Regeling vervallen per 01-11-2018

VERORDENING GEMEENTELIJKE BASISADMINISTRATIE PERSOONSGEGEVENS GOES

Geldend van 18-11-2008 t/m 31-10-2018

Intitulé

VERORDENING GEMEENTELIJKE BASISADMINISTRATIE PERSOONSGEGEVENS GOES

De raad van de gemeente Goes;

Gezien het voorstel van burgemeester en wethouders;

Gelet op de artikelen 96 en 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

BESLUIT:

Vast te stellen de volgende Verordening: Verordening Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Artikel 1 Begripsbepalingen

Deze verordening verstaat onder:

  • a.

    wet: de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

  • b.

    verordening: de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

  • c.

    binnengemeentelijke afnemer: binnengemeentelijke afnemer als bedoeld in artikel 1 van de wet.

Artikel 2

  • 1.

    Burgemeester en wethouders regelen de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.

  • 2.

    Burgemeester en wethouders regelen de verstrekking van de authentieke gegevens uit de basisadministratie aan binnengemeentelijke afnemers ingevolge het verplichte gebruik op grond van artikel 3b van de Wet.

Artikel 3

  • 1.

    Burgemeester en wethouders kunnen gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet.

  • 2.

    Zij stellen hiervoor nadere regels.

Artikel 4

De verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van 17 januari 2002 wordt ingetrokken.

Artikel 5

Deze verordening treedt in werking op de dag na publicatie.

Artikel 6

Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Goes (Verordening GBA).

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van …………..
De griffier, De voorzitter,
De heer H. Scherpenzeel, de heer drs. D.J. van der Zaag