Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742979
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742979/1
Subsidieregeling Stadsdeelbudgetten Sittard-Geleen 2025
Geldend van 29-07-2025 t/m heden
Intitulé
Subsidieregeling Stadsdeelbudgetten Sittard-Geleen 2025Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Sittard-Geleen;
Gelet op titel 4.2 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 3 van de
Algemene subsidieverordening gemeente Sittard-Geleen 2020;
Besluit vast te stellen de volgende subsidieregeling:
Subsidieregeling Stadsdeelbudgetten Sittard-Geleen 2025.
Artikel 1. Doel van de regeling
Deze regeling heeft tot doel het stimuleren en waarderen van initiatieven en projecten van de samenleving (inwoners, organisaties en bedrijven) ten behoeve van de versterking van de sociale cohesie in wijken en kernen. De in deze regeling bedoelde initiatieven en projecten vallen niet onder de definitie ‘evenementen’ zoals bedoeld in de Subsidieregeling evenementen gemeente Sittard-Geleen 2022.
Artikel 2. Doelgroep
Subsidie wordt op grond van deze regeling uitsluitend verstrekt aan inwoners, organisaties en bedrijven gevestigd in Sittard-Geleen.
Artikel 3. Voorwaarden voor subsidieverstrekking
-
1. Een aanvrager zoals bedoeld in artikel 2 van deze regeling komt uitsluitend in aanmerking voor subsidie indien het initiatief of project in de wijken en kernen bijdraagt aan het versterken van de sociale cohesie.
-
2. Cofinanciering (een financiële bijdrage of bijdrage in natura van andere partijen dan de gemeente) is een voorwaarde bij toekenning van subsidie uit het stadsdeelbudget. Bij een subsidie van minder dan € 500,- is deze voorwaarde niet van toepassing.
-
3. De kwaliteit van het initiatief/project, de begroting en de motivatie voor een subsidie vanuit stadsdeelbudgetten wordt schriftelijk door de initiatiefnemer in een beknopt voorstel opgesteld (aanvraag).
Artikel 4. Subsidieplafond
-
1. Het subsidieplafond bedraagt € 28.500 per jaar per stadsdeel (definitie stadsdelen: zie www.sittard-geleen.nl), onder voorbehoud van verstrekking van bijbehorende middelen door de gemeenteraad.
-
2. Aanvragen die compleet zijn worden in behandeling genomen op volgorde van ontvangst. Indien het subsidieplafond bereikt is of dreigt te worden overschreden wordt de subsidie geweigerd.
Artikel 5. Aanvraag
-
1. In afwijking van het bepaalde in artikel 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Sittard-Geleen 2020 dient een aanvrager de volgende gegevens te overleggen bij een subsidieaanvraag:
- a.
De naam en adresgegevens van de aanvrager.
- b.
Een beschrijving van de activiteit.
- c.
Een begroting en wijze van (co)financiering.
- d.
Een motivatie voor de subsidie uit stadsdeelbudget.
- e.
De gevraagde omvang van de subsidie uit stadsdeelbudget.
- f.
Bankgegevens voor overschrijving subsidie.
- a.
-
2. Een aanvraag wordt schriftelijk (per e-mailbericht) ingediend bij de gemeente, door tussenkomst van de betreffende stadsdeelmanager.
(contactgegevens stadsdeelmanagers: zie www.sittard-geleen.nl).
-
3. De aanvraag wordt uiterlijk 6 weken voordat de aanvrager voornemens is te beginnen met de activiteiten waarvoor de subsidie wordt aangevraagd, ingediend.
Artikel 6. Subsidievaststelling
Subsidies die op grond van deze subsidieregeling worden verleend, worden direct vastgesteld. De subsidieontvanger hoeft geen verzoek in te dienen tot vaststelling van de subsidie.
Artikel 7. Hardheidsclausule
Van het bepaalde in artikel 5 van deze subsidieregeling mag worden afgeweken, indien de toepassing zou leiden tot onbillijkheden van overwegende aard.
Artikel 8. Inwerkingtreding
Deze subsidieregeling treedt in werking de dag na bekendmaking en geldt met ingang van het subsidiejaar 2025.
Artikel 9. Citeertitel
Deze subsidieregeling wordt aangehaald als ‘Subsidieregeling Stadsdeelbudgetten Sittard-Geleen 2025’.
Ondertekening
Aldus besloten in de vergadering van 8 juli 2025.
Het college voornoemd,
De burgemeester,
De secretaris/algemeen directeur
mr. J.Th.C.M. Verheijen
drs. P. Sennema
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl