Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR80426
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR80426/1
Regeling vervallen per 31-12-2019
Regeling gemeentelijke ombudscommissie Noordenveld
Geldend van 01-01-2006 t/m 30-12-2019
Intitulé
Regeling gemeentelijke ombudscommissie NoordenveldDe Raad van de gemeente Noordenveld,
gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 22 november 2005;
gelet op hoofdstuk IVC en artikel 149 van de Gemeentewet en titel 9.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
gehoord de ondernemingsraad;
Besluit: vast te stellen de volgende verordening Regeling gemeentelijke ombudscommissie Noordenveld
Artikel 1 Instelling ombudscommissie
Er is een gemeentelijke ombudscommissie, bestaande uit drie leden.
Artikel 2 Financiële middelen
-
1. De leden van de ombudscommissie ontvangen de volgende vergoeding voor hun werkzaamheden en een tegemoetkoming in de kosten:
- A.
voor wat betreft de vergoeding voor hun werkzaamheden:
- A.
-
1. Wanneer het tijdstip van de behandeling van de klacht door het lid van de ombudscommissie samenvalt met het dagdeel waarop dat lid tevens zitting heeft als lid van de vaste commissie van advies voor de bezwaarschriften van de gemeente Noordenveld is de vergoeding voor de werkzaamheden als lid van de ombudscommissie mee begrepen in het honorarium als lid van de vaste commissie voor de bezwaarschriften.
-
2. In alle overige gevallen bedraagt de vergoeding voor werkzaamheden
- -
als voorzitter van de ombudscommissie: € 131,00 per zitting;
- -
als lid van de ombudscommissie € 115,00 per zitting.
- B.
voor wat betreft de tegemoetkoming in de kosten: vergoeding voor daadwerkelijk gemaakte, reële, kosten samenhangend met de behandeling van de klacht.
- B.
- -
-
2. De Raad verschaft de ombudscommissie voldoende financiële middelen voor een goede uitoefening van haar werkzaamheden.
Artikel 3 Bemiddeling
-
1. De ombudscommissie kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde onderling tot een oplossing van de klacht te komen.
-
2. De ombudscommissie brengt ook na een geslaagde bemiddeling een verslag uit.
Artikel 4 Werkinstructie
Voor zover de ombudscommissie dit nodig acht, maakt zij een werkinstructie voor haar werkzaamheden.
Artikel 5 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift
-
1. De ombudscommissie bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.
-
2. Indien zij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet bestuursrecht instelt, zendt zij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.
Artikel 6 Geen deelname bij samenloop met bezwaarschriftenprocedure
Indien ten aanzien van een zaak zowel
- -
een bezwaarschrift als bedoeld in artikel 6:4 lid 1 Algemene wet bestuursrecht als
- -
een verzoekschrift als bedoeld artikel 9:18 lid 1 Algemene wet bestuursrecht
bij de daartoe in de gemeente aangewezen commissies aanhangig is gemaakt, neemt een lid van de ombudscommissie ten aanzien van die klacht niet deel aan de werkzaamheden van de commissie als hem tevens als lid van de vaste commissie van advies voor de bezwaarschriften van de gemeente Noordenveld ook een oordeel over die zaak is of wordt gevraagd.
Artikel 7 Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2006.
Artikel 8 Citeertitel
Deze verordening wordt aangehaald als: Regeling gemeente ombudscommissie.
Roden, 22 december 2005
De Raad van de gemeente Noordenveld,
voorzitter, griffier,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl