Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR74711
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR74711/1
Directiestatuut provincie Limburg
Geldend van 12-03-2003 t/m 26-07-2019
Intitulé
Directiestatuut provincie LimburgDIRECTIESTATUUT PROVINCIE LIMBURG
1 BEGRIPPEN
De directie is het hoogste ambtelijke orgaan. De term secretaris wordt gebruikt als het in het bijzonder gaat om de functionaris "secretaris / algemeen directeur" in relatie tot het College van Gedeputeerde Staten. De term algemeen directeur duidt op de algehele en algemene verantwoordelijkheid van de "secretaris / algemeen directeur" als hoofd van de provinciale organisatie en als verantwoordelijke voor de in artikel 7 geregelde taakonderdelen. De directeur is lid van het directieteam en is verantwoordelijk voor de in artikel 7 geregelde taakonderdelen.
2 CONTEXT
Dit Directiestatuut is een uitwerking van de "Instructie secretaris provincie Limburg 2003".
3 SAMENSTELLING
De directie bestaat uit een algemeen directeur en twee directeuren. De secretaris is tevens algemeen directeur en daarmee hoogste functionaris. De directie staat onder leiding van de algemeen directeur.
4 BENOEMING
De secretaris / algemeen directeur en de directeuren worden benoemd door Gedeputeerde Staten.
5 VERVANGING
- 1.
De algemeen directeur wijst een eerste en tweede plaatsvervangend algemeen directeur aan. Deze aanwijzing is in persoon identiek aan de benoeming door GS van de eerste en tweede plaatsvervangend secretaris.
- 2.
Bij afwezigheid van een van beide directeuren worden diens taken - in overleg - uitgeoefend door de algemeen directeur of de andere directeur.
- 3.
Bij afwezigheid van beide directeuren worden hun taken uitgeoefend door de algemeen directeur. De vervangingsregeling wordt algemeen bekend gemaakt.
6 WERKWIJZE VAN DE DIRECTIE
6.1 Externe vertegenwoordiging
De directie opereert naar buiten als één entiteit. Zowel de algemeen directeur als de directeuren worden geacht te handelen namens de directie.
6.2 Interne werkwijze
Binnen de directie is de stem van de algemeen directeur beslissend. Besluitvorming binnen de directie is vertrouwelijk. Het is aan de directie om te bepalen of, en zo ja aan wie en in welke vorm, over besluiten mededelingen worden gedaan.
7 TAAKVERDELING
De taken van de directie worden verdeeld over de drie directieleden. De portefeuilleverdeling wordt algemeen bekend gemaakt. De directieleden geven sturing aan de binnen hun portefeuille vallende onderwerpen.
8 OVERDRACHT VAN BEVOEGDHEDEN
De directie kan taken en bevoegdheden overdragen aan nader te bepalen medewerkers.
9 DIRECTIESECRETARIS
De directie wordt ondersteund door een directiesecretaris. Hij bereidt de vergaderingen voor, maakt in overleg met de algemeen directeur de agenda, zorgt voor besluitrijpe (discussie)stukken, verzorgt de verslagen en bewaakt relevante termijnen. Voor operationele en logistieke zaken is hij de verbindende schakel tussen de directie en ambtelijke organisatie.
10 OVERIGE GEVALLEN
In gevallen waarin dit statuut niet voorziet beslist de secretaris / algemeen directeur.
Ondertekening
De regeling is niet gepubliceerd in een Provinciaal Blad en daardoor niet ondertekend
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl