Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742350
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742350/1
Vaststellen Subsidieregeling Dagactiviteiten Hilversum
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 17-07-2025
Intitulé
Vaststellen Subsidieregeling Dagactiviteiten HilversumB en W besluit
Burgemeester en Wethouders van de Gemeente Hilversum;
Gelet op het voorstel “Vaststellen Subsidieregeling Dagactiviteiten Hilversum” met kenmerk 1823250:
Overwegende dat:
• De visie sociaal domein ‘Wij Zijn Hilversum’ als rode draad heeft dat alle inwoners op hun eigen manier moeten kunnen meedoen in de samenleving, het gevoel hebben erbij te horen en grip hebben op hun eigen leven;
• Het hebben van dagactiviteiten bijdraagt aan gezondheid van mensen door het aanbrengen van structuur in het dagelijks leven, het verbeteren van zelfvertrouwen en het bevorderen van sociale contacten;
• De gemeente speciale aandacht wil geven aan inwoners die moeizaam of niet meer aan werk komen. Met laagdrempelige activiteiten streeft de gemeente ernaar dat deze inwoners betrokken blijven bij hun omgeving.
Gelet op:
• Titel 4.2 en 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht;
• Wet maatschappelijke ondersteuning 2015;
• Artikel 3, lid 3 van de Algemene Subsidieverordening Hilversum 2021;
• Beleidsregel Subsidieverstrekking Hilversum;
• Nadere regel Reserves en voorzieningen gesubsidieerde organisaties Hilversum;
• Beleidsregel toepassing Wet Bibob 2022, gemeente Hilversum;
• Visie Sociaal Domein “Wij zijn Hilversum”;
• Beleidsagenda Wmo-Samenleving 2024-2030.
Besluiten
1. De ‘Subsidieregeling Dagactiviteiten Hilversum’ vast te stellen;
2. De ‘Subsidieregeling Zinvolle daginvulling: ontmoeten, meedoen en meewerken’ in te trekken.
Subsidieregeling Dagactiviteiten Hilversum
Artikel 1. Begripsomschrijvingen
1. Alle begrippen die in deze subsidieregeling worden gebruikt en die niet nader worden omschreven hebben dezelfde betekenis als in de Wmo 2015 en de Algemene Subsidieverordening Hilversum 2021.
2. In deze regeling wordt verstaan onder:
a) ASV: Algemene Subsidieverordening Hilversum 2021;
b) Awb: Algemene wet bestuursrecht;
c) Beroepskracht: in deze regeling bedoelen we een betaalde hulpverlener die opgeleid is en ervaring heeft passend bij de doelgroep van de activiteit die hij of zij ondersteunt. De beroepskracht heeft minimaal een relevante mbo-opleiding gevolgd, aangevuld met doelgroep-specifieke cursussen, trainingen en/of werkervaring;
d) College: Burgemeester en wethouders van de gemeente Hilversum;
e) Dagactiviteiten: een algemene voorziening gericht op het bieden van een laagdrempelige ontmoetingsplek waarin tevens vorm wordt gegeven aan een gevarieerd activiteitenaanbod dat de zelfredzaamheid en participatie van deelnemers bevordert, behoudt of compenseert. Het biedt ondersteuning bij ontmoetingen en/of het leveren van een sociale prestatie of draagt bij aan de volgende stap naar werk of vrijwilligerswerk;
f) Deelnemer: Hilversummer van 18 jaar of ouder in een kwetsbare situatie die deelneemt aan een dagactiviteit;
g) Ervaringsdeskundige: een persoon met het vermogen om op basis van een eigen levenservaring en verworven kennis anderen te helpen en perspectief te geven op herstel. Hij of zij heeft de vaardigheid om contact te maken me Hilversummers in een kwetsbare situatie;
h) Gemeente: De gemeente Hilversum;
i) Laagdrempelig: een voorziening, activiteit of dienst is laagdrempelig indien deze passend en uitnodigend is voor de doelgroep, financieel en fysiek goed bereikbaar is en er geen Wmo of Wlz indicatie nodig is om deel te nemen;
j) Rechtspersoon: een juridische entiteit, zoals een bedrijf of organisatie, die als handelingsbekwame zelfstandige entiteit wordt beschouwd en bepaalde rechten en plichten heeft;
k) Relevante netwerkpartners: organisaties, diensten, voorzieningen en rechtspersonen die een rol spelen of een taak hebben op het gebied van dagactiviteiten of dagbesteding, vrijwilligersondersteuning, mantelzorgondersteuning, vervoersvoorzieningen, bewonersinitiatieven en/of een verwijzende rol hierin hebben;
l) Subsidieplafond: het bedrag dat gedurende een bepaalde periode maximaal beschikbaar is voor de verstrekking van subsidies op grond van deze regeling;
m) Vrijwillige inzet: hulp en ondersteuning die aan een hulpvrager geboden wordt door een vrijwilliger, die zich hier zonder geldelijke beloning voor inzet, en waarbij geldt dat er voor de start van de hulp en ondersteuning geen sprake is van een persoonlijke relatie met de hulpvrager. Deze vrijwillige inzet vindt plaats binnen een georganiseerd verband (vrijwilligersorganisatie of bewonersorganisatie);
n) Vrijwilliger: iemand die zich op basis van intrinsieke motivatie inzet in georganiseerd of ongeorganiseerd verband, onverplicht en onbetaald ten behoeve van anderen of de samenleving waarbij een (maatschappelijk) belang wordt gediend;
o) Werk: inzet waarvoor werknemers salaris ontvangen of inkomsten verdienen uit zelfstandig ondernemerschap, indien nodig met begeleiding. Hier zijn diverse instrumenten voor o.a. vanuit de Participatiewet;
p) Wlz: Wet Langdurige Zorg;
q) Wmo: Wet Maatschappelijke Ondersteuning 2015;
r) Zwaardere ondersteuning: dit zijn diensten en/of activiteiten die alleen met een indicatie vanuit de Wmo of Wlz te ontvangen zijn.
Artikel 2 Doel van de subsidieregeling
Het doel van deze subsidieregeling is om inwoners van Hilversum die in een kwetsbare situatie zitten van een zinvolle daginvulling te voorzien door het laagdrempelig aanbieden van activiteiten die gericht zijn op sociale participatie, persoonlijke ontwikkeling, het bevorderen van zelfredzaamheid en -regie, en die hen eventueel ondersteunen bij de stap richting (vrijwilligers)werk. Deze activiteiten moeten aansluiten bij de persoonlijke voorkeuren en interesses van de inwoner en passen bij diens ondersteuningsbehoefte. Hiermee wordt beoogd dat alle inwoners op hun eigen manier kunnen meedoen in de samenleving. Ook trachten we middels deze regeling bij te dragen aan de gezondheid van mensen door het aanbrengen van structuur in het dagelijks leven, het verbeteren van zelfvertrouwen en het leggen van sociale contacten. De regeling richt zich op Hilversummers voor wie een dagactiviteit zonder begeleiding niet vanzelfsprekend is en die een ondersteuningsbehoefte hebben op het gebied van ontmoeten of meedoen, of op het gebied van meewerken (zie ook artikel 3). De subsidieregeling draagt bij aan meerdere opgaven uit de Visie Sociaal Domein ‘”Wij zijn Hilversum”:
1. Hilversummers hebben passende en toegankelijke voorzieningen in hun buurt;
2. Hilversummers krijgen passende zorg en/of ondersteuning en weten die te vinden;
3. Hilversummers zijn duurzaam aan het werk en/of hebben een zinvolle daginvulling;
4. Hilversummers hebben een sociaal netwerk en vormen een gemeenschap.
Artikel 3 Doelgroep
Subsidie op grond van deze regeling wordt uitsluitend verstrekt voor activiteiten gericht op de doelgroep: zelfstandig wonende volwassenen in de gemeente Hilversum, die voor een korte of lange periode moeite hebben om de dag in te vullen en die (potentieel) ondersteuning nodig hebben bij het participeren in de samenleving en/of bij het zelfredzaam blijven of worden. Het gaat hierbij met name om inwoners met een beperking en/of chronische problemen en/of psychosociale problemen. Deze doelgroep kenmerkt zich door enige mate van zelfredzaamheid en regie, waardoor een dagactiviteit voldoende passend is. Er is geen sprake van een indicatie Wmo dagbesteding middel of zwaar, een Wmo beschermd wonen indicatie of een Wlz indicatie. Door de mate van zelfstandigheid kan de doelgroep worden begeleid door een professional met ondersteuning van vrijwilliger(s).
Artikel 4. Eisen aan de aanvrager
1. Subsidie op grond van deze regeling wordt uitsluitend verstrekt aan rechtspersonen.
2. Namens een samenwerkingsverband moet één partij een aanvraag en de verantwoording doen en het subsidiebedrag ontvangen en beheren namens meerdere rechtspersonen.
Artikel 5. Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
1. Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen betreffen:
a. Meedoen en ontmoeten: Organisatie, coördinatie en uitvoering van laagdrempelige activiteiten die ruimte geven voor zelfontwikkeling en het bevorderen van zelfredzaamheid en -regie, voor Hilversummers die in een kwetsbare situatie zitten, dus voor wie een dagactiviteit zonder begeleiding niet vanzelfsprekend is, en een ondersteuningsbehoefte hebben op het gebied van ontmoeten of meedoen ter voorkoming van sociaal isolement.
b. Meewerken: Organisatie, coördinatie en uitvoering van laagdrempelige activiteiten die ondersteunen naar de volgende stap richting (vrijwilligers)werk, voor Hilversummers die in een kwetsbare situatie zitten, dus voor wie een dagactiviteit zonder begeleiding niet vanzelfsprekend is, en die door de aard van hun beperking of vraagstuk niet kunnen deelnemen aan gewoon of begeleid werk.
Artikel 6. Kosten die voor subsidie in aanmerking komen
1. Kosten die voor subsidie in aanmerking komen:
a. Kosten voor de inzet van beroepskrachten die zich richten op het begeleiden, organiseren en coördineren van de dagactiviteiten;
b. Kosten voor het organiseren van de dagactiviteiten;
c. Kosten voor deskundigheidsbevordering, scholing en training van beroepskrachten en vrijwilligers gerelateerd aan de gesubsidieerde activiteit;
d. Kosten gemaakt ter ondersteuning, begeleiding en waardering van de vrijwilligers voor zover het gaat om kleine attenties en compensatie van gemaakte onkosten;
e. Directe huisvestingskosten van locaties die noodzakelijk zijn voor het organiseren van de dagactiviteiten;
f. Kosten voor noodzakelijk vervoer van en naar de locatie van de activiteiten voor deelnemers die niet op eigen kracht vervoer kunnen regelen;
g. Onder subsidiabele overheadkosten worden in ieder geval de volgende kosten verstaan, mits zij naar oordeel van het college redelijk zijn in omvang, en aantoonbaar indirect bijdragen aan de uitvoering en kwaliteit van de gesubsidieerde activiteit:
I. Loonkosten (incl. sociale lasten) van ondersteunend personeel, voor zover betrokken bij de gesubsidieerde activiteit;
II. Facilitaire en materiële kosten, voor zover toegerekend aan de activiteit: huisvesting en kantoorkosten van ondersteunend personeel, licentie- en softwarekosten (o.a. administratie, AVG, cliëntsystemen), afschrijving van relevante kantoormiddelen;
III. Compliance- en kwaliteitskosten: kosten voor verantwoording, rapportages en opleidingskosten noodzakelijk voor kwaliteit of veiligheid van uitvoering.
Artikel 7. Aanvraag- en beslistermijn
1. Een subsidieaanvraag dient door het College te zijn ontvangen op uiterlijk 15 september in het jaar voor de aanvang van de activiteiten waarvoor de subsidie wordt aangevraagd;
2. Aanvragen kunnen worden ingediend wanneer het ‘Overzicht subsidieplafonds Hilversum' voor het betreffende jaar is gepubliceerd;
3. Het College beslist binnen 13 weken na sluiting van de aanvraagtermijn;
4. Het College kan de in het derde lid genoemde termijn voor ten hoogste 13 weken verdagen.
Artikel 8. Eisen aan de subsidieaanvraag
1. Een aanvraag wordt schriftelijk ingediend bij het College met gebruikmaking van het daarvoor bestemde registratieformulier op hilversum.nl/subsidies;
2. Bij de aanvraag overlegt de aanvrager de volgende gegevens:
a. Het ingevulde activiteitenplan, inclusief een beschrijving van de activiteiten (inclusief een reële prognose van het aantal deelnemers) waarvoor de subsidie wordt aangevraagd en de doelen en resultaten welke met die activiteiten worden nagestreefd;
b. Een sluitende en helder onderbouwde begroting aansluitend bij het activiteitenplan. Uit de begroting wordt inzichtelijk hoe elk van de activiteiten is opgebouwd. Dat geeft in elk geval per aangevraagde activiteit inzicht in:
I. De begrote kosten voor alle kostenposten zoals genoemd in Artikel 6.1;
II. Opbrengsten (waaronder te innen eigen bijdrage van deelnemers indien van toepassing) en cofinanciering: gesplitst in subsidie gemeente en overige opbrengsten.
3. Het college is bevoegd ook andere dan, of slechts enkele van, de in dit artikel genoemde gegevens te verlangen, indien die voor het nemen van een beslissing op de aanvraag noodzakelijk respectievelijk voldoende zijn.
4. Indien de aanvraag niet volledig is, wordt de aanvrager in de gelegenheid gesteld de aanvraag aan te vullen. De dag waarop de aanvraag is aangevuld en volledig is, geldt als de datum van ontvangst van de aanvraag.
5. Indien een aanvrager voor de eerste keer subsidie aanvraagt, dient een exemplaar van de oprichtingsakte, de statuten, het jaarverslag, de jaarrekening en de balans van het voorgaande boekjaar te worden overgelegd bij de aanvraag.
Artikel 9. Beoordeling
1. Het beoordelen van de aanvragen vindt plaats op volgorde van ontvangst van de volledige aanvragen.
2. De aanvraag wordt beoordeeld op de volgende punten:
a. Of de aanvraag tijdig en compleet is;
b. Of de aanvraag voldoet aan de eisen en voorwaarden uit deze regeling;
c. De verhouding tussen de opgevoerde kosten en de aard, omvang en het bereik van de activiteit;
3. De mate waarin de activiteiten bijdragen aan de beleidsdoelstellingen zoals omschreven in artikel 2, en in hoeverre de aanvraag voldoet aan de beoordelingscriteria zoals beschreven in lid 3;
4. Om de aanvraag te beoordelen, zal er worden getoetst in hoeverre:
d. de activiteiten een aanvulling zijn op de reeds bestaande sociale basis in de wijk; en
e. de activiteiten aansluiten bij de behoefte van de inwoners in de wijk die bij voorkeur vanuit de wijkmonitor wordt onderbouwd; en
f. de activiteiten voor zo ver mogelijk wijkgericht worden vormgegeven binnen 1 of meerdere van de 8 wijken van Hilversum: Centrum, Zuidoost, Zuid, Zuidwest, Noordwest, Hilversumse Meent, Oost en Noordoost; en
g. de activiteiten laagdrempelig en toegankelijk zijn (fysiek en financieel) voor alle Hilversummers en hierbij ook bereikbaarheid (vervoer van en naar de activiteit) in acht wordt genomen; en
h. bij de uitvoering van de activiteiten wordt samengewerkt met relevante partners in Hilversum. Samenwerkende partijen zorgen voor afstemming onderling en zetten samen kennis, inzet van medewerkers/vrijwilligers en locaties in t.b.v. het activiteitenaanbod in een wijk; en
i. voor de uitvoering van de activiteiten Ontmoeten en Meedoen er in beginsel gebruik wordt gemaakt van reeds bestaande en daarvoor beschikbare of geschikte locaties, zoals maatschappelijke voorzieningen, vrijetijds-accommodaties, buurthuizen/ buurtkamers, inloopvoorzieningen en locaties waar reeds ondersteuning vanuit de sociale basis wordt geboden;
j. de activiteit bevordert de interactie en betrokkenheid met buurtbewoners en draagt bij aan onderling contact;
k. de activiteiten gevarieerd zijn, en passen bij de interesses, de culturele achtergrond, de cognitieve en fysieke mogelijkheden/vaardigheden en beperkingen van de deelnemers in de betreffende wijk; en
l. voor de uitvoering van de activiteiten waar mogelijk gebruik wordt gemaakt van de inzet en/of expertise van ervaringsdeskundigen; en
m. de activiteiten worden verzorgd door een mix van vrijwilligers en professionele krachten om een zo breed mogelijke groep inwoners te kunnen bedienen, met dien verstande dat de professionele krachten alleen worden ingezet voor activiteiten waarbij deze vorm van professionele ondersteuning noodzakelijk is en de geboden ondersteuning als bedoeld in artikel 2 van deze regeling passend is; en
n. er binnen de activiteiten in een intake/kennismaking per deelnemer wordt gekeken wat nodig is. De gewenste ondersteuning wordt vertaald naar concrete doelen/resultaten en daarbij behorende activiteiten die systematisch worden gevolgd en geëvalueerd met de deelnemer en de eventuele begeleider of mantelzorger en zo nodig aangepast; en
o. er binnen de activiteiten in een evaluatie wordt beoordeeld of de deelnemer nog behoort tot de doelgroep, als bedoeld artikel 3 van deze regeling. Indien dit niet het geval is vindt de verwijzing naar zwaardere ondersteuning altijd middels een warme overdracht plaats.
5. Wanneer uit de beoordeling blijkt dat de aanvraag niet in aanmerking komt voor subsidie, wordt de aanvraag afgewezen.
6. Wanneer uit de beoordeling blijkt dat de aanvraag in aanmerking komt voor subsidie, blijven onverminderd de weigeringsgronden uit Artikel 11 en de Awb en de ASV van toepassing.
Artikel 10 Weigeringsgronden
1. Onverminderd het bepaalde in artikel 8 van de ASV wordt de subsidie in ieder geval geweigerd indien:
a. De activiteiten waarvoor subsidie wordt aangevraagd in strijd zijn met het gemeentelijk beleid;
b. Niet voldaan is aan de eisen en beoordelingscriteria genoemd in deze regeling;
c. Eénzelfde subsidieaanvraag bij meerdere gemeentelijke subsidieregelingen/beleidsvelden is ingediend, en toekenning erin zou resulteren dat de gemeente Hilversum meer subsidie zou verlenen dan passend en noodzakelijk is;
d. Een vergunning niet is verleend voor een activiteit waarvoor subsidie wordt aangevraagd;
e. De verstrekte gegevens onjuist zijn;
f. Niet of onvoldoende onderbouwd is dat de behoefte aan de activiteiten die de aanvrager aanbiedt gedurende de hele aanvraagperiode in deze mate in de betreffende wijk blijft bestaan;
g. De activiteiten waarvoor subsidie wordt gevraagd niet primair een gemeentelijke verantwoordelijkheid op het gebied van de Wmo is;
h. De huisvestingskosten, activiteitenkosten of organisatiekosten niet in redelijke verhouding staan tot het aantal deelnemers aan de activiteiten;
i. De kosten per deelnemer significant hoger liggen dan gemiddeld van andere dagactiviteiten, zonder dat dit voldoende kan worden gerechtvaardigd;
j. De kosten per deelnemer omgerekend hoger zijn dan het gecontracteerde tarief voor Wmo dagbesteding licht voor 14 uur per week voor 48 weken per jaar, waarbij de subsidie naar beneden kan worden bijgesteld indien het aanbod van de activiteit minder is dan 14 uur per week;
k. De aanvraag voor het behalen van de resultaten afhankelijk is van voorwaarden terwijl onvoldoende verzekerd is dat aan die voorwaarden op datum aanvraag is voldaan.
Artikel 11 Subsidieplafond en wijze van verdeling
1. Deze subsidieregeling kent een subsidieplafond. Het plafond wordt bekendgemaakt via publicatie van het ‘Overzicht subsidieplafonds Hilversum’. Bij vaststelling en publicatie van dit overzicht treedt het plafond (incl. eventuele deelplafonds) in werking. Het ‘Overzicht subsidieplafonds Hilversum’ wordt gepubliceerd in het gemeenteblad en op de gemeentelijke website.
2. Het behandelen van aanvragen vindt plaats via een tendersysteem. Dit betekent dat aanvragen worden getoetst op basis van beoordelingscriteria zoals bedoeld in artikel 9. De aanvragen die in aanmerking komen voor subsidie worden vervolgens gerangschikt en op volgorde van deze rangschikking worden de subsidies verleend totdat het subsidieplafond isg bereikt.
3. Onder artikel 4:28 van de Awb bestaat de mogelijkheid dat het subsidieplafond wordt verlaagd. Een verlaging kan gevolgen hebben voor reeds verleende subsidies.
Artikel 12 Verplichtingen
1. Onverminderd het bepaalde in artikel 10 en artikel 12 van de ASV gelden de volgende verplichtingen:
a. De subsidieontvanger dient medewerking te verlenen aan voortgangsgesprekken met de gemeente Hilversum. De frequentie van deze gesprekken kan per subsidieontvanger verschillen. De gesprekken worden door de gemeente ingepland;
b. De subsidieontvanger draagt zorg voor duidelijke registratie en monitoring rondom de activiteiten, zodat deze bevraagd dan wel verwerkt kunnen worden ten tijde van de voortgangsgesprekken en de verantwoording. Denk aan o.a. aantallen deelnemers, bereik, resultaten (zie ook artikel 13);
c. De subsidieontvanger staat de gemeente toe publicitair gebruik te maken van de met de activiteit behaalde resultaten en te delen met andere belanghebbenden;
d. In de verleningsbeschikking wordt opgenomen welke (meetbare) prestaties de aanvrager dient te leveren voor de verleende subsidie en welke financiële afspraken gemaakt worden.
2. De subsidieontvanger dient kwartaalrapportages aan te leveren voor het einde van de maand na afloop van het kwartaal, zijnde eind april, juni, oktober en januari.
3. In de kwartaalrapportages is de voortgang op de resultaatafspraken waarvoor subsidie is verleend opgenomen. De aan te leveren rapportage bevat minimaal:
a. kwantitatieve resultaten (tellen) betreffende instroom, uitstroom, deelname (aantal uren of keer per week) en ondersteuningsbehoefte per inwoner;
b. kwalitatieve data (vertellen) betreffende trends en ontwikkelingen, een terugblik op het kwartaal en een vooruitblik.
4. Gemeente Hilversum is bezig met het digitaal inzichtelijk maken van het aanbod in de Sociale Basis in Hilversum. De subsidieontvanger dient waar mogelijk actief het eigen aanbod te ontsluiten op de digitale platforms ‘Sociale Kaart Hilversum’ en ‘hilversum.nl/dagactiviteiten’.
Artikel 13 Verantwoording en vaststelling
1. Verantwoording en vaststelling vindt plaats op basis van de ASV hoofdstuk 4.
Artikel 14. Hardheidsclausule
1. Het College kan in bijzondere gevallen van de bepalingen in deze regeling afwijken indien strikte toepassing daarvan leidt tot onbillijkheid van overwegende aard.
Artikel 15. Bijzondere gevallen
1. In gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslist het College.
Artikel 16. Inwerkingtreding en overgangsbepaling
1. Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking.
2. De regeling is voor het eerst van toepassing op subsidies voor activiteiten die in het jaar 2026 worden uitgevoerd. Op de subsidiëring van voordien uit te voeren activiteiten is de subsidieregeling Zinvolle daginvulling: ontmoeten, meedoen en meewerken van toepassing.
3. De subsidieregeling Zinvolle daginvulling: ontmoeten, meedoen en meewerken wordt ingetrokken op het moment dat de subsidieregeling Dagactiviteiten Hilversum in werking treedt.
Artikel 17. Citeertitel
De regeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling Dagactiviteiten Hilversum.
Hilversum, 24-06-2025
de gemeentesecretaris, de burgemeester,
mr. C.P. Torres Barrera dr. ir. G.M. van den Top
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl