Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR94733
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR94733/1
Regeling vervallen per 19-02-2016
Verordening werkgeverscommissie Griffie Halderberge 2011
Geldend van 24-03-2011 t/m 18-02-2016
Intitulé
Verordening werkgeverscommissie Griffie Halderberge 2011VERORDENING WERKGEVERSCOMMISSIE GRIFFIE HALDERBERGE 2011
Artikel 1 Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie
-
1. De werkgeverscommissie oefent het werkgeverschap uit ten aanzien van de griffier en de overige op de griffie werkzame ambtenaren, zoals die door de raad aan haar zijn gedelegeerd.
-
2. Tot de bevoegdheid van de werkgeverscommissie behoren ook de voorbereiding en uitvoering van de overige tot het werkgeverschap van de raad behorende besluiten en regelingen.
-
3. De werkgeverscommissie kan de aan haar overgedragen bevoegdheden ten aanzien van het griffiepersoneel mandateren aan de griffier.
Artikel 2 Samenstelling werkgeverscommissie
-
1. De werkgeverscommissie bestaat uit een voorzitter en twee andere leden uit het presidium, bij voorkeur afkomstig uit verschillende fracties van de coalitie en oppositie en met expertise op het gebied van werkgeverschap.
-
2. De leden van de werkgeverscommissie worden door de raad uit zijn midden benoemd voor de duur van de zittingsperiode van de raad.
-
3. Het lidmaatschap van de werkgeverscommissie eindigt:
- a.
op eigen verzoek; het lid doet daarvan schriftelijk mededeling gaan de raad; het ontslag gaat in als de opvolger door de raad is benoemd;
- b.
indien het lid aftreedt als lid van de raad;
- c.
indien de raad van oordeel is dat het lid niet langer geschikt is de functie van lid van de werkgeverscommissie te vervullen.
- a.
-
4. De voorzitter van de raad zal in voorkomende gevallen worden uitgenodigd om in de vergadering van de werkgeverscommissie als adviseur aanwezig te zijn.
Artikel 3 Taken voorzitter
De voorzitter van de commissie draagt in ieder geval zorg voor:
- a.
het tijdig en periodiek bijeenroepen van de werkgeverscommissie;
- b.
het leiden van de vergaderingen;
- c.
het doen naleven van deze verordening;
- d.
het ondertekenen van de stukken en de besluiten die van deze commissie uitgaan, alsmede het zorg dragen voor de uitvoering van de besluiten van de werkgeverscommissie,
- e.
het fungeren als schakel tussen de werkgeverscommissie en de griffier als eerstverantwoordelijke voor de personele en organisatorische zaken van de griffie.
Artikel 4 Ondersteuning van de commissie
De griffier of een door deze aan te wijzen functionaris staat de werkgeverscommissie terzijde, draagt zorg voor het secretariaat en maakt met het college of met de secretaris afspraken over ondersteuning op het gebied van personeelszaken.
Artikel 5 Besluitvorming
-
1. Besluiten worden op advies van de werkgeverscommissie, uitgebracht door de leden zoals bedoeld in artikel 2, met meerderheid van stemmen genomen door het presidium;
-
2. Besluiten worden alleen genomen indien in de vergadering meer dan de helft van het aantal zitting hebbende leden aanwezig is.
Artikel 6 Verslaglegging
De griffier draagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst van elke vergadering. De besluitenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie definitief vastgesteld.
Artikel 7 Beslotenheid van vergaderingen
-
1. De vergaderingen van de werkgeverscommissie worden in het belang als bedoeld in artikel 10, tweede lid, onder e. of f. van de Wet openbaarheid van bestuur in beslotenheid gehouden.
-
2. De agenda, de stukken en de besluitenlijst worden ter inzage gelegd voor het eerstvolgend overleg van het presidium.
-
3. Indien een raadslid de stukken als bedoeld in het tweede lid wil inzien, kan hij daartoe een verzoek indienen bij de voorzitter van de werkgeverscommissie.
Artikel 8 Vergaderfrequentie
De werkgeverscommissie vergadert tenminste tweemaal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter, één van de leden of de griffier nodig wordt geacht.
Artikel 9 Verantwoording en evaluatie
De werkgeverscommissie evalueert zijn functioneren jaarlijks binnen het presidium en brengt met inachtneming van het bepaalde in artikel 7, jaarlijks verslag uit aan het presidium van haar werkzaamheden en bevindingen.
Artikel 10 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.
Artikel 11 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag volgende op die van zijn vaststelling.
Artikel 12 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Verordening werkgeverscommissie Griffie Halderberge 2011’.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl