Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742680
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742680/1
Mandaatbesluit uitvoering Subsidieregeling Lokale Aanpak Isolatie Zeist
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 23-07-2025
Intitulé
Mandaatbesluit uitvoering Subsidieregeling Lokale Aanpak Isolatie ZeistHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zeist (het college);
gelet
op de Gemeentewet, Afdeling hoofdstuk 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, onderdeel C van Bijlage 1 van het Algemeen mandaatbesluit Zeist 2020, gewijzigd vastgesteld op 4 juli 2023, de Algemene Subsidieverordening Zeist en de Subsidieregeling Lokale Aanpak Isolatie Zeist;
overwegende dat:
- •
de gemeente Zeist een samenwerkingsovereenkomst is aangegaan met Duurzaam Bouwloket;
- •
het wenselijk is dat Duurzaam Bouwloket de beslissing over het toekennen en afwijzen van subsidieaanvragen op grond van de Subsidieregeling Lokale Aanpak Isolatie Zeist gaat verzorgen;
- •
daarvoor aan de directeur van Duurzaam Bouwloket mandaat/machtiging moet worden verleend;
besluit:
vast te stellen: het Mandaatbesluit uitvoering Subsidieregeling Lokale Aanpak Isolatie Zeist
Artikel 1. Mandaat en machtiging
-
1. Aan de directeur van Duurzaam Bouwloket wordt mandaat verleend tot het namens en onder verantwoordelijkheid van het college van burgemeester en wethouders nemen van besluiten over het toekennen en afwijzen van subsidieaanvragen op grond van de Subsidieregeling Lokale aanpak Isolatie Zeist. Dit betreft toekenningen tot en met uiterlijk 31-12-2025, of zoveel eerder als het subsidieplafond is bereikt.
-
2. Waar in dit besluit wordt gesproken over mandaat, dient daaronder tevens te worden begrepen machtiging.
-
3. Voor zover van toepassing, omvat de bevoegdheid om krachtens mandaat besluiten te nemen, tevens de bevoegdheid tot het verrichten van voorbereidingshandelingen en uitvoeringshandelingen.
-
4. De gemandateerde is bevoegd ondermandaat en -machtiging te verlenen.
-
5. Het is de gemandateerde niet toegestaan de bevoegdheden door te mandateren aan niet ondergeschikten.
Artikel 2. Reikwijdte en beperkingen mandaat
-
1. Bij de uitoefening van bevoegdheden in mandaat wordt in acht genomen wat daaromtrent wordt gesteld in wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, beleidsregels, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van wetgevers of bestuursorganen van rijk, provincie, regio en/of gemeente Zeist.
-
2. Het mandaat heeft geen betrekking op de situatie dat:
- a.
de gemandateerde een persoonlijk belang heeft bij de aangelegenheid;
- b.
het besluit naar verwachting politiek, bestuurlijk of anderszins gevoelig zal zijn. Hiervan is in ieder geval sprake als de aangelegenheid tot kritische berichtgeving in de media heeft geleid dan wel als in verband met de aard van de aangelegenheid redelijkerwijs moet worden aangenomen dat dit zal gebeuren;
- c.
het besluit een afwijking zou inhouden van het bestaande beleid, vastgestelde richtlijnen en/of voorschriften van de gemeente Zeist;
- d.
het college beslist dat de aangelegenheid door het college moet worden afgedaan.
- a.
Artikel 3. Informatieverstrekking
De gemandateerde informeert het college, op verzoek, over de krachtens mandaat genomen besluiten.
Artikel 4. Wijze van ondertekening
De krachtens mandaat genomen besluiten en overige stukken worden als volgt ondertekend:
Met vriendelijke groet,
namens het college van burgemeester en wethouders van gemeente Zeist,
<handtekening>
<naam van de gemandateerde, directeur Duurzaam Bouwloket>
Artikel 5. Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking.
Ondertekening
Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders van gemeente Zeist op datum 17 september 2024.
de secretaris,
dr. H.S. Grotens
de burgemeester
drs. J. Langenacker
Verklaring:
De directeur van Duurzaam Bouwloket B.V. geeft met de ondertekening hierna te kennen in te stemmen met het verleende mandaat/machtiging.
Naam: Klaas Visser
Functie: directeur/ eigenaar
Handtekening:
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl