Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR769
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR769/2
EILANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 1 juli 2008 inzake de verstrekking van financiële steun ten behoeve van de aanschaf van schoolbenodigdheden
Geldend van 10-10-2010 t/m heden
Intitulé
EILANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 1 juli 2008 inzake de verstrekking van financiële steun ten behoeve van de aanschaf van schoolbenodigdhedenArtikel 1
Voor de toepassing van dit eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen wordt verstaan onder:
Het bestuurscollege: het bestuurscollege van het eilandgebied Bonaire;
Aanvrager: persoon die een aanvraag om financiële steun ten behoeve van de aanschaf van schoolbenodigdheden doet;
SASO: de dienst Servisio pa Asuntunan Sosial belast met de uitvoering van dit eilandsbesluit houdende algemene maatregelen;
Financiële steun: maatschappelijke hulp bestaande uit vertrekking van financiële middelen;
Eenmalige financiële steun: maatschappelijke hulp bestaande uit financiële middelen in de vorm van een gift;
Schoolbenodigdheden: schoolartikelen en uniformen voor schoolgaande kinderen;
On- en minvermogenden: zij die een inkomen genieten beneden de geldende minimumloongrens.
Artikel 2
-
1. De aanvraag om financiële steun ten behoeve van de aanschaf van schoolbenodigdheden wordt ingediend bij de dienst Servisio pa Asuntunan Sosial.
-
2. De aanvraag geschiedt middels een volledig en naar waarheid ondertekent formulier, waarvan het model door het bestuurscollege wordt vastgesteld.
-
3. Bij het indienen van een aanvraag dienen de volgende bescheiden bijgevoegd te worden:
- -
een geldig legitimatiebewijs van de aanvrager;
- -
bewijs van inschrijving in het bevolkingsregister van de aanvrager dat niet ouder is dan 2 maanden;
- -
familieboek of trouwboek;
- -
bewijzen van inkomen van de aanvrager/ partner;
- -
naam van de school die het kind bezoekt of gaat bezoeken.
- -
Artikel 3
-
1. Financiële steun kan worden verleend aan een aanvrager, die:
- a.
ingezetene is van het eilandgebied Bonaire en hier daadwerkelijk woonachtig is;
- b.
over onvoldoende financiële middelen beschikt om de aanschaf van schoolbenodigdheden te bekostigen;
- c.
aannemelijk kan maken dat de kosten van de aanschaf van schoolbenodigdheden op geen enkele andere wijze gedekt kunnen worden.
- a.
-
2. De aanvrager met een inkomen beneden het vastgestelde minimumloon komt in aanmerking voor eenmalige financiële steun voor de aanschaf van schoolbenodigdheden;
Artikel 4
-
1. SASO is bevoegd om inlichtingen in te winnen betreffende de personalia van de aanvrager.
-
2. SASO is bevoegd om een onderzoek in te stellen:
- -
naar het inkomen van de aanvrager;
- -
bij de school om na te gaan of het kind inderdaad op de opgegeven school lessen volgt.
- -
Artikel 5
De kosten die voor vergoeding middels financiële steun in aanmerking komen zijn de kosten voor de aanschaf van schoolartikelen en van schooluniformen.
Artikel 6
De financiële steun bedraagt maximaal Nafl. 125,00 voor kinderen die onderwijs in de 1ste en 2de cyclus volgen en maximaal Nafl. 150,00 voor jongeren die voortgezet onderwijs volgen;
Artikel 7
-
1. Het hoofd van de Servisio pa Asuntunan Sosial wordt namens het bestuurscollege belast met de toekenning van de financiële steun ten behoeve van de aanschaf van schoolbenodigdheden.
-
2. Het Hoofd van SASO zendt maandelijks een overzicht van alle, op grond van het onderhavig eilandsbesluit toegekende en afgewezen aanvragen voor Schoolbenodigdheden, aan het Bestuurscollege.
-
3. Uit de ondertekening van de aanvragen en/of brieven, die ter uitvoering van deze machtiging tot stand komen, dient duidelijk te blijken dat er namens het bestuurscollege wordt gehandeld.
Artikel 8
Dit eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen treedt in werking met ingang van de dag na afkondiging.
Artikel 9
Dit eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen wordt aangehaald als “Besluit financiële steun schoolbenodigdheden”.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl