachten;
tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.
- ·
-
2. Het afdelingshoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 2. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
“namens deze,”
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
Artikel 3. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de teamleider Financiële Informatie dan wel het afdelingshoofd vervangen.
Artikel 4. Verantwoording
De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
- ·
Voorjaars- en najaarsrapportages
- ·
Afdelingsrapportages
- ·
Jaarrekening
- ·
(Meerjaren-)Begroting
- ·
Regulier overleg tussen afdelingshoofd en teamleider
- ·
Ad hoc overleg tussen afdelingshoofd en teamleider (bij spoedeisende zaken)
- ·
Managementinformatie (maandelijks)
Artikel 5. Intrekking.
Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder goedgekeurde submandaat van de ‘teamleider Control’ ingetrokken.
Artikel 6. Bekendmaking en inwerkingtreding
-
1. Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2008.
-
2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in “De Trompetter”, op het intranet en de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl