Regeling vervallen per 01-01-2014

Organisatiebesluit provincie Drenthe 2008

Geldend van 23-06-2010 t/m 31-08-2011

Interne ondermandaten

Besluiten d.d. 8 juni 2010, ieder voor zover daartoe bevoegd, van de directie en de managers van de afdelingen/het hoofd van de eenheid:

Wegen en Kanalen

Duurzame Ontwikkeling

Sociaal-Economische Ontwikkeling

Ruimtelijke Ontwikkeling

Management Ondersteuning

Facilitaire Ondersteuning

Bestuur en Communicatie

Overzicht interne ondermandaten en vertegenwoordiging in rechte

A.                  Ondermandaten aan teamleiders

Tabel

Afdeling/Eenheid

Functies

Bevoegdheden

Alle

Teamleiders of hun vervangers zoals geregeld in het Organisatiebesluit Drenthe 2008

De uitoefening van de bevoegdheden       van de manager/het hoofd van de desbetreffende afdeling/eenheid voor zover het betreft de operationele taken van hun team met inbegrip van de personele aspecten, voor zover het bevoegdheden betreft die direct voortvloeien uit de Regeling jaargesprekken.

B.         Ondermandaten aan medewerkers

Tabel

Afdeling/Eenheid

Naam c.q. functies

Bevoegdheden

Wegen en Kanalen

- Projectleiders bij Wegen en Kanalen, en

- De heer J.F. Meek

- De heer W. Paas

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen, voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen voor het aanbesteden van civieltechnische, werktuigbouwkundige, elektrotechnische, bodemsanerings- en beplantingstechnische werken.

Wegen en Kanalen

Teamleider Beleid en Advies

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent het budget V&O (prestatie 1610001, Kostensoort 423005) van de afdeling WK.

Wegen en Kanalen

Teamleider Ontwerp en Projectleiding

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent het budget:

- VIB  (prestatie 1610001, Kostensoort 410004);

- Kleine attenties (prestatie 1610001, Kostensoort 423003);

- Overige goederen en diensten (prestatie 1610001, Kostensoort 423014)

van de afdeling WK.

Wegen en Kanalen

Teamleider Omgeving en Onderhoud

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent het budget Dienstkleding (prestatie 1610001, Kostensoort 423002) van de afdeling WK.

Wegen en Kanalen

Teamleider Contracten en Uitvoering

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent het budget:

- Reis- en verblijfkosten  (prestatie 1610001, Kostensoort 423001)

- ICT (prestatie 1610001, Kostensoort 423785)

- Niet basis ICT(prestatie 1610001, Kostensoort 423164)

- Meet- en tekenkamer (prestatie 1610001, Kostensoort 423013)

van de afdeling WK.

Wegen en Kanalen

Projectingenieur geodesie en vastgoed

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen, voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van (rechts)handelingen met betrekking tot  roerende en onroerende zaken, zo nodig voorzover de verantwoordelijke budgethouder daarmee heeft ingestemd.

Wegen en Kanalen

Medewerkers projectuitvoering

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen ten behoeve van de uitoefening van bevoegdheden voor het verrichten van de feitelijke handelingen inzake de financiële afhandeling van het operationele beheer en onderhoud van de provinciale (vaar)wegen, voorzover het de werkzaamheden betreft van het team Omgeving en Onderhoud.

Duurzame Ontwikkeling

-    Medewerker

beleidstoepassing

-    Juridisch medewerker beleidstoepassing

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Duurzame Ontwikkeling voor:

-    het in elektronische vorm verzoeken tot inschrijving, alsmede het ter inschrijving in het Openbaar register aan het Kadaster aanbieden van een stuk, bevattende een besluit, een beschikking en een tekening in het kader van de Wet bodembescherming.

-    het verklaren dat het stuk inhoudelijk een volledige en juiste weergave is van de inhoud van het stuk waarvan het een afschrift is, onderscheidenlijk van de desbetreffende gedeelten van het stuk waarvan het een uittreksel is, en te voorzien van een elektronische handtekening.

-    het zenden van       ontvangstbevestigingen inzake de Wet bodembescherming, het Besluit financiële bepalingen, de Regeling financiële bepalingen bodemsanering en het Besluit uniforme saneringen.

Duurzame

Ontwikkeling

Medewerkers monitoring

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Duurzame Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen in onvoorziene, spoedeisende gevallen, waarin onverwijld handelen noodzakelijk is, zoals bij onmiddellijk gevaar voor gezondheid en veiligheid  en zoals voor de toepassing van bestuursdwang in de gevallen als bedoeld in artikel 5:24, vijfde en zesde lid, van de Algemene wet bestuursrecht.

Duurzame Ontwikkeling

Proceduremedewerkers

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Duurzame Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op de administratieve afwikkeling van besluiten op grond van de Wet milieubeheer en de Wet geluidhinder.

Duurzame Ontwikkeling

De heer H.A. Booij

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Duurzame Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op:

- de bevoegdheid als budgethouder tot het aangaan, middels parafering en ondertekening namens Gedeputeerde Staten, van financiële verplichtingen betreffende projectgebonden kosten inzake oriënterend, nader en saneringsonderzoek en saneringsplannen en het voeren van correspondentie daarover namens Gedeputeerde Staten;

- het paraferen van nota's inzake projectgebonden kosten van derden en het opdragen van betalingen;

- het ter uitvoering van overeenkomsten met derden omtrent onderzoek en sanering paraferen en namens Ged. Staten ondertekenen van brieven waarin bijdragen van derden worden opgevraagd (niet het aangaan van overeenkomsten) of bijdragen, geen subsidies zijnde, aan derden worden verstrekt;

- het coördineren van de programmering van projecten, deelprojecten en projectfases en van inkomsten en uitgaven voor de diverse bodemsaneringsprojecten, zodanig dat sprake is van optimale en maximale aanwending van rijksmiddelen ten behoeve van de bodemsaneringsoperatie in Drenthe.

Duurzame Ontwikkeling

Teamleider Waterbeleid

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Duurzame Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent de managementbudgetten van de afdeling DO (prestaties 1620001 en1620002).

Sociaal-Economische Ontwikkeling

De heer M. Claas

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Sociaal-Economische Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen betreffende subsidieverstrekking.

Sociaal-Economische Ontwikkeling

Medewerkers teams Handhaving die zijn belast met de handhaving en met het toezicht als bedoeld in hoofdstuk 5 van de Algemene wet bestuursrecht

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Sociaal-Economische Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen in onvoorziene, spoedeisende gevallen, waarin onverwijld handelen noodzakelijk is, zoals bij onmiddellijk gevaar voor gezondheid en veiligheid  en zoals voor de toepassing van bestuursdwang in de gevallen als bedoeld in artikel 5:24, vijfde en zesde lid, van de Algemene wet bestuursrecht.

Sociaal-Economische Ontwikkeling

Medewerker administratieve informatievoorziening bij de afdeling Management Ondersteuning

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Sociaal-Economische Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op de toezending van ontvangstbevestigingen en verzoeken tot aanvullende informatie.

Ruimtelijke Ontwikkeling

Teamleider Ruimte

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent de managementbudgetten en/of personeelsbudgetten van de afdeling RO.

Ruimtelijke Ontwikkeling

Medewerkers belast met

het toezicht op de gemeentelijke plannen

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling voor zover deze betrekking hebben op:

1.   het nemen van beslissingen omtrent de afgifte van verklaringen van geen bezwaar met inbegrip van de procedure ter voorbereiding daarvan;

2.   het nemen van beslissingen omtrent de goedkeuring van bestemmingsplannen, met inbegrip van de procedure ter voorbereiding daarvan;

3.  het nemen van beslissingen omtrent de goedkeuring van uitwerkings- en wijzigingsplannen, indien geen bedenkingen zijn ingediend met inbegrip van de procedure ter voorbereiding daarvan.

Tabel

Ruimtelijke Ontwikkeling

Medewerkers belast met

de ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van het toezicht op de gemeentelijke plannen

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op:

1.    de toezending van ontvangstbevestigingen aan degene die bedenkingen heeft ingediend in het kader van een procedure op grond van de Wet op de Ruimtelijke Ordening;

2.    de toezending van de onder 1. bedoelde bedenkingen om bericht en raad aan de betrokken gemeentebesturen.

Ruimtelijke Ontwikkeling

Medewerker beleidsresultaten belast met Europese projecten (Interreg-projecten)

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen over Europese Interreg-projecten.

Management Ondersteuning

Afdelingsmanager

Management

Ondersteuning

De uitoefening van de bevoegdheden van de directie, voor zover deze betrekking hebben op :

1. het uitzetten en aantrekken van gelden op grond van het Treasurystatuut provincie Drenthe 2009;

    voor meer dan 20 miljoen na voorafgaande toestemming van de directie;

2  het verlenen van ondermandaat aan een teamleider binnen de afdeling voor het uitzetten en aantrekken van gelden op grond van het Treasurystatuut provincie Drenthe 2009 tot maximaal € 5 miljoen, met een maximum looptijd van 1 jaar.

Management Ondersteuning

Teamleider Onderzoek en Advies

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Management Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op het uitzetten en aantrekken van gelden op grond van het Treasurystatuut provincie Drenthe 2009 tot maximaal € 5 miljoen, met een maximum looptijd van 1 jaar.

Tabel

Management Ondersteuning

Medewerkers beleidsondersteuning team Middelen

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Management Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op de toezending van ontvangstbevestigingen, uitnodigingen en afschrijvingen aan sollicitanten.

Management Ondersteuning

Medewerker ondersteuning Ondernemingsraad

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Management Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen die leiden tot uitgaven ten laste van het budget voor de OR.

Management Ondersteuning

Senior beleidsonderzoeker, coördinator onderzoeksbureau CWZ

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Management Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op:

-    het voeren van correspondentie met de Bestuurscommissie CWZ;

-    het nemen van beslissingen die leiden tot uitgaven ten laste van het budget voor het Onderzoeksbureau CWZ.

Management Ondersteuning

Teamleider Financiële en Personele Dienstverlening

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Management Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent de managementbudgetten van de afdeling MO (prestaties 1650001), met uitzondering van de personeelsbudgetten en het organisatieontwikkelingsbudget, voor wat betreft het onderdeel MO Organisatieontwikkeling (project 65010103)

Facilitaire Ondersteuning

Teamleider Bestuursservice

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Facilitaire Ondersteuning, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent de managementbudgetten van de afdeling FO (prestaties 1660001).

Tabel

Facilitaire Ondersteuning

Adviseur huisvestingszaken

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Facilitaire Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op het beheer en onderhoud van het provinciehuis en de huisvesting van de provinciale medewerker.

Facilitaire Ondersteuning

Secretariële medewerkers

De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Facilitaire Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op het waarmerken van stukken die van GS uitgaan.

Bestuur en Communicatie

Medewerkers secretariaat rechtsbescherming

De uitoefening van de bevoegdheden van het hoofd Bestuur en Communicatie, voor zover deze betrekking hebben op het zenden van ontvangstbevestigingen en het nemen van vervangingsbesluiten als bedoeld in de artikelen 6:14, 7:10, 9:6 en 9:11 van de Algemene wet bestuursrecht.

Bestuur en Communicatie

De heer J. Bos

De heer H.E. Bezema

De uitoefening van de bevoegdheden van het hoofd Bestuur en Communicatie primair voor zover het betreft de operationele taken van de taakgroepen waarin zij werkzaam zijn en secundair voor de andere taakgroepen.

C.         Vertegenwoordiging in rechte

Tabel

Afdeling/Eenheid

Naam medewerker

Ten behoeve van

Wegen en Kanalen

mevrouw H. v.d. Brink

de heer J. Bron

de heer G.J.V. Jansen

de heer A.R. Kroeze

de heer J.F. Meek

de heer W. Paas

de heer L.O. Rozema

mevrouw M.A. Kuipers-Vroling

de heer A. Zijlstra

Procedures voor zover deze betrekking hebben op de werkzaamheden binnen de afdeling Wegen en Kanalen.

Duurzame Ontwikkeling

de heer B. Arentz

de heer K. Bertelds

mevrouw K.E. Blanke

mevrouw J.H. Blokzijl

de heer J. Braam

mevrouw L.A.E. van Dijk

mevrouw R. Dingemanse

de heer F. Eilander

de heer G. Eleveld

de heer G. Gjaltema

mevrouw A.M.M. de Graaf

de heer W. Huizing

de heer J. Kramer

de heer C.J. Mulder

de heer M.J. Power

mevrouw K.J.M. Rotink

mevrouw D. Rimann

de heer J. Scholte mevrouw I.J. Schotanus mevrouw H.R. Steverink-Bos

mevrouw S. Stoetman

de heer R.P.H.J. Vervoort

mevrouw B. Vrieling

mevrouw J.R. Warmelts

de heer K.S. van der Wal

mevrouw I. Weis

mevrouw D. Wimmers

de heer J. Bakker

mevrouw G. Brilleman

de heer H. Booij

mevrouw T. Engel

mevrouw M.W. Kelder

mevrouw N. de Klein

de heer W. van Oosterom

mevrouw M. Portena

de heer W. Ratering

de heer A.H. Smits

de heer K. van der Veen

de heer F. Velthuis

de heer A. Venekamp

de heer J. Venema

de heer L. Wallinga

de heer E.M. Blom

de heer R.A. Bouwer

mevrouw J.W. Hof

de heer H. van Laar

de heer M.P. Siemonsma

de heer R. van Veen

de heer L.G. de Vree

Procedures voor zover deze betrekking hebben op de werkzaamheden binnen de afdeling Duurzame Ontwikkeling.

Sociaal-Economische

Ontwikkeling

mevrouw M.S. Beerten

mevrouw A. Bouw

de heer G. Bosschers

de heer H. Derks

mevrouw I. Hilberink

de heer S.J. de Jonge

de heer A. de Jong

mevrouw W. Schutte

de heer P. Voerman

de heer R.J.A. Altena

mevrouw H.R. Bouwers

mevrouw R.A. Bruinsma

de heer B. Darwinkel

de heer G.J. Evers

de heer E. Gosselink

de heer P.J. Graveland

dhr. A. van Hemel

de heer W.H. Hut

de heer R.A.M. Kavsek

de heer D.W. Klein Bramel

de heer P.C. Mellema

dhr. W.H. Nijhuis

de heer C.J. Oosterhuis

mevrouw H. Oosting

de heer T. Ottens

de heer H. Padberg mevrouw B. Roelfsema

mevrouw M.A. Schut

de heer H. Sikkema

de heer A. Suichies

de heer J.J. Vos

de heer J.P. de Vos

de heer J. Wind

de heer B.G. Winkelman

Procedures voor zover deze betrekking hebben op de werkzaamheden binnen de afdeling Sociaal-Economische Ontwikkeling.

Ruimtelijke

Ontwikkeling

de heer A. Anema

mevrouw M. Boersma

mevrouw L.A.E. van Dijk

de heer W.F.R. Feenstra

de heer J. Grotenhuis

mevrouw F. Hellinga

mevrouw B.K. Hendriks

mevrouw M. Janssens

mevrouw A.T.G. Jonker

mevrouw T. Jonker

de heer B. Klijs

de heer F.H.T. Koen

mevrouw A. Kooij

de heer A. Kooistra

de heer H.W.A. van der Meer

de heer B.L.J. van Os

de heer A. Postma

mevrouw G. Pothof

de heer C. Schaafsma

de heer J. Smittenberg

mevrouw K. Uilhoorn

de heer J. Venema

de heer F. Voogd

de heer J.P. de Vries

de heer S.A.B. de Vries

de heer J.P. Waalkens

mevrouw M. Wimmers

Procedures voor zover deze betrekking hebben op de werkzaamheden binnen de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.

Management Ondersteuning

de heer H. Stoffers

mevrouw C.M. de Werd-Eijsink

Procedures voor zover deze betrekking hebben op de werkzaamheden binnen de afdeling Management Ondersteuning.

Bestuur en Communicatie

de heer E.J. Gernaat

mevrouw F. Westerhof mevrouw A.M. Wilkens

Alle administratiefrechtelijke procedures.