Regeling vervallen per 01-01-2020

Regeling Piket Oud en Nieuw

Geldend van 11-04-2007 t/m 31-12-2019

Intitulé

Regeling Piket Oud en Nieuw

De gemeente stelt de Regeling Piket Oud en Nieuw vast.

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

In deze regeling wordt verstaan onder:

-piket Oud en Nieuw:

de verplichting om zich (in en) buiten de voor zijn betrekking vastgestelde werktijden ter beschikking te houden en werkzaamheden te verrichten op oudejaarsdag én nieuwjaarsdag;

-medewerker:

de ambtenaar van de afdeling Beheer Openbare Ruimte of de ambtenaar/vrijwilliger van de gemeentelijke Brandweer, die op oudejaarsdag en nieuwjaarsdag ingeroosterd is;

-vergoeding piket Oud en Nieuw:

de vergoeding welke volgens deze regeling aan de medewerker wordt uitgekeerd voor het beschikbaar houden en verrichten van werkzaamheden op oudejaarsdag én nieuwjaarsdag;

-leidinggevende:

het afdelingshoofd (voor wat betreft zijn teamleiders/medewerkers);

de teamleider (voor wat betreft zijn medewerkers)

de postcommandanten (voor wat betreft de brandweervrijwilligers)

Artikel 2 Indeling en deelname piket

  • 1. Jaarlijks wordt op aangeven van de teamleiders en postcommandanten door het afdelingshoofd Beheer Openbare Ruimte en het afdelingshoofd Veiligheid, Handhaving en Brandweerzorg een Oud en Nieuw rooster opgesteld ten behoeve van het piket Oud en Nieuw.

  • 2. Bij de afdeling Beheer Openbare Ruimte vindt inroostering plaats op vrijwillige basis. Bij de afdeling Veiligheid, Handhaving en Brandweerzorg vindt inroostering plaats op basis van artikel 19:1:20 CAR/UWO.

  • 3. De deelname aan het piket Oud en Nieuw wordt schriftelijk, eventueel door uitreiking van een rooster, door de leidinggevende bekendgemaakt en kan door de leidinggevende om moverende redenen ook weer worden ingetrokken.

Artikel 3 Verplichtingen

  • 1. De ingeroosterde medewerker is op oudejaarsdag én nieuwjaarsdag van 00.00 tot 24.00 uur permanent telefonisch bereikbaar en beschikbaar.

  • 2. Daarnaast moet de medewerker in staat zijn en ervoor zorg te dragen dat hij conform de dienstopdracht die hij krijgt van de leidinggevende ter plekke aanwezig is voor het verrichten van werkzaamheden.

Artikel 4 Vergoedingen

  • 1. Aan de medewerker wordt op grond van deze regeling, naast een vaste piketvergoeding Oud en Nieuw, bij het verrichten van werkzaamheden ook een extra uurvergoeding uitgekeerd.

  • 2. De vaste vergoeding voor het piket op oudejaarsdag én nieuwjaarsdag samen bedraagt: € 100,00 bruto (salarispeil 1-2-2006*).

  • 3. De vaste vergoeding van lid 2 wordt naar rato uitgekeerd, indien (onder meer wegens ziekte of vervanging) alleen op oudejaarsdag of nieuwjaarsdag aan het piket Oud en Nieuw wordt deelgenomen.

  • 4. Medewerkers die daadwerkelijk werkzaamheden verrichten tijdens het piket Oud en Nieuw, krijgen daarvoor een extra vergoeding van € 25,00 bruto per gewerkt uur (salarispeil 1-2-2006*), naast de reguliere overwerkvergoeding in geld c.q. verlof (voor ambtenaren) dan wel de uitrukvergoeding (voor brandweervrijwilligers).

  • 5. De in lid 2 en 4 genoemde vergoedingsbedragen worden aangepast op het algemene stijgingspercentage van de salarissen voor gemeenteambtenaren (conform bijlage II en IIa CAR).

Artikel 5 Toekennen vergoeding

  • 1. De piketdeelname en de daadwerkelijk gewerkte uren worden geregistreerd aan de hand van het declaratieformulier piket Oud en Nieuw en door de leidinggevende voor akkoord ondertekend.

  • 2. De declaraties worden ingediend bij de salarisadministratie van team P&O om te worden uitbetaald.

Artikel 6 Overige bepalingen

In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet kunnen burgemeester en wethouders een nader besluit nemen.

Artikel 7 Slotbepaling

Deze regeling treedt werking op 11-04-2007 en kan worden aangehaald als "Regeling Piket Oud en Nieuw".

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* De bedragen volgens salarispeil 1-2-2007 zijn, conform B&W-besluit van 12-6-2006, als volgt:

  • -

    vaste vergoeding: € 100,80

  • -

    per gewerkt uur: € 25,20

Ondertekening

Vastgesteld door burgemeester en wethouders van de gemeente Westland d.d. 20-03-2007.
de secretaris,          de burgemeester,
 
 
G. Buck                  J. van der Tak