Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742414
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742414/1
Mandaatbesluit voorrangsregeling verlaten (opvang)instellingen, gemeente Hardinxveld-Giessendam 2025
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 18-07-2025
Intitulé
Mandaatbesluit voorrangsregeling verlaten (opvang)instellingen, gemeente Hardinxveld-Giessendam 2025Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hardinxveld-Giessendam,
gelet op onder andere de artikelen 75, tweede lid, 105 en 232 van de Gemeentewet en op de titel 10.1.1 van de de Algemene wet bestuursrecht en het artikel 4, derde lid van het Convenant
Voorrang bij Uitstroom na verblijf in een (opvang) instelling;
overwegende,
- •
dat met ingang van 1 juni 2025 de aanvragen om urgentie bij het toekennen van sociale huurwoningen op basis van de indicatie Maatschappelijke gronden worden verzorgd door en vanuit de gemeente Dordrecht als centrumgemeente voor de regio’s Drechtsteden en Alblasserwaard;
- •
dat, om die taken en werkzaamheden goed, rechtmatig en efficiënt te laten verlopen, de in dit besluit neergelegde bevoegdheden zijn gemandateerd aan het college van Dordrecht, met de mogelijkheid om daarvan ondermandaat te verlenen aan
- •
medewerker Dienstverlening Drechtsteden 2 (intaker);
- •
medewerker Dienstverlening Drechtsteden 1 (intaker verlaten instellingen);
- •
juridisch medewerker, interne dienstverleners/ A 10 (adviseur wonen);
voor zover zij zijn aangesteld voor deze specifieke taak.
B E S L U I T:
vast te stellen het Mandaatbesluit voorrangsregeling verlaten (opvang)instellingen, gemeente Hardinxveld-Giessendam 2025.
Artikel 1 Mandaat
- 1.
Aan burgemeester en wethouders van Dordrecht wordt mandaat verleend voor te verrichten voorbereidingshandelingen en besluiten te nemen op de aanvragen op basis van de regionale voorrangsregeling verlaten (opvang)-instellingen lokaal vastgelegd in artikel 3.5 van de Urgentieverordening regio Alblasserwaard gemeente Hardinxveld-Giessendam 2025. Het mandaat omvat ook de bevoegdheid om besluiten te nemen op bezwaarschriften.
- 2.
Voor deze bevoegdheid kunnen burgemeester en wethouders van Dordrecht ondermandaat verlenen aan
- a.
medewerker Dienstverlening Drechtsteden 2 (intaker);
- b.
medewerker Dienstverlening Drechtsteden 1 (intaker verlaten instellingen);
- c.
juridisch medewerker, interne dienstverleners/ A 10 (adviseur wonen;
- a.
-
voor zover zij zijn aangesteld voor de in het eerste lid genoemde taak.
- 3.
De medewerkers genoemd in het tweede lid oefenen de gemandateerde bevoegdheden uit binnen de vastgestelde regelgeving waaronder de Algemene wet bestuursrecht en het artikel 3.5. van de Urgentieverordening regio Alblasserwaard-Vijfheerenlanden gemeente Hardinxveld-Giessendam 2025 en het vastgestelde beleid ‘Beleidsregels regionale uitstroom opvang- en begeleidingsinstellingen gemeente Hardinxveld-Giessendam’ (hierna: de Beleidsregels).
- 4.
Voordat een bevoegdheid bedoeld in het eerste lid, wordt uitgeoefend, wordt overlegd met het college van de gemeente Hardinxveld-Giessendam, wanneer de uitoefening
- a.
afwijkt van de criteria voor uitstroom uit de Beleidsregels;
- b.
het aantal beschikbaar gestelde woningen door de gemeente Hardinxveld-Giessendam overstijgt;
- c.
mogelijk tot aansprakelijkstelling van de gemeente Hardinxveld-Giessendam kan leiden.
- a.
- 5.
Bij de ondertekening van de in het eerste lid genoemde besluiten, wordt aangegeven dat die ondertekening plaatsvindt namens het college van de gemeente Hardinxveld-Giessendam.
Artikel 2 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 juni 2025.
Artikel 3 Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als Mandaatbesluit voorrangsregeling verlaten (opvang)instellingen, gemeente Hardinxveld-Giessendam 2025.
Ondertekening
Aldus besloten in de vergadering van 8 april 2025.
Burgemeester en wethouders van Hardinxveld-Giessendam,
de secretaris, de burgemeester,
Sonja van der Stel Dirk Heijkoop
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl