Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR92209
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR92209/1
Regeling vervallen per 01-01-2012
Privaatrechtelijke Tarievenregeling voor het uitvoeren van werken en het verrichten van diensten voor derden door de afdeling beheer en onderhoud 2011
Geldend van 01-01-2011 t/m 31-12-2011
Intitulé
Privaatrechtelijke Tarievenregeling voor het uitvoeren van werken en het verrichten van diensten voor derden door de afdeling beheer en onderhoud 2011Privaatrechtelijke Tarievenregeling voor het uitvoeren van werken en het verrichten van diensten voor derden door de afdeling Beheer en Onderhoud”
A.BESTRATINGSWERKEN UIT TE VOEREN T.B.V. DERDEN
ARTIKEL 1 ALGEMEEN
Bij de uitvoering van bestratingswerken t.b.v. derden zal de werkelijke kostprijs in rekening worden gebracht, rekening houdende met de in artikel 5 genoemde tarieven.
ARTIKEL 2 TELECOMMUNICATIEBEDRIJVEN/NUTSBEDRIJVEN
Bij de uitvoering van herstraatwerkzaamheden t.b.v. telecommunicatiebedrijven en nutsbedrijven zullen de herstraattarieven worden berekend op basis van de “Richtlijn tarieven (graaf-) werkzaamheden Telecom” respectievelijk de “Uitvoeringsregels voor nutsbedrijven inzake werkzaamheden in de gemeenten van Parkstad Limburg”.
B.HET AANSLUITEN VAN GEBOUWEN OP HET RIOLERINGSNET
ARTIKEL 3
- 1.
De afdeling beheer en onderhoud geeft aan wáár aangesloten moet worden en
bepaalt tevens het aantal en soort (primaire en/of secundaire) aansluitingen.
- 2.
Voor het aansluiten van woningen, zowel nieuwbouw, herbouw als renovatie,
op het rioleringsnet door de afdeling beheer en onderhoud is het volgende tarief verschuldigd:
- a.
voor een primaire aansluiting, zijnde elk éérste aansluiting van een pand op het gemeentelijk riool, € 712.20;
- b.
voor een secundaire aansluiting, zijnde elke tweede en volgende aansluiting op het gemeentelijk riool 70% van de onder sub a genoemde kosten en wel € 499;
- c.
voor een rioolaansluiting niet zijnde woonhuizen het bedrag van de door de afdeling beheer en onderhoud geraamde werkelijke kosten vermeerderd
met 20% beheerskosten;
- d.
indien derden de uitvoering van de werkzaamheden in eigen beheer uitvoeren zijn beheerskosten, zijnde 20% van de door de afdeling beheer en onderhoud geraamde werkelijke kosten, verschuldigd.
- a.
- 3.
Het bepaalde in lid 2 sub d. geldt alleen voor de aanleg van een rioolaansluiting
op handels- en industrieterreinen. De aanleg van een rioolaansluiting door
derden is slechts dan toegestaan nadat daartoe door of vanwege de afdeling
beheer en onderhoud toestemming is verkregen.
- 4.
De aanleg van een rioolaansluiting door derden dient te geschieden onder
toezicht van de afdeling beheer en onderhoud en onder de uitdrukkelijke
voorwaarde dat de aanlegwerkzaamheden op de door de afdeling beheer en
onderhoud voorgeschreven wijze worden uitgevoerd door een, door de, of namens de afdeling beheer en onderhoud goedgekeurde aannemer.
- 5.
Bij gestapelde woningbouw (méér dan twee bouwlagen) dient het huisriool per verticale bouwlaag "aangeboden" te worden op de erfgrens.
- 6.
De mogelijkheid tot aansluiting op het openbaar riool geldt tot wederopzegging.
- 7.
Nabij de perceelsgrens zal op particulier eigendom een ontstoppingsstuk met een
minimale doorsnede van 125 mm. geplaatst moeten worden waar de gemeente
op kan aansluiten.
C.HET MAKEN VAN INRITTEN T.B.V. DERDEN
ARTIKEL 4
- 1.
Een inrit zal voor rekening van de aanvrager worden aangelegd, veranderd of
verwijderd nadat door of namens het college van burgemeester en wethouders
op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening vergunning is verleend voor het maken of veranderen van een inrit.
- 2.
Het bepaalde in lid 1 geldt ook bij reconstructieplannen, tenzij er al een inrit legaal aanwezig was.
- 3.
Ook voor de aanleg van inritten die worden aangelegd in bestemmingsplannen
die in uitvoering c.q. in exploitatie worden genomen hetzij door de gemeente
hetzij door derden zal op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening
vergunning moeten worden aangevraagd.
- 4.
De breedte, situering en uitvoeringswijze van de inritconstructie worden
bepaald door de afdeling beheer en onderhoud.
- 5.
Voor het maken, veranderen of verwijderen van een inrit bij woningen is het
volgende tarief verschuldigd:
- a.
voor het maken van een inrit tot een breedte van max. 3,50 mtr.: € 433,25;
- b.
voor het maken van een inrit met een breedte van meer dan 3,50 mtr. het standaardtarief , vermenigvuldigd met een factor gelijk aan de te realiseren breedte gedeeld door 3,50 mtr.;
- c.
voor het veranderen of verwijderen van een inrit het bedrag van de door de afdeling beheer en onderhoud geraamde werkelijke kosten vermeerderd met 20% beheerskosten.
- a.
- 6.
Voor het maken, veranderen of verwijderen van een inrit anders dan bij
woningen is het volgende tarief verschuldigd:
- a.
de door de afdeling beheer en onderhoud geraamde werkelijke kosten
vermeerderd met 20% beheerskosten;
- b.
indien derden de uitvoering van de werkzaamheden in eigen beheer
- a.
uitvoeren zijn beheerskosten, zijnde 20% van de door de afdeling beheer en onderhoud geraamde werkelijke kosten verschuldigd.
- 7.
Het bepaalde in 4.6 sub b. geldt alléén voor de aanleg, verandering of
verwijdering van een inritconstructie op handels- en industrieterreinen.
De aanleg van een inritconstructie door derden is slechts dan toegestaan
nadat daartoe van of vanwege de van de afdeling beheer en onderhoud
toestemming is verkregen.
- 8.
De aanleg, verandering of verwijdering van een inritconstructie door derden
dient te geschieden onder toezicht van de afdeling beheer en onderhoud en
onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat de werkzaamheden op de door de
afdeling beheer en onderhoud voorgeschreven wijze worden uitgevoerd door
een door, of namens de afdeling beheer en onderhoud goedgekeurde
aannemer.
- D.
PERSONEEL
- D.
ARTIKEL 5
Bij inhuur van personeel worden die tarieven in rekening gebracht die in de begroting van het betreffende jaar In de urenadministratie zijn berekend.
F.ALGEMENE BEPALINGEN
ARTIKEL 6: Waarborgsommen
Als bij het uitvoeren van werkzaamheden door derden gevaar bestaat dat gemeente-eigendom beschadigd wordt zal er een waarborgsom betaald moeten worden. De hoogte van deze waarborgsom wordt bepaald door de afdeling beheer en onderhoud. Bij terugbetaling van de waarborgsom wordt geen renteverrekening toegepast en wordt een eventuele schade met dit bedrag verrekend.
Bedragen waarborgsommen:
- -
zip-sleutel binnenstad: € 65,-;
- -
3-kant 10 sleutel binnenstad: € 65,-;
- -
keycard binnenstad: € 65,-;
- -
sleutel Schaesbergerweg: € 65,-.
ARTIKEL 7: Aanpassing tarieven en waarborgsom
Jaarlijks kunnen de geldende tarieven, voor zover deze aanpassing behoeven ten gevolge van loon- en prijswijzigingen, nader door burgemeester en wethouders worden gewijzigd.
ARTIKEL 9: Naam der regeling
Deze regeling kan worden aangehaald als "Privaatrechtelijke Tarievenregeling voor het uitvoeren van werken en het verrichten van diensten voor derden door de afdeling beheer en onderhoud".
ARTIKEL 10: Inwerkingtreding regeling
Deze regeling treedt in werking op 01 januari 2011
Aldus besloten tijdens de vergadering van het college van burgemeester en wethouders der gemeente Heerlen van 07 december 2010.
de secretaris, de burgemeester,
mw. C.L.A.F.M. Bruls dr. P.F.G. Depla
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl