Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR97101
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR97101/1
Regeling vervallen per 01-04-2013
Submandaatbesluit ten aanzien van de coördinator unit ‘Debiteuren/Crediteuren’ van het team Financiële Informatie
Geldend van 01-01-2008 t/m 31-03-2013
Intitulé
Submandaatbesluit ten aanzien van de coördinator unit ‘Debiteuren/Crediteuren’ van het team Financiële InformatieGemeente Sittard-Geleen
Domein Bedrijfsvoering
Afdeling Financiële Juridische Bedrijfsvoering
Team Financiële Informatie
Submandaatbesluit
Het hoofd van de afdeling Financiële en Juridische Bedrijfsvoering, S.J.G.L. Roberts
Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 en de Eerste wijziging van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 (hierna: Mandaatbesluit);
Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de afdeling Financiële en Juridische Bedrijfsvoering gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
-
1. De Coördinator unit ‘Debiteuren/Crediteuren’ van het team Financiële Informatie heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden en voor zover gelegen binnen het werkterrein van het team:
- •
memoriaal boekingen, welke indien nodig voorzien van accordering door de betreffende budgetbeheerder, t.a.v :
- □
administratieve correctieboekingen;
- □
- •
verlenen van verlof en adv;
- •
invullen van de formulieren ziek- en herstelmeldingen waarbij per ‘CC-mail’ de teamleider Financiële Informatie wordt geïnformeerd;
tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.
- •
-
2. Het afdelingshoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 2. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
“namens deze,”
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
Artikel 3. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door teamleider Financiële Informatie dan wel het afdelingshoofd vervangen.
Artikel 4. Verantwoording
De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
- •
Voorjaars- en najaarsrapportages
- •
Afdelingsrapportages
- •
Jaarrekening
- •
(Meerjaren-)Begroting
- •
Regulier overleg tussen teamleider en ondergemandateerde
- •
Ad hoc overleg tussen teamleider en ondergemandateerd (bij spoedeisende zaken)
- •
Managementinformatie (maandelijks)
- •
Administratieve correctieboekingen zoals genoemd in artikel 1 worden verantwoord middels een kopie en worden op verzoek overlegd aan de teamleider
Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding
-
1. Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2008.
-
2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in “De Trompetter”, op het intranet en de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl