Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR96006
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR96006/1
Regeling vervallen per 31-12-2019
Regeling functioneringsgesprekken 1990
Geldend van 27-07-1996 t/m 30-12-2019
Intitulé
Regeling functioneringsgesprekken 1990Burgemeester en wethouders van Purmerend;
gelet op de artikelen C 1 lid 2 en F 16 van het Algemeen Ambtenarenreglement;
gehoord de commissie voor georganiseerd overleg en de commissie personeel en organisatie;
besluiten:
vast te stellen de navolgende
Regeling functioneringsgesprekken 1990
Artikel 1
Definities
Dit reglement verstaat onder:
medewerker: de ambtenaar in de zin van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling (CAR) en de werknemer, die werkzaam is op basis van een arbeidsovereenkomst.
manager: de direct leidinggevende die bevoegd is namens B&W te besluiten: voor de medewerker; de teammanager, voor de teammanager; de afdelingsmanager, voor de afdelingsmanage; de directeur, voor de directeur; de algemeen directeur, voor de algemeen directeur/gemeentesecretaris; het college van B&W;
functioneringsgesprek: het gesprek tussen medewerker en de manager, waarin wordt getracht om inzicht te verkrijgen in het huidig functioneren van de medewerker in relatie tot de opgedragen taken, het samenwerkingsverband en de persoonlijke eigenschappen en (evt. te ontwikkelen) mogelijkheden.
Artikel 2
Doel functioneringsgesprek
Het bespreken van het functioneren van de medewerker in zijn huidige functie en werksituatie om te komen tot concrete afspraken over onder meer (de kwaliteit van) het werk en het werken, met name gerelateerd aan het te leveren product, alsmede over de (on)mogelijkheden van de benutting van de mogelijkheden van de medewerker in diens functie.
Artikel 3
Het functioneringsgesprek wordt ten minste eenmaal per jaar gehouden.
Artikel 4
-
1. De manager stelt de medewerker minimaal twee weken van te voren op de hoogte van de datum, waarop het functioneringsgesprek gehouden wordt.
-
2. In het functioneringsgesprek komen minimaal de hiervoor in artikel 2 genoemde onderwerpen aan de orde.
-
3. De afspraken worden door de manager vastgelegd op het functioneringsgesprekformulier. Dit formulier wordt ondertekend door de manager en de medewerker.
-
4. De medewerker ontvangt een afschrift van het ingevulde en ondertekende functioneringsformulier.
Artikel 5
De originele formulieren worden beheerd door de manager.
Deze manager draagt tevens zorg voor de bewaking van de voortgang van de functioneringsgesprekken.
De originele functioneringsgesprekformulieren blijven gedurende een periode van vier jaar bewaard.
Vernietiging vindt plaats met medeweten van de medewerker, hetgeen blijkt uit een op het nieuwe formulier geplaatste aantekening.
Vernietiging van originelen is een aangelegenheid van alle betrokkenen. Dit wordt tot uitdrukking gebracht door middel van een aantekening op het nieuwste formulier.
Artikel 6
Desgevraagd kan de medewerker een afschrift van het functioneringsgesprekformulier laten opnemen in zijn/haar personeelsdossier.
Artikel 7
De algemeen directeur kan aanvullende maatregelen nemen, in gevallen waarin deze regeling naar zijn oordeel niet of niet in redelijkheid voorziet.
Artikel 8
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 juni 1990 en kan worden aangehaald als "Regeling functioneringsgesprekken 1990". (FUNC)
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl