Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742254
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742254/1
Portefeuilleverdeling en vervangingsregeling collegeleden van de gemeente Renkum 2025
Geldend van 15-07-2025 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-10-2024
Intitulé
Portefeuilleverdeling en vervangingsregeling collegeleden van de gemeente Renkum 2025Het college van burgemeester en wethouders van de Gemeente Renkum;
gelet op artikel 77, lid 1 van de Gemeentewet;
Overwegende dat het vanwege de continuïteit in de besluitvorming wenselijk is de onderlinge vervanging en waarneming van de burgemeester en wethouders bij afwezigheid te regelen.
Besluit vast te stellen de ‘Portefeuilleverdeling en vervangingsregeling collegeleden van de gemeente Renkum 2025’.
Artikel 1. Begripsbepalingen
De begripsbepalingen uit de Gemeentewet zijn van overeenkomstige toepassing op dit besluit.
Artikel 2. Portefeuilles collegeleden
- 1.
De portefeuille van burgemeester Agnes Schaap is als volgt:
- •
openbare orde en veiligheid;
- •
kabinet;
- •
communicatie en representatie;
- •
herdenken en Airborne;
- •
regionale samenwerking;
- •
internationale betrekkingen;
- •
Bestuurlijke Toekomst (i.c.m. wethouder Joa Maouche).
- •
- 2.
De portefeuille van wethouder Daniëlle van Bentem is als volgt:
- •
ruimtelijke ontwikkeling;
- •
grondbedrijf;
- •
wonen en volkshuisvesting;
- •
Omgevingswet;
- •
economie, recreatie en toerisme;
- •
kust, cultuur en erfgoed;
- •
visie Wolfheze;
- •
Doorwerth Centrum;
- •
Oosterbeek Centrum.
- •
- 3.
De portefeuille van wethouder Joa Maouche is als volgt:
- •
publieke dienstverlening;
- •
vergunningverlening, toezicht en handhaving;
- •
mobiliteit, wegen en openbaar vervoer;
- •
dierenwelzijn;
- •
landschap, natuur en milieu;
- •
klimaat, duurzaamheid en circulariteit;
- •
beheer openbare ruimte;
- •
spoorwegonderdoorgang Wolfheze;
- •
Bestuurlijke Toekomst (i.c.m. burgemeester Agnes Schaap).
- •
- 4.
De portefeuille van wethouder Eveline Vink is als volgt:
- •
zorg en gezondheid;
- •
jeugd en jongeren;
- •
vluchtelingen en statushouders;
- •
welzijn en ontmoeting;
- •
werk, inkomen en bestaanszekerheid.
- •
- 5.
De portefeuille van wethouder Arend Meijer is als volgt:
- •
financiën (incl. gemeentelijk vastgoed);
- •
bedrijfsvoering;
- •
onderwijs en bibliotheek;
- •
sport en bewegen;
- •
krachtige kernen (Dorpsgericht werken, participatie, verenigingsleven);
- •
gemeentehuis en gemeentewerf.
- •
Artikel 3. Waarneming portefeuilles collegeleden
- 1.
Bij verhindering of afwezigheid van wethouder Daniëlle van Bentem worden haar portefeuilles waargenomen door wethouder Joa Maouche.
- 2.
Bij verhindering of afwezigheid van wethouder Joa Maouche worden zijn portefeuilles waargenomen door wethouder Daniëlle van Bentem.
- 3.
Bij verhindering of afwezigheid van wethouder Eveline Vink worden haar portefeuilles waargenomen door wethouder Arend Meijer.
- 4.
Bij verhindering of afwezigheid van wethouder Arend Meijer worden haar portefeuilles waargenomen door wethouder Eveline Vink.
Artikel 4. Waarneming ambt burgemeester
Bij verhindering of afwezigheid van de burgemeester wordt haar ambt, met uitzondering van het voorzitterschap van de raad, waargenomen door de andere collegeleden in de volgende volgorde:
- •
1e waarnemer: wethouder Joa Maouche (1e locoburgemeester).
- •
2e waarnemer: wethouder Daniëlle van Bentem (2e locoburgemeester).
- •
3e waarnemer: wethouder Eveline Vink (3e locoburgemeester).
- •
4e waarnemer: Wethouder Arend Meijer (4e locoburgemeester).
Artikel 5. Inwerkingtreding, intrekking en citeertitel
- 1.
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag van bekendmaking en werkt terug tot 1 oktober 2024.
- 2.
De Vervangingsregeling collegeleden van de Gemeente Renkum, door het college vastgesteld op 10 januari 2023, wordt per 1 oktober 2024 ingetrokken.
- 3.
Dit besluit wordt aangehaald als: Portefeuilleverdeling en vervangingsregeling collegeleden van de Gemeente Renkum 2025.
Ondertekening
Aldus vastgesteld te Oosterbeek op 8 april 2025.
Burgemeester en wethouders vernoemd,
de secretaris, M.J.J. Wagener
de burgemeester, A.M.J. Schaap
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl