Regeling vervallen per 01-01-2016

Destructieverordening gemeente Boskoop 1999

Geldend van 01-11-1999 t/m 31-12-2015

De raad van de gemeente Boskoop

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 19 oktober 1999, nummer 63;

gelet op artikel 17 van de Destructiewet 1994 en artikel 149 Gemeentewet;

B E S L U I T:

vast te stellen de navolgende Destructieverordening Boskoop 1999. 

Artikel 1

Voor de toepassing van deze verordening wordt verstaan onder:

  • a.

    de wet: de Destructiewet 1994 (stb.783 en 784);

  • b.

    aangifteplichtige: degene die als houder of eigenaar van destructiemateriaal ingevolge de wet verplicht is daarvan aangifte te doen;

  • c.

    destructiemateriaal: dode honden, dode katten en het krachtens artikel 2, tweede lid, van de wet aangewezen dierlijk afval.

Artikel 2

Burgemeester en wethouders wijzen de organisatie van de Dierenambulance Gouda en Omstreken, hierna te noemen DAGO, als verzamelplaats aan, waar het destructiemateriaal in ontvangst wordt genomen.

Artikel 3

De aangifteplichtige is gehouden uiterlijk op de eerste werkdag, die volgt op de dag waarop het destructiemateriaal is ontstaan, het materiaal aan te geven bij de DAGO of het door DAGO te laten afhalen.

Artikel 4

Tot het tijdstip van afgifte is de aangifteplichtige gehouden het destructiemateriaal zodanig te bewaren dat vermenging met ander materiaal wordt voorkomen.

Artikel 5

De artikelen 3 en 4 vinden geen toepassing voor zover artikel 6 van het Destructiebesluit van toepassing is.

Artikel 6

  • 1 Deze verordening kan worden aangehaald als "Destructieverordening Boskoop 1999" en vervangt elke eerder gedateerde destructieverordening.  

  • 2 Zij treedt in werking met ingang van 1 november 1999.

Ondertekening

Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad voornoemd, gehouden op 28 oktober 1999, de secretaris,                                                                                             de voorzitter,