Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR93529
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR93529/1
Regeling vervallen per 29-11-2016
Het reglement burgerlijke stand Purmerend
Geldend van 01-07-2009 t/m 28-11-2016
Intitulé
Het reglement burgerlijke stand PurmerendBurgemeester en wethouders van de gemeente Purmerend;
gelet op het bepaalde in artikel 16, Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek en de artikelen 1 tot en met 4 van het Besluit burgerlijke stand 1994;
besluiten
vast te stellen: Het reglement burgerlijke stand Purmerend
Artikel 1 Begripsbepaling
Het reglement verstaat onder:
a. de wet:
Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek
b. het besluit:
Besluit burgerlijke stand 1994
c. ambtenaar van de burgerlijke stand:
een ambtenaar in dienst van de gemeente of van een andere gemeente als zodanig benoemd door burgemeester en wethouders (art. 1:16, leden 2 en 3 van het Burgerlijk Wetboek);
d. buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand:
een ambtenaar in dienst van de gemeente of van een andere gemeente, of een persoon die geen ambtenaar in gemeentelijke dienst is, als benoemd door burgemeester en wethouders (art. 1:16, leden 2 en 3 van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek);
e. huis der gemeente:
alle huizen welke bij collegebesluit als zodanig zijn aangewezen.
Artikel 2 Benoeming
-
1. De ambtenaar van de burgerlijke stand wordt voor een in het benoemingsbesluit te bepalen periode benoemd. Deze periode mag maximaal het tijdvak betreffen gedurende hetwelk de ambtenaar in dienst zal zijn van de gemeente.
-
2. De buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand wordt voor een in het benoemingsbesluit te bepalen periode benoemd.
Artikel 3 Locatie
De ambtenaar van de burgerlijke stand en de buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand verrichten hun wettelijke taken in het huis der gemeente.
Artikel 4 Leiding van dienst
De teammanager van de afdeling Burgerzaken is belast met de leiding van het bureau van de burgerlijke stand.
Artikel 5 Openstelling
-
1. Het bureau van de burgerlijke stand is voor het publiek geopend:
- a.
voor huwelijksvoltrekkingen op maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 12.00 uur en van 13.30 uur tot 16.00 uur, op zaterdag in de oneven week van 10.00 uur tot 12.00 uur en van 13.30 uur tot 16.00 uur
- b.
voor overige werkzaamheden op maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 15.00 uur.
- a.
-
2. Het bureau is gesloten:
- a.
indien de in lid 1 vastgestelde openstelling samenvalt met algemeen erkende of daarmee gelijkgestelde feestdagen in de zin van artikel 3 van de Algemene Termijnenwet;
- b.
burgemeester en wethouders kunnen andere dagen aanwijzen waarop het bureau niet of slechts gedeeltelijk is geopend.
- a.
-
3. Het bureau van de burgerlijke stand kan op zaterdag, zondag en andere dagen dat het bureau regulier gesloten is, voor het publiek beperkt geopend zijn op door burgemeester en wethouders, na voorafgaande bekendmaking, te bepalen uren.
-
4. Het bureau van de burgerlijke stand zal op verzoek van een belanghebbende, gedaan aan burgemeester en wethouders, worden geopend op zaterdag, zondag en andere dagen dat het bureau gesloten is, indien de belanghebbende aantoont dat met de te verrichten werkzaamheden niet kan worden gewacht tot de eerstvolgende openstelling van het bureau.
-
5. Onverminderd het in lid 3 en 4 geregelde kunnen burgemeester en wethouders besluiten tot afwijking van de in het eerste lid aangegeven uren.
Artikel 6 Slotbepalingen
-
1. Het reglement kan worden aangehaald als Reglement burgerlijke stand Purmerend 2009.
-
2. Het treedt in werking op de dag na die waarop het is bekendgemaakt.
-
3. Het huidig Reglement burgerlijke stand Purmerend wordt op de in het tweede lid bedoelde datum ingetrokken.
Purmerend, 30 juni 2009
Burgemeester en wethouders van Purmerend,
de secretaris, M.J.H. Smulders
de burgemeester, A.Ph. Hertog
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl