Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742212
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR742212/1
Regeling vervalt per 01-01-2028
Subsidieregeling Ontmoetingsplekken in de wijk, Arnhem 2026-2027
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 16-07-2025 t/m 31-12-2027
Intitulé
Subsidieregeling Ontmoetingsplekken in de wijk, Arnhem 2026-2027HET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN ARNHEM;
gelet op de Algemene wet bestuursrecht en de Algemene Subsidieverordening Arnhem 2016;
gezien de Nota Welzijnsbeleid “Welzijn in Arnhem” 2025,de Nota “Vrijwilligersbeleid in Arnhem” 2024, de Nota Ouderenbeleid 2025 en
de Visie sociaal domein in beweging 2021;
overwegende dat het gewenst is een sterker zorgzaam, sociaal en gezond netwerk tussen inwoners en organisaties in de wijk te bevorderen door het verstrekken van subsidies voor activiteiten die daaraan bijdragen;
BESLUIT:
vast te stellen de Subsidieregeling Ontmoetingsplekken in de wijk, Arnhem 2026-2027inclusief bijlage 1 en de Toelichting:
Artikel 1 Begripsbepalingen
-
a. Aanvraagformulier: het aanvraagformulier van de gemeente Arnhem speciaal bestemd voor het aanvragen van subsidie voor de Subsidieregeling Ontmoetingsplekken in de wijk;
-
b. Activiteitenprogramma: de activiteiten die in een ontmoetingsplek plaatsvinden met een bepaalde regelmaat ((twee)wekelijks of maandelijks); voorbeelden hiervan zijn samen eten, bewegen, leesclub, spelletjes, spreekuur van een organisatie, lotgenotengroepen, ed.;
-
c. ASV: Algemene Subsidie Verordening van de gemeente Arnhem;
-
d. Begrotingssubsidie: een begrotingssubsidie is een subsidie die expliciet in de gemeentebegroting is opgenomen. Dat wil zeggen dat in de begroting van de gemeente staat welke organisaties een subsidie ontvangen en hoeveel ze maximaal kunnen krijgen;
-
e. Buurt- en bewonersinitiatieven: buurt- of bewonersinitiatieven zijn initiatieven die door bewoners zelf worden opgestart om een bepaald doel in de buurt te realiseren. Dit kunnen projecten, activiteiten of groepen zijn, gericht op bijvoorbeeld leefbaarheid verbeteren, buren verbinden of een maatschappelijk doel bereiken;
-
f. Gebieden: Arnhem is verdeeld in acht gebieden: Noord West, Noord Oost, Centrum/ Spijkerkwartier/Arnhemse Broek, Presikhaaf, Malburgen, Rijkerswoerd/Kronenburg/Vredenburg, De Laar/Elden, Schuytgraaf/Elderveld.
-
g. Inloopvoorziening: de tijdstippen van een open, laagdrempelige inloop, waarop iedereen (in een bepaalde ruimte) in de ontmoetingsplek kan binnen lopen om elkaar te ontmoeten en een kopje koffie te drinken;
-
h. Nationaal Programma Arnhem Oost: Het Nationaal Programma Arnhem-Oost (NPAO) is een langjarige, gebiedsgerichte aanpak van de gemeente Arnhem, gericht op het verbeteren van de leefbaarheid en het aanpakken van achterstanden in vijf wijken: Presikhaaf, Malburgen, Geitenkamp, Klarendal en Arnhemse Broek;
-
i. Ontmoetingsplek: een ontmoetingsplek in een wijk is een fysieke plek waar bewoners elkaar kunnen ontmoeten, en waar ze elkaar ook voor hulp kunnen benaderen; op sommige ontmoetingsplekken zijn ook professionals aanwezig;
-
j. Positieve gezondheid: een bredere kijk op gezondheid, uitgewerkt in zes dimensies: meedoen, dagelijks functioneren, lichaamsfuncties, mentaal welbevinden, zingeving, kwaliteit van leven. Met die bredere benadering draag je bij aan het vermogen van mensen om met de fysieke, emotionele en sociale uitdagingen in het leven om te gaan. Én om zo veel mogelijk eigen regie te voeren. (Voor meer informatie zie website Institute for Positive Health Wat is Positieve Gezondheid? - Institute for Positive Health);
-
k. Rechtspersoon zonder winstoogmerk: een rechtspersoon zonder winstoogmerk is een organisatie die geen winst wil maken, maar een maatschappelijk, sociaal, of wetenschappelijk doel nastreeft. Deze organisaties, zoals stichtingen en verenigingen, gebruiken hun middelen om dit doel te realiseren en keren geen winst uit aan leden of bestuurders;
-
l. Samenredzaamheid: Samenredzaamheid betekent dat mensen elkaar ondersteunen bij het oplossen van problemen of het bereiken van doelen, waarbij het niet alleen gaat om individuele zelfredzaamheid, maar om de collectieve kracht van een gemeenschap, met vrienden, buren, familie of vrijwilligers;
-
m. Sociale basis: De sociale basis is het continu samenspel tussen inwoners, vrijwilligers en professionele krachten in de directe leefomgeving van mensen;
-
n. Subsidieplafond: Een subsidieplafond is een maximaal bedrag dat beschikbaar is voor een subsidieregeling gedurende een bepaalde periode. Het is een budgettaire beperking die voorkomt dat er meer subsidies verleend worden dan er budget voor is;
-
o. Transformatie sociaal domein (Arnhem): Transformatie Sociaal Domein is een proces van verandering en vernieuwing binnen het sociaal domein, die erop is gericht de groeiende instroom in zorg te beheersen. Voorop staat dat Arnhemmers die dit het hardst nodig hebben, gebruik kunnen blijven maken van goede en betaalbare voorzieningen. Preventie van zorg en aandacht voor positieve gezondheid zijn van belang voor een sterke sociale basis;
-
p. Veerkracht: Veerkracht is het proces waarin iemand zich op een positieve manier aanpast aan stress of tegenslag die hem of haar potentieel uit evenwicht brengt, en waardoor het functioneren en het mentale welbevinden behouden of herwonnen wordt. Dit proces komt tot stand door op een effectieve manier persoonlijke hulpbronnen en hulpbronnen uit de omgeving te mobiliseren;
-
q. Vrijwilliger: Een vrijwilliger is iemand die, eventueel tegen een vrijwilligersvergoeding en, uit vrije wil werkzaamheden verricht voor een maatschappelijke organisatie of voor de samenleving in het algemeen. Deze werkzaamheden worden vaak gedaan om mensen te helpen, een bepaalde passie na te volgen of ervaring op te doen;
-
r. Zorgzame buurt: In een zorgzame buurt staat levenskwaliteit centraal, en speelt samenredzaamheid een belangrijke rol. Buren/buurtgenoten kennen elkaar en bieden elkaar gezelschap en indien nodig enige ondersteuning.
Artikel 2 Beleidsdoelstelling
De gemeente Arnhem streeft naar een sterker sociaal en zorgzaam netwerk tussen onze inwoners in de wijken. Dit zal bijdragen aan een betere gezondheid en meer veerkracht van onze inwoners en aan de leefbaarheid in de wijken.
Artikel 3 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
-
1. Het college kan op aanvraag een subsidie voor twee jaar verstrekken aan (wijk)organisaties om hen in staat te stellen in een ontmoetingsplek een inloopvoorziening en een bijbehorend activiteitenprogramma te organiseren dat uitvoering geeft aan de beleidsdoelstelling.
-
2. De inloopvoorziening en het activiteitenprogramma zullen beoordeeld worden op de maatschappelijke waarde aan de hand van de zes dimensies van Positieve Gezondheid. De activiteiten dienen aan te haken op een of meer van de dimensies: meedoen, mentaal welbevinden, dagelijks functioneren, kwaliteit van leven, lichaamsfuncties en zingeving. Daarnaast wordt de rol van vrijwilligers en de samenwerking in de wijk meegewogen in de beoordeling. Dit is verder uitgewerkt in artikel 10.
-
3. De ontmoetingsplekken waar de inloopvoorziening en de activiteiten zoals bedoeld onder het eerste lid worden uitgevoerd zijn ingedeeld in drie categorieën (A, B en C), zoals uitgewerkt in de bijlage.
Artikel 4 Eisen aan de aanvrager
Subsidie wordt uitsluitend verstrekt aan
- a.
Een (wijk)organisatie die aantoonbaar is ingebed in de lokale sociale infrastructuur;
- b.
Een rechtspersoon zonder winstoogmerk.
Artikel 5 Eisen aan de aanvraag
-
1. De volgende eisen worden gesteld aan de aanvraag:
- a.
Subsidie aanvragen kunnen worden ingediend in de periode van 1 tot en met 30 september 2025. De aanvraag kan uitsluitend digitaal worden gedaan door middel van het aanvraagformulier op de gemeentelijke website;
- b.
De aanvraag betreft een subsidie voor twee jaar, 2026 en 2027;
- c.
Aan het aanvraagformulier worden de volgende bijlagen toegevoegd: de statuten en een uittreksel van de inschrijving bij de Kamer van Koophandel inclusief een overzicht van de huidige bestuurssamenstelling. Tevens worden toegevoegd het jaarverslag en de jaarrekening van het voorgaande jaar tenzij deze al bij gemeente Arnhem zijn aangeleverd bij de verantwoording van een andere subsidie.
- a.
-
2. Onvolledige aanvragen kunnen door het college buiten behandeling worden gelaten. Het college kan naar aanleiding van de aanvraag verduidelijkende vragen stellen. De aanvrager zal dan verzocht worden om de vragen schriftelijk te beantwoorden binnen een termijn van 5 werkdagen (of langer indien aangegeven).
Artikel 6 Subsidiabele kosten
De volgende kosten komen in aanmerking voor subsidie:
- a.
Personele kosten voor de inzet van (sociaal) beheer;
- b.
Kosten voor vrijwilligers;
- c.
Kosten voor de inloopruimte en/of activiteitenruimten.
Artikel 7 De hoogte van de subsidie
-
1. De subsidie van de gemeente Arnhem bedraagt:
- a.
€ 20.000 per jaar voor categorie A;
- b.
€ 34.000 per jaar voor categorie B;
- c.
€ 41.000 per jaar voor categorie C;
- a.
-
2. Voor ontmoetingsplekken gelegen in wijken zoals bepaald in het Nationaal Programma Arnhem Oost worden de bedragen genoemd in lid 1 verhoogd met factor 1,3.
-
3. Voor categorie A en B kan de subsidie verder worden opgehoogd met € 5.000,- indien ruimte (om niet of tegen onkosten) beschikbaar is voor buurt- of bewonersinitiatieven.
Art 8 Subsidieplafond
-
1. Het college stelt bij afzonderlijk besluit het subsidieplafond vast.
-
2. Een subsidie ten laste van een begroting die nog niet is vastgesteld of goedgekeurd, wordt verleend onder de voorwaarde dat voldoende middelen op de gemeentelijke begroting beschikbaar zullen worden gesteld. Bij de verleningsbeschikking wordt daarop gewezen.
Artikel 9 Weigeringsgronden
Aanvullend op de weigeringsgronden uit artikel 10 Asv weigert het college subsidie als:
- -
De aanvrager, blijkend uit de statuten, een sport-, cultuur of onderwijsorganisatie is;
- -
De aanvrager van de gemeente Arnhem een begrotingssubsidie (artikel 4:23 derde lid sub c Algemene wet bestuursrecht) ontvangt;
- -
Door de verstrekking van subsidie het subsidieplafond zou worden overschreden.
Artikel 10 Wijze van verdeling
-
1. Het college beoordeelt de tijdig en volledig ingediende aanvragen aan de hand van onderstaande kwalitatieve criteria:
- a.
Bijdrage aan beleidsdoelstelling zoals geformuleerd in artikel 2;
- b.
Vrijwilligers;
- c.
Mate van samenwerking in de wijk.
- a.
-
2. Het criterium a. onder lid 1 is onderverdeeld in enkele subcriteria. Per (sub)criterium is aangegeven hoeveel punten daarop te behalen zijn.
-
3. Het criterium ‘Bijdrage aan beleidsdoelstelling zoals geformuleerd in artikel 2’ is onderverdeeld in de volgende subcriteria:
- a.
Toegevoegde waarde van het activiteitenprogramma in de wijk: in de aanvraag wordt de betekenis van het activiteitenprogramma voor de wijk onderbouwd. Maak hierbij gebruik van het spinnenweb van Positieve Gezondheid (Lichaamsfuncties, Mentaal Welbevinden, Zingeving, Dagelijks Functioneren, Kwaliteit van Leven, Meedoen); (30 punten)
- b.
Mate waarin de activiteiten bijdragen aan een zorgzame buurt, vermindering van eenzaamheid en meer samenredzaamheid; (10 punten)
- c.
Mate waarin de activiteiten de inwoners stimuleren om mee te doen aan de maatschappij en hun sociale netwerk te vergroten. Hierbij kan gedacht worden aan activiteiten voor werk, inkomen, schulden, integratie, (taal) ontwikkeling, vaardigheden. (10 punten)
- a.
-
4. Het criterium ‘Vrijwilligers’: uit de aanvraag blijkt op welke manier inwoners uit de wijk bijdragen aan de activiteiten als vrijwilliger en wat de omvang is van het vrijwilligersbestand. (20 punten)
-
5. Het criterium ‘Mate van samenwerking in de wijk’: uit de aanvraag blijkt met welke andere partijen in de wijk u samenwerkt en op welke manier buurtinitiatieven worden aangemoedigd om gebruik te maken van de ontmoetingsplek. (30 punten)
-
6. Vanuit het oogpunt van een redelijk voorzieningenniveau voor de gehele stad wordt minimaal één ontmoetingsplek in ieder van de gebieden gehonoreerd, onder de voorwaarde dat de aanvraag minimaal 55 punten heeft gescoord. Wanneer de score lager is, dan wordt de aanvrager gevraagd naar een verbeterplan om voor honorering in aanmerking te komen.
-
7. Wanneer twee of meerdere ontmoetingsplekken in één gebied zich binnen een straal van 300 m bevinden kunnen zij alleen beide gehonoreerd worden wanneer zij aantoonbare aanvullende waarde hebben voor de omgeving, zoals het bedienen van een specifieke doelgroep.
-
8. De verstrekking van subsidie vindt plaats in de volgorde van de door het college aangebrachte rangschikking, onder de voorwaarde dat een aanvraag minimaal 55 punten heeft gescoord, totdat het vastgestelde subsidieplafond is bereikt.
Artikel 11 Verplichtingen
-
1. Het college legt in aanvulling op art 12 ASV en op grond van artikel 13 ASV aan de subsidieontvanger de volgende verplichtingen op.
Voor alle ontmoetingsplekken gelden de volgende verplichtingen;
- a.
Alle inwoners van de wijk zijn welkom, ongeacht doelgroep, religie, afkomst;
- b.
De ontmoetingsplek is een veilige, vrij toegankelijke, herkenbare plek in de wijk;
- c.
De ontmoetingsplek is bereikbaar voor inwoners in een kwetsbare situatie;
- d.
Er zijn duidelijke huisregels aanwezig in de ontmoetingsplek;
- e.
Tijdens de inloop zijn koffie en thee goedkoop/tegen kostprijs.
- a.
-
2. Voor ontmoetingsplekken in categorie A is de subsidieontvanger verplicht om:
- a.
de ontvangen subsidie daadwerkelijk te zetten voor de uitvoering van de inloopvoorziening en het activiteitenprogramma;
- b.
zorg te dragen voor het vermelden van het activiteitenprogramma van de ontmoetingsplek op een nog aan te wijzen website en dit actueel te houden;
- c.
als gebruik maakt wordt van de optie onder artikel 7 lid 3, het beschikbaar stellen van ruimte voor buurt- of bewonersinitiatieven, geldt ook de verplichting dat er gebruikersovereenkomsten zijn voor huurders/gebruikers.
- a.
-
3. Voor ontmoetingsplekken in categorie B geldt daarnaast dat de subsidieontvanger verplicht is om:
- a.
beleid te hebben voor vrijwilligers.
- a.
-
4. Voor ontmoetingsplekken in categorie C geldt naast het genoemde onder lid 1, lid 2a, 2b en lid 3 dat de subsidieontvanger verplicht is om:
- a.
ruimte te bieden voor buurt- en bewonersinitiatieven en gebruikersovereenkomsten te hebben voor huurders/gebruikers;
- b.
actief deel te nemen aan de Transformatie van het Sociaal Domein in Arnhem; dit betreft het deelnemen aan bijeenkomsten voor ca. 4-6 dagdelen per jaar.
- a.
Artikel 12 Verantwoording en vaststelling
-
1. Conform de artikelen 14, 15 en 16 van de ASV wordt de subsidie verantwoord en vastgesteld.
-
2. Bij een eventueel positief resultaat op de jaarrekening die voor de subsidieverantwoording op grond van het eerste lid dient te worden overgelegd, zal het college de subsidie vaststellen ter hoogte van de subsidie die is verleend.
-
3. Als minder activiteiten zijn verricht dan waarvoor subsidie is verleend kan het college de subsidie lager vaststellen en terugvorderen.
Artikel 13 Afwijkingsbevoegheid
Het college kan van de inhoud van deze regeling afwijken als daaraan vasthouden voor een subsidieaanvrager of -ontvanger gevolgen zou hebben die wegens bijzondere omstandigheden onevenredig zouden zijn tot de daarmee te dienen belangen.
Artikel 14 Evaluatie
Deze subsidieregeling wordt voor 1 juli 2027 geëvalueerd. Na evaluatie beslist het college of de regeling wordt verlengd.
Artikel 15 Slotbepalingen
-
1. Deze subsidieregeling treedt in werking op de dag na bekendmaking.
-
2. Deze subsidieregeling vervalt op 1 januari 2028.
-
3. Deze subsidieregeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling Ontmoetingsplekken in de wijk, Arnhem 2026-2027.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van 1 juli 2025
Het college van burgemeester en wethouders voornoemd,
de secretaris,
de burgemeester,
BIJLAGE 1: CATEGORIE ONTMOETINGSPLEK
In het aanvraagformulier zet de aanvrager per onderwerp een kruisje bij de meest passende omschrijving. De categorie met de meeste kruisjes is de categorie voor de aanvraag.
Definities:
Profiel Ontmoetingsplek: beschrijving van de functionaliteiten van de ontmoetingsplek
Opening inloop: Het aantal dagdelen of uren dat een ontmoetingsplek per week open is
Bezoekers: het aantal bezoekers dat gebruikt maakt van de inloopvoorziening en deelneemt aan het activiteitenprogramma in een week
Open: aantal weken per jaar dat de inloopvoorziening en het activiteitenprogramma worden uitgevoerd
CATEGORIE A
Profiel Ontmoetingsplek: De ontmoetingsplek van categorie A heeft één of twee ruimten die benut worden als inloopvoorziening met als hoofddoel het faciliteren van ontmoeting. Naast de inloop worden er activiteiten georganiseerd die ontmoeting stimuleren, passend bij de behoefte van de inwoners. De (collectieve) activiteiten vinden plaats in dezelfde ruimten als de inloopvoorziening.
Opening inloop: de inloop, inclusief de activiteiten, is open gedurende minstens 8 dagdelen van 3 uur of meer per week
Vrijwilligers: 2-5 vrijwilligers werkzaam op een dag met inloop
Bezoekers: 50-100 bezoekers voor de inloopvoorziening en het activiteitenprogramma per week
Open: gedurende 6 weken per jaar of meer vinden de inloopvoorziening en het activiteitenprogramma niet plaats (de ontmoetingsplek is gesloten, of slechts beperkt open)
CATEGORIE B
Profiel Ontmoetingsplek: De ontmoetingsplek van categorie B heeft twee of drie ruimten naast de ruimte die benut wordt als inloopvoorziening. In deze ruimten vinden collectieve activiteiten plaats.
Opening inloop: de inloop, inclusief de activiteiten, is open gedurende meer dan 8 dagdelen, verspreid over 5 dagen per week, vooral overdag op werkdagen (ma-vr), af en toe een avond
Vrijwilligers: 6-10 vrijwilligers werkzaam op een dag met inloop
Bezoekers: 100-150 bezoekers voor de inloopvoorziening en het activiteitenprogramma per week
Open: gedurende 3-6 weken per jaar of meer vinden de inloopvoorziening en het activiteitenprogramma niet plaats (de ontmoetingsplek is gesloten, of slechts beperkt open)
CATEGORIE C
Profiel Ontmoetingsplek: De ontmoetingsplek van categorie C heeft een inloopfunctie en daarnaast drie of meer activiteitenruimten. Het is een levendige herkenbare plek in de wijk met veel aanloop.
Opening inloop: de inloop, inclusief de activiteiten, niet alleen overdag op werkdagen (ma-vr) geopend, maar ook meerdere avonden per week en altijd ook wel een dagdeel in het weekend
Vrijwilligers: 11+ vrijwilligers werkzaam op een dag met inloop
Bezoekers: 151+ bezoekers voor de inloopvoorziening en het activiteitenprogramma per week
Open: gedurende minder dan 3 weken per jaar vinden de inloopvoorziening en het activiteitenprogramma niet plaats (de ontmoetingsplek is gesloten, of slechts beperkt open)
TOELICHTING Subsidieregeling Ontmoetingsplekken in de wijk, Arnhem 2026-2027
Artikel 2 Beleidsdoelstelling
Deze subsidieregeling ‘Ontmoetingsplekken in de wijken’ is een eerste uitwerking van de nota Welzijnsbeleid ‘Welzijn in Arnhem’. Deze subsidieregeling richt zich specifiek op ontmoetingsplekken waar vrijwilligers een belangrijke rol spelen. De regeling past binnen een beweging die we willen maken in de ‘transformatie van het sociaal domein’: een sociale basis in de wijk waar mensen voor elkaar van betekenis kunnen zijn. Het mogelijk maken van ontmoeten en verbinden staat centraal.
Artikel 3 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
In de subsidieaanvraag speelt de inloopvoorziening en het activiteitenprogramma een belangrijke rol. Op basis daarvan wordt de betekenis van de ontmoetingsplek in de wijk beoordeeld, met behulp van het web van positieve gezondheid.
De indeling in categorieën staat los van de beoordeling; deze indeling bepaalt de hoogte van de subsidie.
Artikel 5 Eisen aan de aanvraag
Aanvragen kunnen alleen worden ingediend tijdens de beschreven periode; aanvragen die tijdens de looptijd van de regeling worden ingediend worden niet in behandeling genomen.
Artikel 7 De hoogte van de subsidie
De indeling in categorieën bepaalt de hoogte van de subsidie. In deze indeling wordt rekening gehouden met onder meer omvang, openingstijden en de mogelijke eigen verdiencapaciteiten van een locatie.
Buurt- en bewonersinitiatieven dragen bij aan een zorgzaam netwerk in de buurt. Door een extra bijdrage worden ontmoetingsplekken in staat gesteld om deze initiatieven te verwelkomen op hun locatie.
Artikel 10 Wijze van verdeling
Alle aanvragen die voldoen aan de gestelde eisen worden inhoudelijk beoordeeld. Deze kwalitatieve beoordeling vindt plaats op basis van drie criteria, waarvan er één is opgebouwd uit drie subcriteria.
Aan ieder (sub)criterium is een hoeveelheid punten gekoppeld waarmee de weging wordt uitgedrukt.
De aanvragen worden beoordeeld door een ambtelijke groep, bestaande uit vakinhoudelijke bestuursadviseurs en wijkmanagers. De kwalitatieve beoordeling van de aanvragen resulteert in een rangschikking die aan het college zal worden voorgelegd.
Uit ieder van de acht gebieden van gemeente Arnhem zal de best beoordeelde aanvraag gehonoreerd worden, onder de voorwaarde dat deze aanvraag minimaal 55 punten heeft gescoord. Wanneer de best scorende aanvraag uit een van de gebieden niet aan deze voorwaarde voldoet, zal contact gezocht worden om te komen tot een verbeterplan waardoor honorering mogelijk kan worden.
Artikel 11 Verplichtingen
In dit artikel staat onder andere beschreven aan welke eisen de ontmoetingsplek moet voldoen om een subsidieaanvraag te kunnen doen; wanneer een ontmoetingsplek niet kan voldoen aan (één van) deze verplichtingen is in het aanvraagformulier een toelichting vereist waarom dit niet kan.
Daarnaast staan verplichtingen beschreven waar de ontmoetingsplek bij honorering van de subsidieaanvraag moet voldoen; deze nemen toe met de hoogte van de subsidie.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl