Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR86917
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR86917/1
Regeling vervallen per 01-01-2012
Ondermandaatregeling DMO 2010
Geldend van 30-09-2010 t/m 31-12-2011
Ondermandaatregeling DMO 2010(besluit van 15 september 2010)
De directeur Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling;
gelet op:
artikelen 10:1 t/m 10:12 Algemene Wet Bestuursrecht;
artikel 160, eerste lid onder e) Gemeentewet;
artikel 171 Gemeentewet;
het besluit van burgemeester en wethouders van 15 juli 2008 (Gemeenteblad van Utrecht 2008, nr. 42), gewijzigd op 7 oktober 2008 (Gemeenteblad van Utrecht 2008, nr. 70), gewijzigd op 17 september 2009 (Gemeenteblad van Utrecht 2009, nr. 49, gewijzigd op 26 januari 2010 (Gemeenteblad van Utrecht 2010, nr. 21) en laatstelijk gewijzigd op 8 september 2010 (Gemeenteblad van Utrecht 2010, nr. 75);
de volmacht van de burgemeester van Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183;
BESLUIT:
- -
in te trekken het besluit van de directeur van de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling d.d. 22 oktober 2008 (Gemeenteblad van Utrecht 2008, nr. 86) tot vaststelling van het Ondermandaatbesluit Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling;
- -
te verlenen ondermandaat en volmacht aan de in de bijlages (ondermandatenregister en autorisatiematrix) genoemde functionarissen/ambtenaren, werkzaam bij de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling van de gemeente Utrecht, en onder de in de bijlage genoemde voorwaarden en
- -
in te trekken alle specifieke ondermandaten en volmachten die in het verleden door de dienstdirecteur zijn verleend.
Dit besluit treedt in werking op de achtste dag na die van bekendmaking van het besluit.
Aldus besloten op 15 september 2010
drs. J.G. Manshanden
directeur Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling
Bekendmaking is geschied op 22 september 2010.
Dit besluit treedt in werking met ingang van 30 september 2010.
BIJLAGE A BIJ ONDERMANDATENREGISTER: AUTORISATIEMATRIX DMO
Privaatrechtelijke bevoegdheden
Omschrijving bevoegdheden |
Regeling waarop het ondermandaat is gebaseerd |
Mandaatgever |
Ondermandaat gever |
Ondermandaat is verleend aan de volgende functionarissen |
Voorwaarde voor gebruik ondermandaat |
|
Levering van zaken/goederen |
||||||
2.1.3.1 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het leveren van zaken/goederen aan de gemeente Utrecht, met uitzondering van overeenkomsten waarmee een afwijking van het Utrechts aanbestedingsbeleid wordt beoogd of bereikt, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd² manager4 bij afdeling Maatschappelijk Vastgoed: bedrijfsleider teamleider coördinator gebiedsbeheerder zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 193.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 50.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 10.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 5.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 1.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 500,00 zie bovenstaande |
2.1.3.2 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het leveren van zaken/goederen aan de gemeente Utrecht waarmee een afwijking van het Utrechts aanbestedingsbeleid wordt beoogd of bereikt, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college van B & W burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
zie bovenstaande¹ zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande |
2.1.3.3 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het leveren van roerende zaken door of namens de gemeente Utrecht, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
¹ zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande |
Omschrijving bevoegdheden |
Regeling waarop het ondermandaat is gebaseerd |
Mandaatgever |
Ondermandaat gever |
Ondermandaat is verleend aan de volgende functionarissen |
Voorwaarde voor gebruik ondermandaat |
|
Verrichten van diensten |
||||||
2.1.3.4 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het verrichten van diensten ten behoeve de gemeente Utrecht, met uitzondering van overeenkomsten betreffende het inlenen van personeel van derden en/of opdrachten aan zelfstandigen zonder personeel en overeen-komsten waarmee een afwijking van het Utrechts aanbestedingsbeleid wordt beoogd of bereikt, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd² manager4 bij afdeling Maatschappelijk Vastgoed: bedrijfsleider teamleider coördinator vastgoed gebiedsbeheerder zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 193.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 50.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 10.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 5.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 1.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 500,00 zie bovenstaande |
2.1.3.5 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het verrichten van diensten ten behoeve de gemeente Utrecht waarmee een afwijking van het Utrechts aanbestedingsbeleid wordt beoogd of bereikt, met uitzondering van overeenkomsten betreffende het inlenen van personeel van derden en/of opdrachten aan zelfstandigen zonder personeel en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
zie bovenstaande¹ zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande |
2.1.3.6 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het verrichten van diensten door of namens de gemeente Utrecht ten behoeve van derden, met uitzondering van overeenkomsten betreffende het uitlenen van personeel aan derden en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
zie bovenstaande¹ zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande |
Omschrijving bevoegdheden |
Regeling waarop het ondermandaat is gebaseerd |
Mandaatgever |
Ondermandaat gever |
Ondermandaat is verleend aan de volgende functionarissen |
Voorwaarde voor gebruik ondermandaat |
|
Uitvoering van werken |
||||||
2.1.3.7 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het uitvoeren van werken in opdracht van de gemeente Utrecht, met uitzondering van overeenkomsten waarmee een afwijking van het Utrechts aanbestedingsbeleid wordt beoogd of bereikt, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd² manager4 zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 500.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 91.000,00 zie bovenstaande |
2.1.3.8 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het uitvoeren van werken in opdracht van de gemeente Utrecht waarmee een afwijking van het Utrechts aanbestedingsbeleid wordt beoogd of bereikt, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
zie bovenstaande¹ zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande |
2.1.3.9 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het uitvoeren van werken door of namens de gemeente Utrecht en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
zie bovenstaande zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande |
Leveren van nutsleveranties |
||||||
2.1.3.10 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het leveren van nutsleveranties aan de gemeente Utrecht, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
zie bovenstaande¹ zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande |
Omschrijving bevoegdheden |
Regeling waarop het ondermandaat is gebaseerd |
Mandaatgever |
Ondermandaat gever |
Ondermandaat is verleend aan de volgende functionarissen |
Voorwaarde voor gebruik ondermandaat |
|
Huur/bruikleen |
||||||
2.1.3.11 |
Besluit tot het aangaan van huur- of bruikleenovereenkomsten voor roerende zaken en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd² manager4 bij afdeling Maatschappelijk Vastgoed: bedrijfsleider teamleider coördinator gebiedsbeheerder zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 193.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 150.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 10.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 5.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 1.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 500,00 zie bovenstaande |
2.1.3.12 |
Besluit tot het aangaan van huur- of bruikleenovereenkomsten voor onroerende zaken die eigendom zijn van de gemeente Utrecht en worden geëxploiteerd door de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd Maatschappelijk Vastgoed zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande |
Bijzondere bevoegdheden |
||||||
2.1.3.13 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten betreffende het in gebruik geven van onroerende zaken die eigendom zijn van de gemeente Utrecht en worden geëxploiteerd door de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ manager vastgoedexploitatie medewerkers Makelpunt zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 10.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 5.000,00 zie bovenstaande |
2.1.3.14 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ betreffende het inlenen van personeel van derden en/of opdrachten aan zelfstandigen zonder personeel, met uitzondering van overeenkomsten die voldoen aan alle van de onderstaande criteria: * uurtarief van de ingeleende arbeidskracht > EUR 75,00 of eventueel andere of vervangende criteria die het college stelt; en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd² manager4 bij afdeling Maatschappelijk Vastgoed: bedrijfsleider zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 193.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 50.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 10.000,00 zie bovenstaande |
Omschrijving bevoegdheden |
Regeling waarop het ondermandaat is gebaseerd |
Mandaatgever |
Ondermandaat gever |
Ondermandaat is verleend aan de volgende functionarissen |
Voorwaarde voor gebruik ondermandaat |
|
2.1.3.15 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ betreffende het uitlenen van personeel aan derden en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
zie bovenstaande¹ zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande |
2.1.3.16 |
Besluit tot in gebruik geven van schoolgebouwen of schoolonderdelen van gebouwen in eigendom van de gemeente Utrecht door of namens de gemeente Utrecht en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3, art. 103 lid 3 Wet primair onderwijs, art. 76n lid 3 Wet Voortgezet Onderwijs, art. 101 lid 3 Wet op de expertisecentra art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd maatschappelijk vastgoed manager Onderwijs manager Vastgoedontwikkeling zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande |
2.1.3.17 |
Besluit tot het aangaan van andere overeenkomsten dan bovengenoemde, daaronder begrepen, doch niet gelimiteerd tot: raamovereenkomsten, mantelovereenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten, convenanten, gentlemens agreements, bevoegdhedenovereenkomsten, realisatieovereenkomsten en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college van B & W burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande |
2.1.3.18 |
Besluit tot het aangaan van overeenkomsten in het kader van de wet inburgering, de verordening Wet Inburgering en de regeling vrijwillige inburgering. en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingen |
art. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183 |
college b. en w. burgemeester |
directeur zie bovenstaande |
(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd manager zie bovenstaande |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande |
Publiekrechtelijke bevoegdheden
Omschrijving bevoegdheden |
Regeling waarop het ondermandaat is gebaseerd |
Mandaatgever |
Ondermandaat gever |
Ondermandaat is verleend aan de volgende functionarissen |
Voorwaarde voor gebruik ondermandaat |
|
2.1.22.1 |
Verstrekken van voorschotten op subsidie |
art. 29 Algemene subsidie-verordening 2008 (ASV 2008) onder e) en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.22 |
college b. en w. |
directeur |
(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd² manager4 |
geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd subsidiebedrag per beschikking ≤ EUR 500.000,00 subsidiebedrag per beschikking ≤ EUR 50.000,00 |
- 1.
De dienstdirecteur kan separaat ondermandaat verlenen aan een plaatsvervanger ter vervanging bij afwezigheid.
- 2.
Onder 'overeenkomsten' vallen ook deelovereenkomsten onder de vigeur van een reeds door of namens de gemeente Utrecht gesloten raam- of mantelovereenkomst, tenzij in een specifieke raam- of mantelovereenkomst andersluidende afspraken zijn gemaakt, c.q. specifieke volmachten en mandaten zijn verstrekt.
- 3.
De bevoegdheden van een 'manager' gelden voor alle managementfuncties in de eerste managementlaag onder een afdelingshoofd.
BIJLAGE B BEHOREND BIJ GEMEENTEBLAD VAN UTRECHT 2010, NR. 78
Ondermandatenregister DMO 2010
Omschrijving bevoegdheden |
Regeling waarop mandaat is gebaseerd |
Mandaatgever |
Voorwaarde voor gebruik mandaat |
Ondermandaat toeg. |
Ondermandaat is verleend aan de volgende functionaris (en zijn formeel aangewezen plaatsvervanger) |
||
coll. |
bgm. |
||||||
2.1.1 |
Besluiten op verzoeken om informatie en het verstrekken van informatie uit eigen beweging krachtens de Wet openbaarheid van bestuur |
Wet openbaarheid van bestuur |
X |
X |
ja |
||
2.1.2 |
Besluiten in het kader van de Inspraakverordening. |
Algemene inspraak-verordening Utrecht |
X |
ja |
Alle afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.3 |
Verplichtingen aangaan op grond van dat deel van de begroting waarvoor het diensthoofd verantwoordelijk is. Indien het betreft verplichtingen waar financiën mee gemoeid zijn dan moet in de begroting zelf of bij afzonderlijk raadsbesluit middelenautorisatie hebben plaatsgevonden. Van de bevoegdheid tot het aangaan van verplichtingen zijn uitgezonderd het verstrekken en aangaan van leningen en de verlening van garanties met betrekking tot de nakoming van verplichtingen door derden. De Directeur van de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling is in het kader van de kredietbank wel bevoegd tot het verstrekken van leningen met betrekking tot de schuldhulpverlening. |
Gemeentewet |
X |
Over de aangegane verplichtingen wordt jaarlijks verantwoording afgelegd. M.b.t. het aangaan of verlengen van een contract voor externe inhuur tegen een tarief van EUR 75,00 of meer per uur, geldt het vereiste van vooraf-gaande goedkeuring door de wethouder Personeelszaken. De geldende regels met betrekking tot aanbestedingen moeten in acht worden genomen. |
ja |
Zie autorisatiematrix DMO |
|
2.1.4 |
Het treffen van dadingen en het opdragen van geschillen aan de beslissingen van scheidsmannen. |
X |
nee |
||||
2.1.5 |
Het besluiten tot het maken van bezwaar, het instellen van beroep, het verzoek om schorsing of het verzoeken van een voorlopige voorziening, indien aan de gemeente als rechtspersoon daartoe het recht is toegekend. Dit mandaat is niet bedoeld voor die situaties waarin een bestuursorgaan van de gemeente optreedt. |
Art. 160 Gemeentewet |
X |
Geldt alleen voor eigen dienst |
nee |
||
2.1.6. |
Het besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, het instellen van hoger beroep en het voeren van verweer m.b.t. eigen werknemers. |
X |
Geldt allen voor eigen P&O dienst |
nee |
|||
2.1.7. |
Het entameren en het voeren van alle rechtsgedingen, het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures en het indienen van verzoekschriften, ter nakoming, handhaving en uitvoering van o.a. overeenkomsten, incl. nevenvordeningen en de ten uitvoerlegging van vonnissen/beschikkingen. Dit mandaat is niet bedoeld voor die situaties waarin een bestuursorgaan van de gemeente optreedt. |
Art. 160, onder f Gemeentewet |
X |
Mits spoedeisend, daarna voorleggen aan college |
nee |
||
2.1.8. |
Het voeren van verzetprocedures i.h.k.v. dwangbevelen. |
X |
nee |
||||
2.1.9. |
Het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures tegen besluiten van UWV- USZO inzake WAO. |
X |
nee |
||||
2.1.10 |
Het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures tegen besluiten van UWV-USZO inzake WW. |
X |
nee |
||||
2.1.11 |
Procesmachtiging voor de onder 2.5 t/m 2.10 genoemde rechtzaken. |
Art. 171 Gemeentewet |
X |
nee |
|||
2.1.12 |
Toepassing geven aan uitzondering op het vereiste van verklaring van goed gedrag. |
Art. 13 ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.13 |
Verlenen van toestemming tot het toestaan van een voorziening of bestemmingsreserve. |
Art. 22, vierde lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.14 |
Toestaan van kortere termijn voor indienen van aanvraag projectsubsidie en gemeentegarantie. |
Art. 7, achtste lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.15 |
Aanwijzingen geven en modellen voorschrijven met betrekking tot de bij de aanvraag van een subsidie in te dienen bescheiden. |
Art. 8, tweede lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.16 |
Bepalen dat andere dan de in artikel 8 ASV bedoelde gegevens en bescheiden, die voor het beoordelen van de aanvraag van belang worden geacht, worden overgelegd. |
Art. 8, derde lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.17 |
Verdagen beslistermijn op aanvraag + stellen van nieuwe termijn. |
Art. 11, derde jo vierde lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.18 |
Beschikken tot gehele of gedeeltelijke weigering of verlening, alsmede daaraan verbinden van kwalitatieve criteria en voorwaarden. Dit mandaat geldt niet voor het toepassen van artikel 9, tweede lid ASV en het op grond van artikel 3, zevende lid van de Wet Bibob verbinden van voorwaarden aan een besluit tot subsidieverlening. |
Artt. 7 en 9 en 12, eerste lid ASV; artt. 4:25 en 4:35 Awb |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.19 |
Weigeren voortzetten subsidie na subsidiëring drie jaar of langer. |
Art. 4:51 Awb |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.20 |
Sluiten van een uitvoeringsovereenkomst. |
Art. 15 ASV; art. 4:36 Awb |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.21 |
Intrekken of wijzigen van subsidie. |
Art. 4:48 e.v. Awb |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.22 |
Verstrekken van voorschotten op subsidie |
Art. 4:54 Awb; art. 29 ASV |
X |
Ja, tot een maximum binnen één verlenings-beschikking van EUR 500.000,00. Hierboven alleen directeur bevoegd te ondertekenen. |
Zie autorisatiematrix DMO |
||
2.1.23 |
Verrekenen vordering(en) op voorschot. |
Art. 29, tweede lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.24 |
Bepalen welke gegevens noodzakelijk zijn voor het houden van toezicht op naleving voorwaarden garantie. |
Art. 34 ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.25 |
Instellen onderzoek. |
Art. 21, tweede lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.26 |
Verlenen van ontheffing van verplichting accountantsverklaring. |
Art. 25, derde lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.27 |
Bepalen welke controle in de plaats mag komen van de accountantscontrole (i.g.v. begrote kosten minder dan EUR 50.000,00). |
Art. 25, derde lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.28 |
Aanwijzingen geven en modellen voorschrijven met betrekking tot de bij het verzoek tot vaststelling in te dienen bescheiden. |
Art. 24, zesde lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.29 |
Bepalen dat andere dan de in artikel 24 ASV bedoelde gegevens en bescheiden, die voor de vaststelling van belang worden geacht, worden overgelegd. |
Art. 24, zesde lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.30 |
Stellen van aanvullende voorschriften met betrekking tot tussentijdse verslaglegging of verslaglegging na afloop van activiteit. |
Art. 24, zesde lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.31 |
Verdagen beslistermijn voor vaststelling + stellen van nieuwe termijn. |
Art. 26 ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.32 |
Beschikking tot vaststellen al dan niet op een lager niveau. |
Artt. 4:42 e.v. en 4: 73 e.v. Awb; art. 26 ASV |
X |
Ja, manager bevoegd vast te stellen tot EUR 50.000,00 |
Alle Afdelingshoofden DMO |
||
2.1.33 |
Aanzeggen dat teveel ontvangen voorschot wordt teruggestort. |
Art. 29, derde lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.34 |
Terugvordering (eventueel in rechte). |
Art. 4:57 Awb; art. 29, derde lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.35 |
Nadere regels stellen met betrekking tot de inrichting van de administratieve organisatie. |
Art. 21 ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.36 |
Beslissen op verzoek om toestemming voor diverse vermogensrechtelijke handelingen. |
Art. 4:71 Awb; art. 16 ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.37 |
Beslissen op een verzoek om toestemming inzake beschikbaar stellen van gelden aan derden/ verbinden van voorwaarden aan toestemming. |
Art. 18 ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.38 |
Aanwijzen van gevallen waarin artikel 19, eerste lid ASV niet geldt (verplichting inzake kostendekkende vergoedingen bij leveringen aan derden). |
Art. 19, tweede lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.39 |
Goedkeuring bestemming eventueel batig liquidatiesaldo bij ontbinding; geven van aanwijzing van gewenste bestemming; opleggen verplichting tot storten in de gemeentekas. |
Art. 20, vijfde lid ASV |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.40 |
Aanvragen tot verlening en vaststelling van subsidies |
divers |
X |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
|
2.1.41 |
Aanvragen van vergunningen/ontheffingen. |
divers |
X |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
|
2.1.42 |
Uitvoering van de Wet bescherming persoonsgegevens. |
Wet bescherming persoonsgegevens |
X |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
|
2.1.43 |
Het aanwijzen van toezichthouders als bedoeld in artikel 5:11 Algemene wet bestuursrecht. |
divers |
X |
X |
Aan de directeur van de dienst binnen wiens verantwoordelijkheid het toezicht op de betreffende regelgeving valt. |
nee |
|
2.1.44 |
Alle in titel 5.3 van de Algemene wet bestuursrecht genoemde bevoegdheden met betrekking tot of verband houdend met bestuursdwang en dwangsom. |
Art. 125, tweede lid (college) en derde lid (burgemeester) Gemeentewet en titel 5.3 Algemene wet bestuursrecht |
X |
X |
Aan de directeur van de dienst binnen wiens verantwoordelijkheid het toezicht en de handhaving op de betreffende regelgeving valt. |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
2.1.45 |
Niet-ontvankelijk verklaren van aanvraag. |
Art. 4:5, eerste lid Awb |
X |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
|
2.1.46 |
Vragen van zienswijze en horen belanghebbende bij voornemen tot het nemen van een onwelgevallige beschikking. |
Artt. 4:7 en 4:9 Awb |
X |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
|
2.1.47 |
Het vervangen van archiefbescheiden door reproducties: 1.het vervangen van archiefbescheiden door reproducties, teneinde de aldus vervangen bescheiden te vernietigen, overeenkomstig artikel 7 van de Archiefwet 1995 en artikel 6, eerste en tweede lid, van het Archiefbesluit 1995; 2.het opmaken van een verklaring van vervanging van archiefbescheiden door reproducties, overeenkomstig artikel 8 van het Archiefbesluit 1995. |
Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995 en het Besluit Informatiebeheer gemeente Utrecht |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.48 |
Het vervreemden van archiefbescheiden: 1.het vervreemden van archiefbescheiden overeenkomstig artikel 8, eerste en tweede lid, van de Archiefwet 1995 en artikel 7, eerste en tweede lid, en artikel 8 van het Archiefbesluit 1995 2.het opmaken van een verklaring van vervreemding van archiefbescheiden, overeenkomstig artikel 8 van het Archiefbesluit 1995. |
Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995 en het Besluit Informatiebeheer gemeente Utrecht |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.49 |
Het overbrengen van archiefbescheiden naar de archiefbewaarplaats: 1.het overbrengen van archiefbescheiden naar het Utrechts Archief overeenkomstig artikel 12, eerste lid van de Archiefwet 1995 en artikel 9, eerste, tweede en derde lid van het Archiefbesluit 1995; 2.het vervroegd overbrengen van archiefbescheiden naar het Utrechts Archief overeenkomstig artikel 13, eerste lid van de Archiefwet 1995; 3.het verzoeken om het verlenen van een machtiging door gedeputeerde staten van Utrecht tot opschorting van de overbrenging van archiefbescheiden naar het Utrechts Archief, overeenkomstig artikel 13, derde en vierde lid, van de Archiefwet 1995; 4.het opmaken van een verklaring van overbrenging van archiefbescheiden naar het Utrechts Archief, overeenkomstig artikel 8 van het Archiefbesluit 1995. |
Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995 en het Besluit Informatiebeheer gemeente Utrecht 2006 |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.50 |
Het opmaken van een verklaring van vernietiging van archiefbescheiden, overeenkomstig artikel 8 van het Archiefbesluit 1995. |
Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995 en het Besluit Informatiebeheer gemeente Utrecht 2006 |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.51 |
Het stellen van beperkingen aan de openbaarheid van archief-bescheiden, overeenkomstig artikel 15, eerste en tweede lid, en artikel 16, tweede lid, van de Archiefwet 1995 en artikel 10 van het Archiefbesluit 1995. |
Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995 en het Besluit Informatiebeheer gemeente Utrecht 2007 |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.52 |
Het goedkeuren van de overdracht van informatie in de zin van artikel 1, sub b, van het Besluit informatiebeheer 2002 van een beheerseenheid aan een andere beheerseenheid, overeenkomstig artikel 22 van het Besluit informatiebeheer. |
Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995 en het Besluit Informatiebeheer gemeente Utrecht 2008 |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.53 |
Vaststellen verschuldigdheid en hoogte dwangsom bij niet tijdig beslissen. |
Art. 4:18 Awb |
X |
X |
Conform modelbeschikking Vaststellen verschuldigde dwangsom |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
2.1.54 |
Vaststellen verplichtheid tot betaling geldsom. |
Art. 4:86 Awb |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.54a |
Toepassen verrekening. |
Art. 4:93 Awb in combinatie met specifieke wettelijke bepaling |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.55 |
Verlenen van uitstel van betaling. |
Art. 4:94 Awb |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.56 |
Verlenen voorschot vooruitlopend op vaststelling van een verplichting tot betaling. |
Art. 4:95 Awb |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.57 |
Intrekken of wijzigen beschikking tot uitstel van betaling of verlening voorschot. |
Art. 4:96 Awb |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.58 |
Vaststellen bedrag van verschuldigde wettelijke rente. |
Art. 4:99 Awb |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.59 |
Schriftelijke aanmaning of schriftelijke mededeling waarin ondubbelzinnig het recht op betaling wordt voorbehouden. |
Art. 4:107 Awb |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.60 |
Aanmaning tot betaling schuldenaar in verzuim. |
Art. 4:112 Awb |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.61 |
Uitvaardigen dwangbevel. |
Art. 4:117 Awb |
X |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
||
2.1.62 |
Nemen van besluiten op schade- en nadeelcompensatieverzoeken tot een maximum van EUR 100.000,00 per besluit. |
Art. 3:4, tweede lid Awb |
X |
Aan de directeur van de dienst onder wiens verantwoordelijkheid het primaire besluit is genomen, waarop het verzoek om vergoeding van schade/nadeel betrekking heeft. |
ja |
Alle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren |
|
3.7.1 |
Procesmachtiging (het verschijnen voor de rechtbank). Zie ook 3.7.16 |
Art. 171 Gemeentewet |
X |
nee |
|||
3.7.2 |
Uitvoering van de wet |
Wet educatie en beroepsonderwijs |
X |
ja |
Afdelingshoofd Ontwikkeling en manager Onderwijs, manager Vastgoedontwikkeling |
||
3.7.3 |
-Al datgene te doen en na te laten, dat noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de wet of regeling -Besluiten nemen en ondertekenen ter uitvoering van de wet of regeling -Namens het college aanvragen van subsidies t.b.v. de uitvoering van de wet of regeling |
IOAZ |
X |
ja |
Afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal |
||
3.7.4 |
-Al datgene te doen en na te laten, dat noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de wet of regeling -Besluiten nemen en ondertekenen ter uitvoering van de wet of regeling -Namens het college aanvragen van subsidies t.b.v. de uitvoering van de wet of regeling |
IOAW |
X |
ja |
het afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal |
||
3.7.5 |
Uitvoering van de wet. |
Wet op de expertisecentra |
X |
ja |
Afdelingshoofd Ontwikkeling, manager Onderwijs, manager Vastgoedontwikkeling |
||
3.7.6 |
Zorgdragen voor de lijkbezorging en besluiten nemen tot verhaal van de kosten op de nalatenschap, bloed- en aanverwanten. |
Artt. 21 en 22 Wet op de lijkbezorging |
X |
ja |
Afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal |
||
3.7.7 |
Uitvoering van de wet |
Wet op het primair onderwijs |
X |
ja |
Afdelingshoofd Ontwikkeling, manager Onderwijs, manager Vastgoedontwikkeling |
||
3.7.8 |
Uitvoering van de wet |
Wet op het voortgezet onderwijs |
X |
ja |
Afdelingshoofd Ontwikkeling, manager Onderwijs, manager Vastgoedontwikkeling |
||
3.7.9 |
Het nemen van besluiten op basis van en uitvoeren van de wet. |
Wet sociale werk-voorziening (WSW) |
X |
ja |
Afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal |
||
3.7.10 |
-Al datgene te doen en na te laten, dat noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de wet of regeling -Besluiten nemen en ondertekenen ter uitvoering van de wet of regeling -Namens het college aanvragen van subsidies t.b.v. de uitvoering van de wet of regeling |
Wet werk en bijstand (WWB) |
X |
ja |
Afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal |
||
Advies vragen aan derden, opdracht geven aan derden tot taxatie van bezittingen, tot begeleidingstrajecten en tot schuld-bemiddeling. |
WWB, IOAW (3.7.4), IOAZ (3.7.3), WMO (3.7.15), WWIK (3.7.21), Besluit krediethypotheek bijstand (3.7.10), Bbz (3.7.24) |
X |
ja |
Uitvoerend medewerkers van de teams en onderafdelingen, belast met de uitvoering van de regeling |
|||
Ondertekenen van trajectplannen en polissen. |
WWB, WWIK (3.7.21), Bbz (3.7.24) |
X |
ja |
Klantmanagers |
|||
Tijdens, vlak voor of vlak na een huisbezoek of enig ander onderzoek ter plaatse verlenen, ondertekenen en uitreiken van een hersteltermijn om binnen de gegeven termijn alsnog te voldoen aan een verzoek om inlichtingen te verstrekken op grond van de aan de regeling verbonden inlichtingenplicht of medewerking te verlenen aan een onderzoek op grond van een aan de regeling verbonden medewerkingsplicht alsmede het nemen van besluiten waarin de wijze wordt bepaald waarop aan de aan de regeling verbonden inlichtingenplicht moet worden voldaan. |
WWB, IOAW (3.7.4), IOAZ(3.7.3), WMO (3.7.15), WWIK (3.7.21), Besluit krediethypotheek bijstand (3.7.10), Bbz (3.7.24) |
X |
ja |
Klantmanagers, controleambtenaren en andere medewerkers belast met de uitvoering van de regeling en uit dien hoofde bevoegd om de rechtmatigheid van verstrekte of te verstrekken uitkering te controleren |
|||
3.7.11 |
Uitvoeren van de wet voor zover het de bevoegdheden van het college betreft. |
Leerplichtwet |
X |
Ja |
Klantmanagers, controleambtenaren en andere medewerkers belast met de uitvoering van de regeling en uit dien hoofde bevoegd om de rechtmatigheid van verstrekte of te verstrekken uitkering te controleren |
||
3.7.12 |
Uitvoeren van de verordening |
Verordening Leerlingen-vervoer |
X |
ja |
Klantmanagers, controleambtenaren en andere medewerkers belast met de uitvoering van de regeling en uit dien hoofde bevoegd om de rechtmatigheid van verstrekte of te verstrekken uitkering te controleren |
||
3.7.13 |
-Adviesbevoegdheid voor het totale beleidsproces -Volgen/controleren van uitvoering beleid |
Verordening op de advies-commissie voor het ouderenbeleid |
X |
Betreft het advies toekennen van een subsidie dan is de ASV van toepassing en moet het subsidie proces gevolgd worden |
ja |
Klantmanagers, controleambtenaren en andere medewerkers belast met de uitvoering van de regeling en uit dien hoofde bevoegd om de rechtmatigheid van verstrekte of te verstrekken uitkering te controleren |
|
3.7.14 |
Uitvoeren van de verordening |
Verordening Voorzieningen Huisvesting Onderwijs gemeente Utrecht |
X |
ja |
Afdelingshoofd Ontwikkeling, manager Onderwijs, manager Vastgoedontwikkeling |
||
3.7.15 |
Uitvoeren van de wet en de daarop gebaseerde regelgeving |
Wet maatschappelijke ondersteuning, Verordening voorzieningen maatschappelijke ondersteuning gemeente Utrecht 2007 |
X |
ja |
Afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal |
||
3.7.16 |
Het nemen van besluiten betreffende het voeren van rechts-gedingen over vorderingen van de gemeente op huurders van sportlocaties, die betrekking hebben op de betaling van huurpenningen en waarmee maximaal een bedrag van EUR 25.000,00 gemoeid is. Zie ook 3.7.1 |
X |
nee |
||||
3.7.17 |
Oproepen ter vaststelling inburgeringsplicht, vaststelling van de inburgeringsplicht, ontheffing van de inburgeringsplicht, vaststelling inhoud inburgeringsprogramma, aanbieden van een inburgeringsprogramma, inning van de eigen bijdrage, vaststellen en opleggen van de bestuurlijke boete. |
Wet inburgering en Verordening wet inburgering |
X |
Ja, Hoofd SoZaWe en Teamleiders SoZaWe alleen bevoegd voor zover de uit-voering betrekking heeft op personen als bedoeld in artikel 10, eerste lid, WWB |
Afdelingshoofd Bigu, Teamleiders Bigu Afdelingshoofd SoZaWe en managers SoZaWe |
||
3.7.18 |
Trajectplannen, beschikkingen, certificaten en overeenkomsten (in het kader van de Regeling vrijwillige inburgering). |
Wet inburgering en Verordening wet inburgering en Regeling vrijwillige inburgering |
X |
ja |
Afdelingshoofd Bigu en Teamleiders Bigu |
||
3.7.19 |
Uitvoering van de Wet Kinderopvang en aanverwante wetgeving |
Wet Kinderopvang en Verordening Wet Kinderopvang |
X |
ja |
Afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal |
||
3.7.20 |
Uitvoering van de Verordening U-pas |
Verordening U-pas |
X |
ja |
Afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal |
||
3.7.21 |
Het nemen van besluiten op basis van en het uitvoeren van de wet. |
Wet Werk en Inkomen Kunstenaars (WWIK) |
X |
ja |
Afdelingshoofd Sociale Zaken & werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal |
||
3.7.22 |
Uitvoering van de noodfondsregeling |
Noodfonds ter voorkoming huisuitzetting |
X |
ja |
afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal |
||
3.7.23 |
Uitvoering van het besluit |
Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 |
X |
ja |
Afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal |
||
3.7.24 |
Aanvragen respectievelijk ontvangen van specifieke rapportages van het BKWI inzake het gebruik van Suwinet-Inkijk |
Wet SUWI en bijbehorende regelgeving |
X |
ja |
Afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de manager Bedrijfsvoering en Control |
||
3.7.25 |
Het nemen van besluiten op basis van en uitvoeren van de wet |
Wet WIJ |
X |
ja |
Afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal |
||
3.7.26 |
Uitvoering van het reglement |
Reglement voor de Kredietbank Utrecht |
X |
ja |
Afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevende van het team Sociale Voorzieningen, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevende zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de kredietadviseurs, de trajectbegeleiders schuldhulpverlening, de kwaliteitsmedewerkers Sociale Voorzieningen, de unitmanagers SoZaWe |
||
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl