Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742270
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742270/1
Mandaatbesluit Zuidweg & Partners
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 16-07-2025
Intitulé
Mandaatbesluit Zuidweg & PartnersHET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN ARNHEM;
Overwegende dat:
- -
hij op grond van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs) bevoegd is schuldhulpverlening aan inwoners te verstrekken en de rechtbank te verzoeken om een afkoelingsperiode af te kondigen;
- -
hij op grond van de Faillissementswet bevoegd is de rechtbank te verzoeken de schuldsaneringsregeling en een dwangakkoord uit te spreken en de rechtbank te verzoeken een voorlopige voorziening te geven;
- -
ervoor gekozen is om met Zuidweg & Partners de Overeenkomst Schuldhulpverlening voor ondernemers te sluiten;
- -
het wenselijk is wettelijke bevoegdheden bij Zuidweg & Partners te beleggen;
Gelet op het bepaalde in de Gemeentewet, de Algemene wet bestuursrecht, artikelen 3 en 5 van de Wet Gemeentelijke Schuldhulpverlening en artikelen 284, 287a en 287b van de Faillissementswet;
b e s l u i t:
de navolgende regels vast te stellen met betrekking tot mandaat aan de directeur van Zuidweg & Partners:
Artikel 1 Begripsomschrijving
In dit besluit wordt verstaan onder:
Mandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen;
Wettelijk voorschrift: wettelijk voorschrift, zoals dit luidt op de dag waarop dit besluit in werking treedt of zoals dit wettelijk voorschrift na wijziging zal komen te luiden;
Schuldhulpverlening: het ondersteunen bij het vinden van een adequate oplossing gericht op de aflossing van schulden indien redelijkerwijs is te voorzien dat een natuurlijke persoon niet zal kunnen voortgaan met het betalen van zijn schulden of indien hij in de toestand verkeert dat hij heeft opgehouden te betalen.
Artikel 2 Algemeen mandaat/volmacht en machtiging aan de directeur van Zuidweg & Partners
-
1. Het college van burgemeester en wethouders draagt de directeur van Zuidweg & Partners op om:
- a.
de schuldhulpverlening uit te voeren aan ondernemers die in Arnhem wonen en prive en zakelijk aansprakelijk zijn voor hun schulden. De opdracht aan Zuidweg & Partners omvat de volgende 9 (NVVK) resultaatsgebieden: intake, crisisinterventie, stabilisatie, verificatie, 100% betalingen, minnelijke schuldregeling, budgetbegeleiding, afgifte artikel 285 WSNP verklaring, en nazorg. in het kader van schuldhulpverlening de rechtbank te verzoeken om een afkoelingsperiode af te kondigen, om de schuldsaneringsregeling uit te spreken, om een dwangakkoord uit te spreken en om een voorlopige voorziening te geven;
- b.
krachtens volmacht de privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten die nodig zijn om uitvoering te geven aan de bevoegdheden zoals genoemd onder a.
- c.
krachtens machtiging de feitelijke handelingen te verrichten die nodig zijn om uitvoering te geven aan de bevoegdheden zoals genoemd in het eerste lid, onder a en b.
Eén en ander in overeenstemming met het bepaalde in de met Zuidweg & Partners gesloten overeenkomst Schuldhulpverlening Ondernemers van 10 april 2025.
- a.
-
2. De functionaris als bedoeld in het eerste lid van dit artikel kan de Bevoegdheden zoals beschreven in lid 1 schriftelijk opdragen aan de door hem aan te wijzen en onder zijn verantwoordelijkheid werkzame personen. Hij geeft de betreffende personen in ieder geval de instructies zoals opgenomen in artikel 3.
Artikel 3 Instructies voor de gemandateerde
-
1. Bij de uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 2, eerste lid, van dit besluit wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens wettelijk voorschrift, beleidsregel, circulaire, aanwijzing en richtlijn, van daartoe bevoegde wetgevende organen en bestuursorganen in acht genomen.
-
2. Indien zich naar het oordeel van de gemandateerde als bedoeld in de artikelen 2 en 3 van dit besluit een of meer van de navolgende gevallen voordoet, overlegt de gemandateerde de zaak met de betrokken portefeuillehouder, voordat een besluit wordt genomen:
- A.
De te nemen beslissing wijkt af van bestaand beleid, richtlijnen of voorschriften;
- B.
Uit de te nemen beslissing een niet voorziene financiële of andere belangrijke consequenties voortvloeien;
- C.
Tijdens de voorbereiding van het besluit naar voren komt dat de te nemen beslissing bestuurlijk of maatschappelijk gevoelig ligt.
- A.
-
3. Periodiek neemt gemandateerde deel aan een overleg op inhoud met de coördinator Geldzaken en Ondernemers. En er is een kwartaaloverleg omtrent cijfers en ontwikkelingen met de contractmanager.
-
4. De uitgaande stukken worden als volgt ondertekend:
Het college van burgemeester en wethouders van Arnhem,
namens het college,
gevolgd door de handtekening,
de naam,
functieaanduiding van de functionaris.
Artikel 4 Slotbepaling
-
1. Dit besluit wordt aangehaald als ‘Mandaatbesluit Zuidweg & Partners'.
-
2. Dit besluit treedt in werking op de dag na die waarop deze wordt bekendgemaakt en heeft terugwerkende kracht.
-
3. Instemming voor de mandaatverstrekking als bedoeld in artikel 10:4 van de Algemene wet bestuursrecht door de gemandateerde wordt verondersteld door uitoefening van de bevoegdheden en de gesloten 'Overeenkomst Schuldhulpverlening Ondernemers' d.d. 10 april 2025
Ondertekening
Het college van burgemeester en wethouders voornoemd,
de secretaris,
J.H. de Baas
de burgemeester,
A. Marcouch
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl