Regeling vervallen per 06-01-2014

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Geldend van 01-01-2010 t/m 05-01-2014

Intitulé

VERORDENING gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

De RAAD van de gemeente Dordrecht;

 

gezien het voorstel van het college van Burgemeester en Wethouders van 13 oktober 2009, Nr. PD/2009/402;

 

gelet op de artikelen 96 en 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

 

b e s l u i t :

 

vast te stellen de volgende

VERORDENING gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Artikel 1 Uitvoering artikel 96 van de wet

  • 1.

    Het college stelt ter voldoening aan artikel 96 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens nadere regels op betreffende de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie, alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.

  • 2.

    Het college regelt de in het eerste lid bedoelde verstrekking en toegang zodanig dat de binnengemeentelijke afnemers aan hun verplichtingen krachtens de artikelen 3b en 62 van de wet kunnen voldoen.

Artikel 2 Uitvoering artikel 100 van de wet

Het college stelt nadere regels op betreffende het verstrekken van gegevens in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

Artikel 3 Slotbepalingen

  • 1.

    Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2010.

  • 2.

    Deze verordening kan worden aangehaald als "Verordening GBA Dordrecht".

  • 3.

    De Verordening GBA van 9 juli 2002 wordt ingetrokken met ingang 1 januari 2010.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van 10 november 2009.
De griffier,                                                                    De voorzitter,
 
 
 
M. van Hall                                                                    R.J.G. Bandell