Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR741107
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR741107/1
Aanwijzingsbesluit Toezichthouders Tytsjerksteradiel
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 26-06-2025 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2025
Intitulé
Aanwijzingsbesluit Toezichthouders TytsjerksteradielDe burgemeester respectievelijk het college van burgemeester en wethouders, ieder voor zover het zijn bevoegdheid als bestuursorgaan betreft;
Overwegende dat het wenselijk is te voorzien in de aanwijzing van toezichthouders in de zin van artikel 5:11 van de Algemene wet bestuursrecht in samenhang met de onderscheidenlijke wettelijke voorschriften;
Gelet op de Algemene wet bestuursrecht;
Dat de burgemeester dan wel het college van burgemeester en wethouders de bevoegdheid heeft toezichthouders aan te wijzen, die met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens enig wettig voorschrift zijn belast;
BESLUITEN:
Het Aanwijzingsbesluit Toezichthouders Tytsjerksteradiel vast te stellen:
Artikel 1 Aanwijzing toezichthouders Team THV
-
1. De volgende medewerkers van het Team Toezicht, Handhaving en Veiligheid worden aangewezen als toezichthouder:
- a.
medewerker handhaving I;
- b.
medewerker handhaving II;
- c.
medewerker administratief en secretarieel III;
- d.
medewerker beleidsuitvoering I
- e.
medewerker beleidsuitvoering III;
- f.
medewerker ontwikkeling II;
- g.
medewerker ontwikkeling IV;
- h.
adviseur III;
- i.
manager I.
- a.
-
2. De medewerkers zoals genoemd in het eerste lid van dit artikel worden aangewezen als toezichthouders zoals bedoeld in:
- a.
artikel 41 van de Alcoholwet;
- b.
artikel 18.6 Omgevingswet;
- c.
artikel 34 van de Wet op de Kansspelen;
- d.
artikel 5 van de Winkeltijdenverordening Tytsjerksteradiel;
- e.
artikel 18 van de Wet goed verhuurderschap;
- f.
artikel 21 van de Afvalstoffenverordening Tytsjerksteradiel;
- g.
artikel 17 van de Leegstandwet;
- h.
artikel 6:2 van de Algemene plaatselijke verordening Tytsjerksteradiel;
- i.
artikel 4.2 Wet Basis Registratie Personen.
- a.
-
3. De medewerkers genoemd in het eerste lid van dit artikel zijn aangewezen om, met medeneming van de benodigde apparatuur, een woning te betreden zonder toestemming van de bewoner, voor zover het toezicht op de naleving van een bij of krachtens de Omgevingswet gesteld voorschrift dit vereist, gelet op de door dat voorschrift beschermde belangen.
Artikel 2 Aanwijzing toezichthouders Team Dienstverlening
-
1. De volgende medewerkers van het Team Dienstverlening worden aangewezen als toezichthouder:
- a.
medewerker publiek I;
- b.
medewerker ontwikkeling III.
- a.
-
2. De medewerkers zoals genoemd in het eerste lid van dit artikel worden aangewezen als toezichthouders zoals bedoeld in artikel 4.2 Wet Basis Registratie Personen.
Artikel 3 Aanwijzing toezichthouders Team Werk en Inkomen en Team Wmo en Welzijn
-
1. De medewerker beleidsuitvoering I van het Team Werk en Inkomen wordt aangewezen als toezichthouder.
-
2. De medewerker beleidsuitvoering I van het Team Wmo en Welzijn wordt aangewezen als toezichthouder.
-
3. De medewerkers zoals genoemd in het eerste en tweede lid van dit artikel worden aangewezen als toezichthouders zoals bedoeld in:
- a.
artikel 6.1 van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015;
- b.
artikel 76a van de Participatiewet;
- c.
artikel 53 van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen;
- d.
artikel 53 van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW); en
- e.
Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004.
- a.
Artikel 4 Slotbepalingen
-
1. Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na die van de bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2025.
-
2. Het Aanwijzingsbesluit Toezichthouders Tytsjerksteradiel, wordt per 1 januari 2025 ingetrokken.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 16 juni 2025 door het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Tytskerksteradiel, ieder voor zover het hen of haar bevoegdheden als bestuursorgaan betreft.
T. Schokker-Strampel, burgemeester
drs. J. Krul, secretaris
T. Schokker-Strampel, burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl