Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR741725
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR741725/1
Verlening ondermandaat Gouds mandatenbesluit; afdeling Vastgoed, Grondzaken en Ontwikkeling
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 09-07-2025 met terugwerkende kracht vanaf 01-09-2024
Intitulé
Verlening ondermandaat Gouds mandatenbesluit; afdeling Vastgoed, Grondzaken en OntwikkelingHet afdelingshoofd van de afdeling Vastgoed, Grondzaken en Ontwikkeling;
Gelet op artikel 7, 26, 27, 31, 50 en 79 Gouds mandatenbesluit en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
besluit:
Artikel 1 – ondermandaat teamleiders
- A)
Aan de teamleiders van de afdeling Vastgoed, Grondzaken en Ontwikkeling van de gemeente Gouda ondermandaat te verlenen om alle bevoegdheden uit te oefenen als vermeld in artikelen 26 en 27 van het Gouds mandatenbesluit.
- B)
Aan de teamleider van team Vastgoed en Grondzaken van de afdeling Vastgoed, Grondzaken en Ontwikkeling van de gemeente Gouda ondermandaat te verlenen om de volgende bevoegdheden uit te oefenen, namelijk het:
- 1.
niet in behandeling nemen van huisvestingsaanvragen
- 2.
toetsen en goedkeuren begroting c.a. voor bekostiging achterwege te laten en het beschikbaar stellen en vaststellen van bedrag voor uitvoering voorziening
- 3.
beslissen op instemming met bouwplannen, begroting en tijdstip aanvang bekostiging
- 4.
bekostigen in termijnen
- 5.
verlengen van de termijn van de aanspraak op vergoeding
- 6.
toestemmen voor de verhuur (van onderwijsruimten door schoolbesturen) n.a.v. verzoeken daartoe
- 7.
sluiten van huurcontracten met betrekking tot ruimten in leegstaande onderwijsgebouwen
- 8.
te besluiten tot het huren en verhuren van vastgoed en alle daarmee verband houdende of daaruit voortvloeiende handelingen (waaronder invorderingen) en gerechtelijke procedures.
- 9.
besluiten te nemen ten aanzien van maal- en draaipremies van Goudse molens en de afwikkeling daarvan.
- 10.
te besluiten tot erfpachtherzieningen en canon.
- 11.
te besluiten tot verhuur en ingebruikgeving van gronden, na overleg met de betrokken portefeuillehouder(s).
- 12.
te besluiten tot vestiging van zakelijke rechten.
- 13.
te besluiten tot verkoop van erfpachtgronden tot een bedrag van € 30.000,-.
- 14.
te besluiten tot verkoop van snippergroen.
- 15.
te besluiten tot afstand doen en/of van toepassing verklaren van algemene voorwaarden.
- 16.
toestemming en/of ontheffing te verlenen als in de algemene voorwaarden bedoeld.
- 17.
toestemming of ontheffing te verlenen of te weigeren als bedoeld in algemene voorwaarden.
- 18.
te besluiten tot verkoop van restpercelen tot een grootte van 175 m2.
- 19.
de gemeente in en buiten rechte te vertegenwoordigen als bedoeld in artikel 171 van de Gemeentewet, waaronder ondertekenen van overeenkomsten, voor zover het aangaan van die rechtshandelingen voortvloeit uit de aan de afdeling opgedragen taken of werkzaamheden.
- 20.
jaarlijks de huurprijsverhogingen voor woonwagens en woonwagenstandplaatsen vast te stellen conform de index.
- 21.
de bevoegdheden uit te oefenen als bedoeld in het volgende artikel van de Beleidsregels toewijzen huurstandplaatsen woonwagens Gouda 2022:
artikel 4 lid 4: (aanbieding van huurcontracten).
- 1.
- C)
Aan de teamleiders van de afdeling Vastgoed, Grondzaken en Ontwikkeling van de gemeente Gouda ondermandaat te verlenen om:
- -
de bevoegdheden van budgethouder uit te oefenen als bedoeld in artikel 78 van het Gouds mandatenbesluit.
- -
een budgethouder is bevoegd:
- •
besluiten te nemen tot het verrichten van de in artikel 50 genoemde privaatrechtelijke rechtshandelingen; én
- •
uitgaven te doen binnen de hen toegekende budgetten.
- •
-
het (maximaal) toegekende budget is € 300.000,- exclusief BTW.
- -
Artikel 2 - inwerkingtreding
Dit besluit treedt op de dag na bekendmaking in werking en werkt terug tot en met 1 september 2024.
Ondertekening
Gouda, 6 juni 2025
het afdelingshoofd van de afdeling Vastgoed, grondzaken en Ontwikkeling
R.J. van Gool
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl