Regeling vervallen per 12-04-2013

Regeling variabele werktijden gemeente Maastricht

Geldend van 01-06-2004 t/m 31-05-2004

Regeling variabele werktijden

Regeling variabele werktijden

  • -

    Artikel 1

  • -

    Artikel 2

  • -

    Artikel 3

  • -

    Artikel 4

  • -

    Artikel 5

  • -

    Artikel 6

  • -

    Artikel 7

  • -

    Artikel 8

Artikel 1

Lid 1

Bedrijfstijd is de tijd gedurende welke de gemeente diensten aanbiedt aan burgers en bedrijven. De bedrijfstijd bij de gemeente is van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur, behoudens dagen van (collectieve) sluiting. Het hoofd van dienst kan in overleg met de onderdeelcommissie in verband met specifieke werkzaamheden (vb: brandweer, theater, stadswachten etc.) hiervan afwijken.

Lid 2

Bij de toepassing van deze regeling is de opdracht van de organisatie(onderdelen)en daarvan afgeleide bedrijfsprocessen leidend.

Artikel 2

Lid 1

De uiterste aanvangstijd van de werktijd is 09.00 uur. De vroegste eindtijd van de werktijd is 15.30 uur.

Lid 2

De vroegste aanvangstijd van de werktijd voor ambtenaren werkzaam in de Stadskantoren I en II, Calvariestraat 11 en Brusselsestraat 84 is 07.00 uur. Voor de overige ambtenaren is deze aanvangstijd gelijk aan de openingstijd van het gebouw waar zij hun arbeid normaliter verrichten.

Lid 3

De uiterste eindtijd van de werktijd voor ambtenaren werkzaam in de Stadskantoren I en II, Calvariestraat 11 en Brusselsestraat 84 is 19.00 uur. Voor de overige ambtenaren is deze eindtijd gelijk aan de sluitingstijd van het gebouw waar zij hun arbeid normaliter verrichten.

Artikel 3

Lid 1

(Tand)artsenbezoek dient zoveel mogelijk vóór 09.00 uur of na 15.30 uur plaats te vinden. Indien dit niet mogelijk is heeft dit geen gevolgen voor het urensaldo zoals bedoeld in artikel 5, op de desbetreffende dag.

Lid 2

Afwezigheid als gevolg van een dienstreis of vergelijkbare situatie heeft geen gevolgen voor het urensaldo zoals bedoeld in artikel 5, op de desbetreffende dag.

Artikel 4

Lid 1

De ambtenaar is verplicht tot registratie van de werktijd. Hij is verplicht deze registratie in te dienen bij de afdelingsleiding.

Lid 2

Het hoofd van dienst bepaalt in overleg met de onderdeelcommissie de registratiemethodiek. De registratiemethodiek en de verwerking van de daaruit voortvloeiende gegevens wordt in een instructie voor de ambtenaren nader uitgewerkt.

Artikel 5

Lid 1

Per periode van 4 aaneengesloten weken kan de ambtenaar met een volledige betrekking een positief of negatief urensaldo van maximaal 10 uren naar de volgende periode overschrijven. Voor de ambtenaar met een deeltijdbetrekking wordt het maximaal over te schrijven urensaldo berekend naar rato van de formele arbeidsduur per week.

Lid 2

Een positief urensaldo kan niet leiden tot extra verlofuren of adv-uren.

Lid 3

Een negatief urensaldo kan niet worden aangezuiverd met verlofuren of adv-uren.

Lid 4

Overwerkuren en uren die de ambtenaar vóór 07.00 uur en na 19.00 heeft gewerkt, leiden niet tot een verhoging van het positieve urensaldo.

Artikel 6

In het belang van de dienst kan een ambtenaar dan wel groepen van ambtenaren voor de toepassing van deze regeling uitgesloten worden.

Artikel 7

Het college beslist in die gevallen waarin deze regeling niet voorziet of waarin twijfel ontstaat omtrent de uitleg daarvan.

Artikel 8

Deze regeling treedt in werking op 1 juni 2004 onder gelijktijdige intrekking van de Regeling variabele werktijden zoals vastgesteld op 1 februari 1992, en kan worden aangehaald als “Regeling variabele werktijden gemeente Maastricht”.

Ondertekening