Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR82436
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR82436/3
Regeling vervallen per 15-06-2023
Onderwerp: aangepaste verordening commissie accountantscontrole
Geldend van 15-04-2007 t/m 14-06-2023
Intitulé
Onderwerp: aangepaste verordening commissie accountantscontroleDe Raad van de gemeente Nuenen ca.;
gezien het voorstel van de Werkgroep Dualisering d.d. 15 maart 2004;
gezien het voorstel van het Presidium d.d. 9 januari, 8 februari en 1 maart 2007;
gelet op de desbetreffende bepalingen in de Gemeentewet, de Controleverordening Gemeente Nuenen ca. en de Verordening op de Raadscommissies 2002;
BESLUIT:
I. in te stellen een Commissie voor de Accountantscontrole;
II. hiervoor vast te stellen onderstaande
AANGEPASTE VERORDENING COMMISSIE ACCOUNTANTSCONTROLE
Artikel 1 Taak commissie
De commissie heeft de volgende taken:
- a.
het gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen aan de Raad over alle aspecten van de accountantscontrole;
- b.
het voorbereiden van een programma van eisen ten behoeve van een te sluiten contract met de accountant;
- c.
het onderzoeken van de mogelijkheid om accountantsdiensten regionaal in te kopen;
- d.
het optreden als gesprekspartner namens de Raad met de accountanten over specifieke aandachtspunten voor de accountantscontrole, de rapportages en de uit te brengen managementletters.
Artikel 2 Samenstelling commissie
- 1.
De commissie bestaat uit 4 leden, waarvan tenminste 2 leden lid zijn van de gemeenteraad, de overige leden kunnen worden benoemd uit de burgercommissieleden, zoals bedoeld in artikel 4 lid 4 van de Verordening op de Raadscommissies 2002;
- 2.
de voorzitter wordt door de commissie uit zijn midden benoemd;
- 3.
als adviseurs worden aan de commissie toegevoegd de portefeuillehouder financiën en de controller.
Artikel 3 Openbaarheid
De vergaderingen van de commissie zijn niet openbaar.
Artikel 4 Overige bepalingen
Behoudens het hier in de artikelen 1 t/m 3 bepaalde, zijn de bepalingen van de Verordening op de Raadscommissies 2002 van overeenkomstige toepassing.
Artikel 5 Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking op 15 april 2007.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in zijn openbare vergadering van 29 maart 2007.
DE RAAD VOORNOEMD,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl