Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR743501
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR743501/1
Mandaatbesluit GGZ Drenthe, VNN en Cosis voor de OGGZ, Wvggz en niet-acute zorg
Geldend van 27-08-2025 t/m heden
Intitulé
Mandaatbesluit GGZ Drenthe, VNN en Cosis voor de OGGZ, Wvggz en niet-acute zorgHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Borger-Odoon, en de burgemeester van Borger-Odoorn ieder voor zover het diens bevoegdheden betreft;
Gelet op
- •
de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 (Wmo 2015) en de verplichte taak voor gemeenten zorg te dragen voor vroegsignalering en preventie gericht op inwoners met verward gedrag en inwoners die zorg mijden, zoals bevestigd in de brief van de staatssecretaris van 20 september 2018;
- •
de Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (Wvggz)
- •
de komst van de Wet aanpak meervoudige problematiek sociaal domein (Wams);
- •
het bepaalde in afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht (Awb);
Overwegende dat
- •
de gezamenlijke Drentse colleges van burgemeester en wethouders (B&W) de in dit besluit genoemde taken en bevoegdheden als hun verantwoordelijkheid vanuit de Wmo 2015 en de Wet verplicht geestelijke gezondheidszorg (Wvggz) zijn toebedeeld;
- •
GGZ Drenthe, VNN en Cosis een rol hebben bij de triage van meldingen bij het Advies en Meldpunt OGGZ , de uitvoering van OGGZ-bemoeizorg alsmede het verkennend onderzoek in het kader van artikel 5.2 van de Wvggz;
besluit:
mandaat en machtiging te verlenen aan de medewerkers van het team OGGZ van GGZ Drenthe, VNN en Cosis voor:
- a.
de triage van meldingen en de uitvoering van bemoeizorg en casusregie in het kader van openbare geestelijke gezondheidszorg (OGGZ), als voortvloeiend uit de Wmo 2015, en na vaststelling van de Wams voortvloeiend uit de gewijzigde wetgeving;
- b.
de genoemde taken en bevoegdheden als bedoeld in artikel 5:1 en 5:2 van de Wvggz;
Inwerkingtreding:
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Ondertekening
Aldus besloten in de vergadering van burgemeester en wethouders van Borger-Odoorn d.d. 8 juli 2025
Het college van burgemeester en wethouders gemeente Borger-Odoorn,
mr. J. Seton
burgemeester
E.W. Bennema
gemeentesecretaris
De burgemeester van de gemeente Borger-Odoorn
mr. J. Seton
burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl