Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR97054
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR97054/1
Regeling vervallen per 17-07-2014
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Bijlagen
Geldend van 28-10-2009 t/m 05-04-2011
Intitulé
Bijlagen bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders van 21 oktober 2009, nrs. 166769, 166787, 166831, 166832 en 169257Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Putten;
gelet op het bepaalde in artikel 2, 5, 6, 7 en 8 van de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
b e s l u i t:
vast te stellen:
Enig artikel
Bijlage 1 Verbanden met andere gemeentelijke registraties
De gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van de gemeente Putten is gekoppeld aan het Basis Registratie Systeem (BRS).
Hieronder wordt aangegeven welke registraties aan de basisregistratie zijn gekoppeld, waarvoor de gegevens worden gekoppeld en welke gegevens verstrekt worden.
Aan de afdeling Financiën worden de hieronder genoemde gegevens verstrekt:
-
- A-nummer.
-
- Burgerservicenummer.
-
- Voornamen.
-
- Geslachtsnaam.
-
- Geboortedatum.
-
- Geboorteplaats.
-
- Geslachtsaanduiding.
-
- Aanduiding naamgebruik.
-
- Datum overlijden.
-
- Plaats overlijden.
-
- Gemeente van inschrijving.
-
- Datum aanvang adreshouding.
-
- Adres.
De verstrekte gegevens worden gebruikt voor:
-
Gemeentelijke belastingen en heffingen.
-
Bijhouding van het gegevensbestand voor de Wet waardering onroerende zaken.
Beheerder:
Hoofd afdeling Financiën
Aan de afdeling Samenleving worden de hieronder genoemde gegevens verstrekt:
-
- A-nummer.
-
- Burgerservicenummer.
-
- Voornamen.
-
- Geslachtsnaam.
-
- Geboortedatum.
-
- Geboorteplaats.
-
- Geslachtsaanduiding.
-
- Aanduiding naamgebruik.
-
- Nationaliteit.
-
- Datum overlijden.
-
- Plaats overlijden.
-
- Gemeente van inschrijving.
-
- Datum aanvang adreshouding.
-
- Adres.
-
- Voornamen en Geslachtsnaam ouders.
-
- Geboortedatum en Geboorteplaats ouders.
-
- Geslacht ouders.
De verstrekte gegevens worden gebruikt voor:
-
De uitvoering van de WMO en de WWB en het uitvoeren van taken voor de leerplicht en het leerlingenvervoer.
Beheerder:
Hoofd afdeling Samenleving
Aan de afdeling Interne zaken worden de hieronder genoemde gegevens verstrekt:
-
- Burgerservicenummer.
-
- Voornamen.
-
- Geslachtsnaam.
-
- Geboortedatum.
-
- Geslachtsaanduiding.
-
- Aanduiding naamgebruik.
-
- Adres.
-
- Overlijden.
De verstrekte gegevens worden gebruikt voor:
-
Het registreren van inkomende en uitgaande documenten.
-
Beheerder:
Hoofd afdeling Interne Zaken
Aan de afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken worden de hieronder genoemde gegevens verstrekt:
-
- Burgerservicenummer.
-
- Voornamen.
-
- Geslachtsnaam.
-
- Geboortedatum.
-
- Adres.
De verstrekte gegevens worden gebruikt voor:
-
Het invullen van formulieren met behulp van Digid die op de website beschikbaar worden gesteld.
Beheerder:
Hoofd afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken
Aan de afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken, cluster Burgerzaken, worden de hieronder genoemde gegevens verstrekt:
-
- Burgerservicenummer.
-
- Voornamen.
-
- Geslachtsnaam.
-
- Geboortedatum.
-
- Geboorteplaats.
-
- Geslachtsaanduiding.
-
- Overlijdensdatum.
-
- Overlijdensplaats.
-
- Aanduiding naamgebruik.
-
- Adres.
De verstrekte gegevens worden gebruikt voor:
-
Bijhouding van de Begraafplaatsadministratie.
Beheerder:
Hoofd afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken
Aan de afdeling Bouwen, Ruimtelijke Ordening en Milieu worden de hieronder genoemde gegevens verstrekt:
-
- A-nummer.
-
- Burgerservicenummer.
- Voornamen.
- Geslachtsnaam.
- Geboortedatum.
- Geslachtsaanduiding.
- Adres.
- Overlijdensdatum.
De verstrekte gegevens worden gebruikt voor:
-
Het registreren van vergunningen op het gebied van bouwen en milieu.
-
Het registreren van meldingen.
-
Het verrichten van werkzaamheden in het kader van handhaving.
Beheerder:
Hoofd afdeling Bouwen, Ruimtelijke Ordening en Milieu
-
-
Bijlage 2 Rechtstreekse toegang tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Voor binnengemeentelijke afnemers is het voor de vervulling van hun taken van essentieel belang dat de GBA kan worden geraadpleegd. Omdat het niet geoorloofd is om alle geregistreerde gegevens in de GBA te kunnen raadplegen, is het afhankelijk van de uit te voeren taak welke GBA-gegevens wél geraadpleegd kunnen worden.
Omschrijving van de te raadplegen gegevens:
A Aantekeningen (aangehaakte gegevens).
B Burgerlijke staat (huwelijksgegevens).
C Diacrieten (tekens boven, onder of door letters).
D Verwijsgegevens (gegevens omtrent vertrek naar andere Nederlandse gemeente).
E Afnemersindicaties.
G Gezinssamenstelling (namen en geboortegegevens van leden van het gezin).
H Historische gegevens (historische naam of adresgegevens).
I Geïdentificeerde personen (personen die voldoen aan het identificatiecriterium).
J Verblijfstitel (gegevens met betrekking tot verblijfstitels).
K Kindgegevens (namen en geboortegegevens van eigen en stiefkinderen).
L Nationaliteiten (nationaliteitsgegevens).
N Gerelateerden (namen en geboortegegevens van ouders, (ex)partners, eigen en stiefkinderen).
O Oudergegevens (namen en geboortegegevens van eigen en stiefouders).
P Persoonsgegevens (naam, adres en woonplaatsgegevens).
Q Hoofdbewoners (namen en geboortegegevens van hoofdbewoners van panden).
R Reisdocumenten (reisdocumentengegevens).
S Persoonslijst en protocolgegevens (alle gegevens voorkomende op een persoonslijst en gegevens omtrent verstrekte informatie en bewerking van gegevens).
T Gezagsverhouding (gegevens omtrent het gezag over minderjarigen en meerderjarigen).
U Woningregister (namen en geboortegegevens van huidige en vorige bewoners).
V Verblijfsadressen (actuele en historische adresgegevens).
X Proceduregegevens (onderzoekgegevens en gegevens omtrent de onjuistheid van gegevens).
-
Afdelingen
Te raadplegen functies
-
A
B
C
D
E
G
H
I
J
K
L
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
X
Cluster Burgerzaken
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
SAM
.
X
.
X
.
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
.
.
.
X
X
.
BROM
.
X
.
X
.
.
.
X
.
.
.
.
.
X
X
.
.
.
X
X
.
OW
.
.
.
.
.
.
.
X
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
FIN
.
X
X
X
.
X
X
X
.
X
X
X
X
X
X
.
.
.
X
X
.
Cluster Bestuur
.
X
X
X
.
X
X
X
.
X
.
X
X
X
X
.
.
.
X
X
.
Cluster P&O
.
.
.
X
.
.
.
.
.
.
.
.
.
X
X
.
.
.
X
X
.
IZ
.
X
.
.
.
X
X
.
.
.
.
.
.
X
.
.
.
.
X
X
.
De binnengemeentelijke afnemers hebben toegang tot bovengenoemde gegevens ten behoeve van:
- -
Samenleving:
voor de uitvoering van de WMO en WWB, Huisvestingsadministratie, Leerplichtadministratie en voor het traject Inbeurgering en voor de WVG.
- -
Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu:
voor handhavingsprocedures, bouwvergunningsprocedures en bezwaarprocedures, voor het opmaken van contracten ten behoeve van grondaankoop en het uitvoeren van werkzaamheden voor huisvesting.
- -
Openbare Werken:
voor de uitvoering van Algemene verkeersdoeleinden en ontheffingen en de correspondentie bij klachtenafhandelingen.
- -
Financiën:
voor het uitvoeren van de WOZ, voor het verrichten van binnen hun bevoegdheid vallende opsporingswerkzaamheden, het innen van gemeentelijke belastingen en heffingen en voor het voeren van de debiteuren en crediteuren administratie.
- -
Cluster Personeel en Organisatie, afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken:
voor het bijhouden van de Personeelsadministratie en voor het controleren van de gegevens in de Basisregistratie Gebouwen en adressen.
- -
Interne Zaken:
voor het actueel houden van het documentair informatiesysteem.
Bijlage 3 Systematische verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers
Voor binnengemeentelijke afnemers, die niet via het BRS-systeem of via inzage in de GBA gegevens verstrekt krijgen, is het voor de vervulling van hun taken noodzakelijk dat zij systematisch gegevens verstrekt krijgen uit de gemeentelijke basisadministratie.
De volgende gegevens/mutaties kunnen worden verstrekt:
1. Geboorten |
11. Overlijden |
2. Huwelijken/gereg. partnerschappen |
12. Huwelijksontbindingen |
3. Binnenverhuizingen |
13. Emigraties |
4. Vestigingen |
14. Voornamen |
5. Geslachtsnaam |
15. Reisdocumenten |
6. Nationaliteiten |
16. Afnemersindicaties |
7. Erkenningen |
17. Adopties |
8. Ontkenningen |
18. Gezagsverhoudingen |
9. Kindgegevens |
19. Vertrekken |
10. Verblijfstitel |
20. Vernamingen/vernummeringen |
Mutaties/Selecties
Afdelingen |
Gegevens omschrijvingen |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
Burgemeester |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SAM |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FIN |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
OW |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Systematische gegevens worden verstrekt aan de binnengemeentelijke afnemers ten behoeve van:
-
1. De burgemeester:
Voor het uitoefenen van zijn taak.
-
2. Samenleving:
Voor de uitvoering van de WMO.
-
3. Financiën:
Voor de uitvoering van heffingen en de uitvoering van deurwaarderstaken.
-
4. Openbare Werken:
Voor het uitoefenen van de taak als begraafplaatsbeheerder.
Bijlage 4 Overige verstrekking en de gegevens die kunnen worden verstrekt
Aan vrije derden kunnen ingevolge artikel 100 van de Wet GBA gegevens worden verstrekt aan:
° Woningstichting Putten
Ten behoeve van de bijhouding van de huurdersadministratie en de woningtoewijzing.
° Instellingen/organisaties ten behoeve van:
- -
Maatschappelijke dienstverlening
- -
Algemene/geestelijke gezondheidszorg
- -
Kinderopvang
- -
Jeugdwelzijnswerk
- -
Ouderenzorg
- -
Gehandicaptenzorg
- -
Werkvoorziening
Voor de aan deze organisaties opgedragen taken.
° Scholen voor voortgezet onderwijs
Voor het opvragen van een uittreksel GBA van de examenkandidaat
Maximaal te verstrekken gegevens
Algemene en verwijsgegevens over de naam, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de gemeente van inschrijving, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Mutatiegegevens worden verstrekt aan:
° Stichting Welzijn Ouderen Putten
Voor:
het welzijnswerk onder inwoners van Putten van 75 jaar en ouder.
Te verstrekken gegevens:
mutaties van overlijden, vestiging, binnenverhuizing, vertrek en emigratie van inwoners van 75 jaar en ouder.
° Woningstichting Putten
Voor:
Het actueel houden van het huurdersbestand en het bestand voor woningzoekenden.
Het informeren aan de achterblijvende huurder of deze in aanmerking komt voor huurtoeslag.
Te verstrekken gegevens:
Mutaties van overlijden
° Ziekenhuis St. Jansdal
Voor:
De bijhouding van patiëntengegevens.
Te vertrekken gegevens:
Mutaties van overlijden
° Meander Medisch Centrum
Voor:
De bijhouding van patiëntengegevens.
Te verstrekken gegevens:
Mutaties van overlijden
Bijlage 5 Terugmelding op andere dan de authentieke gegevens is de GBA
Aan binnengemeentelijke afnemers worden naast authentieke gegevens ook andere dan authentieke gegevens verstrekt.
In deze bijlage is een overzicht opgenomen van de binnengemeentelijke afnemers die een terugmelding doen op andere dan de authentieke gegevens in de GBA, waarbij is aangegeven welke gegevens dit betreft.
Afdeling |
Gegeven |
Doel |
FIN |
A-nummer |
Heffingen/Waarderen |
SAM |
A-nummer |
Wmo/Wwb/Leerplicht |
BRM |
A-nummer |
Vergunningen/Handhaving |
BPOB |
A-nummer |
Begraafplaatsadministratie |
-
.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl