Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR741505
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR741505/1
Regeling vervalt per 01-10-2026
Subsidieregeling Samen Sterker Wijdemeren
Geldend van 05-07-2025 t/m 30-09-2026
Intitulé
Subsidieregeling Samen Sterker WijdemerenBurgemeester en wethouders van Wijdemeren,
Gelet op het voorstel “Subsidieregeling Samen Sterker Wijdemeren” met kenmerk Z.88396/D.440072;
Overwegende dat:
- •
Op 1 januari 2027 de gemeente Wijdemeren middels een ‘lichte herindeling’ aan Hilversum wordt toegevoegd;
- •
Het wenselijk is om de onderlinge verbinding en gemeentegrens-overschrijdende samenwerking tussen inwoners, ondernemers en organisaties in Hilversum en Wijdemeren te versterken;
- •
Gemeenteraden en colleges van B en W van Wijdemeren en Hilversum initiatieven uit de samenleving willen stimuleren die een nieuwe, frisse dynamiek tot stand brengen.
Gelet op:
- •
Titel 4.2 en 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht;
- •
De Algemene Subsidieverordening van Wijdemeren;
- •
Het herindelingsadvies ‘Samen Sterker’ van Hilversum en Wijdemeren;
Besluiten
- 1.
De “Subsidieregeling Samen Sterker Wijdemeren” vast te stellen;
- 2.
De lasten ad € 30.000,- voorlopig te dekken uit de algemene reserve en t.z.t. te dekken uit de Arhi-middelen;
- 3.
Het uitoefenen van de bevoegdheden uit de “Subsidieregeling Samen Sterker Wijdemeren” te verlenen aan de algemeen directeur en afdelingsmanagers van Wijdemeren en dit mandaat in het mandaatregister te verwerken bij de eerstvolgende actualisatie;
- 4.
De gemeenteraad te informeren middels bijgevoegde raadsinformatiebrief.
Subsidieregeling Samen Sterker Wijdemeren
Artikel 1. Begripsomschrijvingen
-
1. In deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
Activiteit: een georganiseerde gebeurtenis in de periode 1 september 2025 – 1 oktober 2026, die gemeentegrens-overschrijdend is en die bijdraagt aan ontmoeting en verbinding tussen inwoners en ondernemers van Wijdemeren en Hilversum.
- b.
Adviescommissie: groep inwoners/ondernemers uit beide gemeenten die aanvragen beoordeelt.
- c.
Gemeente: de gemeente Wijdemeren.
- d.
Initiatief: een planmatig georganiseerde samenwerking of activiteit.
- e.
Subsidieplafond: het totaal beschikbare bedrag aan subsidie op basis van deze regeling.
- f.
Tendersysteem: toetst de aanvragen op basis van beoordelingscriteria. De aanvragen worden vervolgens gerangschikt en op volgorde van deze rangschikking worden de subsidies verleend totdat het subsidieplafond is bereikt.
- a.
Artikel 2. Doel van de subsidieregeling
-
1. Het doel van deze subsidieregeling is om de verbinding te versterken tussen inwoners, ondernemers en organisaties uit Hilversum en Wijdemeren, door het stimuleren van gezamenlijke initiatieven en activiteiten die door inwoners en ondernemers zelf worden georganiseerd en waarbij het onderlinge sociale verkeer wordt vergroot.
Artikel 3. Doelgroep
-
1. De regeling staat open voor inwoners, ondernemers, maatschappelijke (vrijwilligers-) organisaties en verenigingen uit Wijdemeren.
Artikel 4. Eisen aan de aanvrager
-
1. Subsidie wordt uitsluitend verstrekt aan organisaties (rechtspersonen met volledige rechtsbevoegdheid) en aan (groepen van) natuurlijke personen die woonachtig of gevestigd zijn in de gemeente Wijdemeren.
-
2. Per aanvrager kan maximaal twee maal subsidie worden verleend vanuit deze subsidieregeling.
Artikel 5. Hoogte van de subsidie
-
1. Wijdemeren en Hilversum stellen samen € 120.000,- euro beschikbaar. Wijdemeren stelt € 30.000,- beschikbaar voor aanvragen uit Wijdemeren, Hilversum stelt € 90.000,- beschikbaar voor aanvragen uit Hilversum.
-
2. De totale subsidie wordt in drie tranches van € 40.000,- beschikbaar gesteld (zie artikel 8, lid 2).
-
3. De subsidie bedraagt per aanvraag maximaal € 4.999,-.
-
4. Een bevoorschotting van maximaal 50% is mogelijk.
Artikel 6. Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
-
1. Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen betreffen activiteiten die:
- a.
Gemeentegrens-overschrijdend zijn;
- b.
bijdragen aan ontmoeting, samenwerking, wederzijds begrip, maatschappelijke cohesie en zichtbaarheid van inwoners, organisaties, ondernemers, gemeenschappen en/of maatschappelijke netwerken uit beide gemeenten;
- c.
Zonder subsidie niet georganiseerd zouden worden.
- a.
-
2. Activiteiten die niet voor subsidie in aanmerking komen betreffen:
- a.
Activiteiten buiten Hilversum en Wijdemeren;
- b.
Activiteiten buiten de periode 1 september 2025-1 oktober 2026;
- c.
Activiteiten gericht op religieuze, commerciële of exclusieve belangen
- a.
Artikel 7. Kosten die voor subsidie in aanmerking komen
-
1. Kosten die voor subsidie in aanmerking komen:
- a.
Voorbereidingskosten
- b.
Organisatie/uitvoeringskosten van de activiteit, zoals materialen, locatiehuur, organisatie
- c.
Communicatiekosten
- a.
-
2. Kosten die niet voor subsidie in aanmerking komen:
- a.
Kosten die worden gemaakt voordat de aanvraag is ontvangen
- b.
Kosten die door derden worden gesubsidieerd
- c.
Kosten gemaakt na beëindiging van activiteiten
- d.
Gekapitaliseerde vrijwillige inzet van medewerkers
- e.
Huisvestingskosten
- f.
Kosten van inzet van uitvoerend personeel
- g.
Kosten voor overhead
- h.
Onvoorziene kosten
- i.
Structurele exploitatielasten
- a.
Artikel 8. Aanvraag- en beslistermijn
-
1. Aanvragen kunnen worden ingediend vanaf 1 september 2025.
-
2. Er wordt gewerkt met drie tranches. De deadlines voor het indienen van aanvragen zijn 15 september 2025, 15 januari 2026 en 15 mei 2026.
-
3. De beoordeling van de aanvragen door de adviescommissie vindt plaats binnen vier weken na de respectievelijke indiendeadlines.
-
4. Burgemeester en wethouders beslissen binnen vier weken na de beoordeling door de adviescommissie over de definitieve toewijzingen. Het college van Wijdemeren besluit over aanvragen uit Wijdemeren die ten laste komen van het budget van Wijdemeren. Het college van Hilversum besluit over aanvragen uit Hilversum die ten laste komen van het budget van Hilversum.
Artikel 9. Eisen aan de subsidieaanvraag
-
1. Aanvragen voor subsidie in het kader van deze regeling dienen ingediend te worden via de website wijdemeren.hilversum.nl. Op deze website is een doorlink naar het juiste aanvraagformulier beschikbaar.
-
2. De aanvrager is zelf verantwoordelijk voor het tijdig aanleveren van de juiste en volledige informatie die benodigd is voor de beoordelingscommissie.
-
3. Bij de aanvraag overlegt de aanvrager de volgende gegevens:
- a.
Een beschrijving van de activiteiten waarvoor de subsidie wordt aangevraagd;
- b.
Een beschrijving van betrokken partijen (inwoners, ondernemers, organisaties)
- c.
De doelen en resultaten die met de activiteiten worden nagestreefd, en hoe de activiteiten daaraan bijdragen;
- d.
Een begroting van en een dekkingsplan voor de kosten voor deze activiteiten. Het dekkingsplan bevat een opgave van bij anderen aangevraagde subsidies of vergoedingen ten behoeve van dezelfde activiteiten, onder vermelding van de stand van zaken daarvan.
- a.
-
4. Het college is bevoegd ook andere dan, of slechts enkele van, de in dit artikel genoemde gegevens te verlangen, indien die voor het nemen van een beslissing op de aanvraag noodzakelijk respectievelijk voldoende zijn;
-
5. Indien de aanvraag niet volledig is, wordt de aanvrager in de gelegenheid gesteld de aanvraag aan te vullen. De dag waarop de aanvraag is aangevuld en volledig is, geldt als de datum van ontvangst van de aanvraag.
Artikel 10. Beoordeling
-
1. Aanvragen worden op basis van de ASV en deze regeling beoordeeld op volledigheid en de weigeringsgronden.
-
2. De beoordeling vindt plaats door een onafhankelijke adviescommissie van inwoners en ondernemers.
-
3. Het beoordelen van aanvragen vindt plaats op volgorde van ontvangst van de volledige aanvragen.
-
4. Aanvragen worden allereerst beoordeeld op technische eisen (uitsluitingscriteria):
- a.
Of de aanvraag tijdig en compleet is;
- b.
Of de aanvraag voldoet aan de eisen en voorwaarden uit deze regeling;
- c.
Of geen sprake is van een weigeringsgrond zoals beschreven is in artikel 11.
- a.
-
5. Aanvragen worden vervolgens beoordeeld op relevantie, samenwerking, maatschappelijke impact en haalbaarheid (beoordelingscriteria): de mate waarin de aanvraag voldoet aan de beoordelingscriteria zoals uitgewerkt in de toelichting van deze regeling (bijlage 1, tendersysteem). De onafhankelijke adviescommissie kent aan de hand van deze criteria punten toe.
- a.
Aanvragen die minimaal 65% van het maximaal aantal punten halen worden gerangschikt naar aantal punten. Aanvragen met 65% of minder van het maximaal aantal punten worden om inhoudelijke redenen afgewezen.
- b.
Per beoordelingsronde worden de aanvragen in volgorde van meeste punten gehonoreerd tot dat het beschikbare budget voor die beoordelingsronde is toegewezen.
- c.
Aanvragen die het minimale aantal punten behaald hebben en geen subsidie toegewezen krijgen kunnen – al dan niet verbeterd - opnieuw ingediend worden voor een toekomstige beoordelingsronde.
- a.
-
6. Bij aanvragen die ook via een reguliere subsidie gefinancierd kunnen worden zal de aanvrager hierop gewezen worden en heeft deze de keuze om de aanvraag al dan niet alsnog via deze subsidieregeling in te dienen.
-
7. Wanneer uit de beoordeling uit artikel 10.4 en/of 10.5 blijkt dat de aanvraag niet in aanmerking komt voor subsidie, wordt de aanvraag afgewezen;
-
8. Wanneer uit de beoordeling blijkt dat de aanvraag in aanmerking komt voor subsidie, blijven onverminderd de weigeringsgronden uit de Awb en de ASV van toepassing.
Artikel 11. Weigeringsgronden
-
1. Onverminderd het bepaalde in artikel 10 van de ASV wordt de subsidie in ieder geval geweigerd indien:
- a.
De verstrekte gegevens onjuist zijn.
- b.
De activiteiten waarvoor subsidie wordt aangevraagd in strijd zijn met het gemeentelijk beleid;
- c.
Niet voldaan is aan de eisen en beoordelingscriteria genoemd in deze regeling (w.o. niet gemeentegrens-overschrijdend is, onvoldoende samenwerkingscomponent);
- d.
De activiteit een bestaande (terugkerende) activiteit is die eerder zonder subsidie of met een andere subsidie bekostigd kon worden;
- e.
De activiteit niet in Hilversum of Wijdemeren plaatsvindt;
- f.
De activiteit niet tussen 1 september 2025 en 1 september 2026 plaatsvindt;
- g.
De activiteit eerder plaatsvond zonder de Samen Sterker subsidie;
- h.
Indien er aan de aanvrager vanuit deze subsidieregeling al tweemaal subsidie is verleend.
- i.
De activiteit gericht is op het verspreiden van een geloof of andere levensovertuiging.
- j.
De activiteit gericht is op uitsluiting;
- k.
De activiteit gericht is op een commercieel belang, benefiet of ledenwerving;
- l.
Een vergunning niet is verleend voor een activiteit waarvoor subsidie wordt aangevraagd;
- m.
Eénzelfde subsidieaanvraag bij meerdere gemeentelijke subsidieregelingen/beleidsvelden is ingediend, en toekenning erin zou resulteren dat de gemeente Wijdemeren meer subsidie zou verlenen dan passend en noodzakelijk is.
- a.
Artikel 12. Subsidieplafond en wijze van verdeling
-
1. Het subsidieplafond bedraagt € 30.000,-.
-
2. De subsidie wordt verdeeld op basis van kwalitatieve beoordeling per tranche, zoals beschreven in bijlage 1 (ranking op inhoudelijke score, tendersysteem).
-
3. Bij overschrijding van het plafond worden aanvragen afgewezen. Aanvragers kunnen de aanvraag voor een volgende tranche indienen.
-
4. Onder artikel 4:28 van de Awb bestaat de mogelijkheid dat het subsidieplafond wordt verlaagd. Een verlaging kan gevolgen hebben voor reeds verleende subsidies.
Artikel 13. Verplichtingen
-
1. Onverminderd het bepaalde in artikel 4.3 en artikel 17 van de ASV gelden de volgende verplichtingen:
- a.
De subsidieontvanger verplicht zich tot het realiseren van de activiteit zoals beschreven in de aanvraag.
- b.
De subsidieontvanger meldt afwijkingen tijdig bij de gemeente.
- c.
De gemeente kan besluiten het subsidiebesluit aan te passen of in te trekken.
- d.
De subsidieontvanger staat de gemeente toe publicitair gebruik te maken van de met de activiteit behaalde resultaten en te delen met andere belanghebbenden;
- e.
De subsidieontvanger stemt alle communicatie af met de herindelingsorganisatie, deelt de activiteit via de website wijdemeren.hilversum.nl en stelt op verzoek fotomateriaal ter beschikking;
- f.
De subsidieontvanger hanteert in communicatie-uitingen het beeldmerk ‘samen sterker’
- g.
In de verleningsbeschikking wordt opgenomen welke (meetbare) prestaties de aanvrager dient te leveren voor de verleende subsidie en welke financiële afspraken gemaakt worden.
- h.
In de verleningsbeschikking kan het College aanvullende subsidieverplichtingen opleggen.
- a.
Artikel 14. Verantwoording en vaststelling
-
1. Aanvrager dient redelijkerwijs aan te tonen dat activiteit waarvoor een subsidie is aangevraagd daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Dit aantonen behelst in ieder geval:
- a.
Een inhoudelijk verslag waaruit blijkt in hoeverre de gesubsidieerde activiteiten zijn verricht en aan de verplichtingen is voldaan;
- b.
De resultaten die de activiteiten hebben opgeleverd;
- a.
-
2. De subsidieontvanger dient uiterlijk 13 weken nadat de gesubsidieerde activiteiten zijn uitgevoerd een aanvraag tot vaststelling in. De aanvraag gaat vergezeld van een overzicht van de gesubsidieerde activiteiten en de hieraan verbonden uitgaven en inkomsten (financieel verslag).
-
3. Het College beslist binnen 6 weken over deze aanvraag.
-
4. Het College kan de in het derde lid genoemde termijn voor ten hoogste 6 weken verdagen.
-
5. Het College kan bepalen dat ook andere, of minder dan, de in dit artikel bedoelde gegevens en bescheiden die voor de vaststelling van belang zijn, worden overlegd.
Artikel 15. Hardheidsclausule
Het College kan in bijzondere gevallen van de bepalingen in deze regeling afwijken indien toepassing daarvan zou leiden tot onbillijkheid van overwegende aard.
Artikel 16. Bijzondere gevallen
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslist het College.
Artikel 17. Inwerkingtreding
-
1. Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking;
-
2. De regeling kent een looptijd van het moment van inwerkingtreding tot en met 1 oktober 2026. Na deze datum vervalt zij van rechtswege.
Artikel 18. Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling Samen Sterker Wijdemeren.
Ondertekening
Wijdemeren, 24 juni 2025
Burgemeester en wethouders van Wijdemeren,
de secretaris,
drs. E.L. Ruizeveld de Winter
de burgemeester,
drs. M.L. Verheijen
Bijlage – Beoordelingscriteria Subsidieregeling Samen Sterker Wijdemeren
De adviescommissie beoordeelt de subsidieaanvragen aan de hand van onderstaande criteria. Voor elk criterium kunnen punten worden toegekend. Alleen aanvragen die minimaal 65% van het totaal aantal te behalen punten (52 van 80 punten) scoren, komen in aanmerking voor subsidie.
Criteria
Beoordelingscriterium |
Toelichting |
Maximale score |
|
Mate waarin het initiatief samenwerking tussen Hilversum en Wijdemeren bevordert. |
10 |
|
De verwachte bijdrage aan sociale cohesie en onderlinge betrokkenheid. |
10 |
|
Bereik onder verschillende doelgroepen en zichtbaarheid binnen beide gemeenten. |
10 |
|
De mate waarin het initiatief toegankelijk is voor verschillende groepen inwoners. |
10 |
|
Vernieuwend karakter of unieke aanpak van het initiatief. |
10 |
|
Realistische planning, begroting en uitvoerbaarheid. |
10 |
|
Financieel of in natura |
10 |
|
Redelijke verhouding tussen aangevraagd budget en verwachte maatschappelijke waarde. |
10 |
Aanvragen die minimaal 65% van het maximaal aantal punten scoren worden gerangschikt op score en toegekend tot het budget voor de tranche is uitgeput.
Toelichting op de criteria
1. Samenwerking over gemeentegrenzen
Dit criterium houdt in dat de activiteit samenwerking vereist tussen verschillende inwoners, ondernemers of organisaties uit Hilversum en Wijdemeren. Het moet de betrokkenheid en participatie bevorderen van diverse stakeholders, zoals lokale organisaties, bedrijven, scholen of andere relevante partners. Door samen te werken aan het ontwikkelen van de activiteit draagt dit direct bij aan de doelstelling van verbinding. Wordt de activiteit samen met anderen georganiseerd? En zo ja, met welke partijen wordt samengewerkt? Denk bijvoorbeeld aan buren, ondernemers uit de stad, sportclubs, scholen, culturele instellingen.
2. Impact op ontmoeting en verbinding
Dit criterium houdt in dat de activiteit een gevoel van trots en verbondenheid moet stimuleren. Het moet bijdragen aan het versterken van de lokale identiteit en het gemeenschapsgevoel en dat breder delen. De activiteit kan bijvoorbeeld de gemeenschap samenbrengen, mensen inspireren, positieve emoties opwekken of de betrokkenheid bij wijken en dorpen in Hilversum en Wijdemeren vergroten. Onderbouw hoe de activiteit deelnemers bij elkaar brengt. Benoem welke onderdelen in je activiteit zorgen voor verbondenheid tussen deelnemers.
3.Zichtbaarheid en bereik
Dit criterium betreft de mate waarin het initiatief zichtbaar is voor inwoners van zowel Hilversum als Wijdemeren én hoe breed het wordt gedragen of toegankelijk is voor deelname. Een goede score vereist dat het initiatief meerdere doelgroepen aanspreekt en actief probeert deze te bereiken – zoals jongeren, ouderen, ondernemers, vrijwilligers, nieuwkomers of mensen die niet vanzelf deelnemen aan maatschappelijke activiteiten.
Het gaat hierbij ook om hoe en waar de activiteit wordt gecommuniceerd. Wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van sociale media, lokale pers, buurthuizen, verenigingsnetwerken of scholen om deelnemers aan te trekken? En vindt de activiteit plaats op een centrale, toegankelijke locatie waar ook toevallige voorbijgangers kunnen aansluiten? Licht toe: Hoeveel mensen verwacht je te bereiken en hoe? Hoe zorg je dat mensen uit beide gemeenten zich aangesproken voelen? Op welke manier is de activiteit zichtbaar in de lokale samenleving?
4.Inclusiviteit
Dit criterium kijkt naar de mate waarin het initiatief ruimte biedt aan verschillende groepen in de samenleving, ongeacht leeftijd, culturele achtergrond, inkomen, opleiding, gender, fysieke of mentale beperkingen. Het gaat om het actief wegnemen van drempels, zowel praktisch (zoals vervoer, kosten, toegankelijkheid van locatie) als sociaal (gevoel van welkom zijn).
Initiatieven die gericht zijn op slechts één specifieke groep scoren lager, tenzij zij aantoonbaar bijdragen aan sociale inclusie of het overbruggen van bestaande verschillen.
Een hoge score vereist dat de activiteit expliciet inzet op diversiteit en gelijkwaardigheid in deelname. Licht toe: Welke doelgroepen worden bereikt, en hoe sluit je aan bij hun behoeften?
Zijn er drempels en hoe worden die weggenomen (toegankelijkheid, taalgebruik, tijdstip, etc.)? Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich welkom voelt?
5.Creativiteit en originaliteit
Bij dit criterium wordt beoordeeld hoe vernieuwend of onderscheidend het initiatief is. Het gaat om de originaliteit van het idee, de vormgeving of aanpak, en de wijze waarop het initiatief mensen op een verrassende manier weet te raken of te betrekken.
Een initiatief hoeft niet per se grootschalig of spectaculair te zijn om hoog te scoren. Ook kleinschalige of eenvoudige ideeën kunnen creatief zijn als ze op een originele manier inspelen op actuele thema’s, onverwachte verbindingen leggen, of een frisse benadering bieden van bekende kwesties. Wat maakt jouw initiatief anders dan andere activiteiten? Welke creatieve keuzes heb je gemaakt in vorm, inhoud of samenwerking? Waarom zal dit initiatief mensen verrassen, raken of inspireren?
6. Haalbaarheid
Dit criterium benadrukt dat de activiteit haalbaar moet zijn binnen de gegeven middelen, zoals budget, tijd en beschikbare expertise. Het moet realistisch en uitvoerbaar zijn, rekening houdend met praktische beperkingen. Het is belangrijk dat de indieners aantonen dat ze de benodigde middelen en capaciteit hebben om de activiteit succesvol te organiseren. Uit het ingediende plan blijkt dat er nagedacht is over de haalbaarheid van de activiteit. Met haalbaarheid bedoelen we: zijn budget, tijd en beschikbare expertise onderdeel van het plan en zijn de risico’s van de activiteit beschreven?
7. Eigen bijdrage (financieel of in natura)
Bij dit criterium wordt gekeken naar de mate waarin de indiener zelf een bijdrage levert aan het initiatief, hetzij in de vorm van financiële middelen, hetzij via inzet van tijd, kennis, materialen of andere niet-geldelijke bijdragen (in natura). Een eigen bijdrage laat zien dat de indiener gemotiveerd is, verantwoordelijkheid neemt en zich actief inzet voor de uitvoering van het initiatief.
Welke bijdrage lever je zelf en deelnemers aan de activiteit (inzet, tijd, geld, spullen (zoals apparatuur, vervoer, ruimtes, materiaal, ondersteuning))? Welke partners dragen bij, en op welke manier (sponsoring, buurtcollecte)? Hoe verhoudt jouw eigen bijdrage zich tot de aangevraagde subsidie?
8. Kosten-batenverhouding
Dit criterium benadrukt het belang van een evenwichtige verhouding tussen het benodigde budget en de verwachte impact van de activiteit. De indieners moeten aantonen dat het voorgestelde budget redelijk en proportioneel is in relatie tot de beoogde resultaten en doelstellingen van de activiteit. Het is van belang dat de kosten effectief worden besteed en dat de financiële investering in overeenstemming is met de verwachte voordelen en waarde die de activiteit zal genereren. Een gezonde verhouding tussen budget en impact is essentieel om ervoor te zorgen dat de middelen op een verantwoorde manier worden ingezet en dat de activiteit een meetbare en significante bijdrage levert aan de herindeling.
Wijze van beoordelen en berekenen
Per beoordelingsmoment krijgt elk commissielid het verzoek om alle aanvragen die voor subsidie in aanmerking komen individueel te beoordelen. Mocht een commissielid belanghebbend zijn bij een aanvraag dan zal deze zich van beoordeling onthouden.
Per criterium wordt een beoordeling van 1-10 gegeven (1 = laag, 10 = hoog).
Als de beoordeling van een criterium een spreiding (maximale score ten opzichte van minimale score) van meer dan 2,5 punt geeft, is dit reden tot overleg. Immers dit zou goed berust kunnen zijn op een kennisachterstand of kennisvoorsprong van de betreffende commissieleden. In een commissievergadering worden deze afwijkingen besproken en na bespreking krijgen de commissieleden de mogelijkheid om de beoordeling van dit criterium te herzien.
Aanvragen die minder dan 65% van het maximaal aantal punten behalen worden op inhoudelijke gronden afgewezen.
Aanvragen met minimaal 65% score worden gerangschikt van hoog naar laag. De commissie adviseert het college om op basis van deze rangschikking de subsidies toe te wijzen voor zover hiervoor budget aanwezig is in die beoordelingsronde.
De gemeente zal indien er geen zwaarwegende argumenten zijn het advies van de commissie overnemen.
Aanvragen die het minimale aantal punten behaald hebben en geen subsidie toegewezen krijgen kunnen – al dan niet gewijzigd - opnieuw ingediend worden voor een toekomstige beoordelingsronde. Deze aanvragen zullen in de nieuwe beoordelingsronde opnieuw inhoudelijk door de commissie beoordeeld worden.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl