Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR74793
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR74793/1
Regeling vervallen per 01-01-2024
Reglement op het Planologisch Informatie systeem
Geldend van 01-06-2001 t/m 31-12-2023
Intitulé
Reglement op het Planologisch Informatie systeemREGLEMENT OP HET PLANOLOGISCH INFORMATIE SYSTEEM
Begripsomschrijvingen
Artikel 1
In dit reglement wordt verstaan onder:
- a.
de wet: Wet persoonsregistraties;
- b.
persoonsgegeven: persoonsgegeven in de zin van de wet;
- c.
houder: degene die de zeggenschap heeft over de persoonsregistratie, zijnde Gedeputeerde Staten;
- d.
beheerder: de in dit reglement aangewezen functionaris, die zorg draagt voor de uitvoering en naleving van het bij of krachtens de wet bepaalde;
- e.
derden: instanties en personen, die niet behoren tot het bestuurlijk of ambtelijk apparaat van de provincie Limburg.
Doel en inhoud van de persoonsregistratie
Artikel 2
De persoonsregistratie heeft tot doel informatie te leveren ten behoeve van de behandeling van plannen en aanvragen die:
- a.
in het kader van advisering worden voorgelegd aan:
de Coördinatie overleg Bouwplannen (cobo);
de Adviescommissie Agrarische Vestigingen;
de Provinciale Planologische Commissie;
de organisatieonderdelen van de provincie Limburg;
- b.
in het kader van goedkeuring worden voorgelegd aan Gedeputeerde Staten.
Artikel 3
- 1.
In de persoonsregistratie mogen uitsluitend persoonsgegevens worden opgenomen, welke nodig zijn binnen het kader van de uitoefening van de in artikel 2 genoemde taken.
- 2.
De persoonsregistratie bevat ten hoogste de gegevenselementen welke zijn opgenomen in het Functioneel Ontwerp Planologisch Informatiesysteem.
- 3.
De gegevens bedoeld in het vorige lid worden verkregen van:
de geregistreerde;
de gemeenten;
andere organisatieonderdelen.
Het beheer van de Persoonsregistratie
Artikel 4
De beheerder van de persoonsregistratie is de daartoe door de organisatieonderdelen van de provincie Limburg aan te wijzen medewerker van die organisatieonderdelen.
Artikel 5
- 1.
Rechtstreekse toegang tot de persoonsregistratie hebben slechts:
- a.
de houder;
- b.
de beheerder;
- c.
de schriftelijk door de beheerder binnen de kring van de bij de organisatieonderdelen van de provincie Limburg werkzame personen aangewezen functionarissen.
- a.
- 2.
De beheerder kan aan provinciale ambtenaren of medewerkers die persoonsgegevens verstrekken, waarover zij binnen het kader van de hun opgedragen werkzaamheden dienen te beschikken.
Artikel 6
- 1.
De opgenomen persoonsgegevens worden door of vanwege de beheerder uit de persoonsregistratie verwijderd:
- a.
indien blijkt, dat die gegevens niet meer nodig zijn voor het doel van de registratie of
- b.
na een daartoe strekkend besluit van de houder.
- a.
- 2.
Door of vanwege de beheerder wordt jaarlijks bezien of er persoonsgegevens zijn die niet meer nodig zijn voor het doel van de registratie en om die reden verwijderd kunnen worden.
Artikel 7
Ter beveiliging van de persoonsregistratie tegen verlies of aantasting van de gegevens en tegen onbevoegde kennisneming, wijziging of verstrekking daarvan worden door of vanwege de beheerder technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen getroffen.
Derdenverstrekking
Artikel 8
- 1.
De houder kan aan de instellingen of personen genoemd in artikel 2 de onderstaande persoonsgegevens verstrekken: naam, voorletters, adres, postcode, woonplaats en de daaraan gekoppelde aanvragen en plannen.
- 2.
Andere verstrekkingen aan personen en instanties buiten de provinciale organisatie vinden alleen plaats op basis van een besluit van de houder. Daarbij worden de artikelen 11, 12, 14 en 18, lid 3, van de wet in acht genomen.
Artikel 9
- 1.
Door of vanwege de beheerder wordt, indien toepassing is gegeven aan artikel 8, lid 2, een protocol bijgehouden, waarin worden vermeld:
- a.
de namen en adressen van instellingen waarvan of personen aan wie persoonsgegevens zijn verstrekt;
- b.
de data waarop die verstrekkingen hebben plaatsgevonden;
- c.
de verstrekte gegevens.
- a.
- 2.
Door of vanwege de beheerder kunnen jaarlijks de aantekeningen uit het protocol betreffende verstrekkingen die meer dan een jaar daarvoor hebben plaatsgevonden verwijderd worden.
Inzage en correctierecht
Artikel 10
- 1.
Verzoeken om kennisneming als bedoeld in artikel 29, leden 1 en 2, van de wet en verzoeken om mededeling van derdenverstrekkingen als bedoeld in artikel 32 van de wet kunnen worden ingediend bij de houder, onder vermelding van de persoonsregistratie en de gegevens die het betreft.
- 2.
Verzoeken om correctie als bedoeld in artikel 31 van de wet worden schriftelijk ingediend bij de houder onder vermelding van de persoonsregistratie en de gegevens die het betreft.
Slotbepaling
Artikel 11
- 1.
Dit reglement kan worden aangehaald als het reglement op het Planologisch Informatiesysteem.
- 2.
Het reglement treedt in werking op 1 juli 1990 en wordt vanaf die datum ter inzage gelegd.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl