Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR740657
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR740657/1
Organisatiebesluit 2025
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 19-06-2025
Intitulé
Organisatiebesluit 2025Het college van burgemeester en wethouders van Arnhem;
Besluit:
Het organisatiebesluit 2025 vast te stellen.
Artikel 1 Opgavegerichte organisatie
-
1. De ambtelijke organisatie van de gemeente Arnhem is ingericht als opgavegerichte organisatie, zodanig dat samen met partners in de stad de maatschappelijke doelen kunnen worden bereikt zoals gesteld door het gemeentebestuur.
Artikel 2 Directie
-
1. De gemeentesecretaris staat als algemeen directeur aan het hoofd van de ambtelijke organisatie.
-
2. De secretaris is voorzitter van de directie die verder bestaat uit drie concerndirecteuren.
-
3. De concerndirecteuren zorgen samen met de secretaris voor integrale sturing van de organisatie. De concerndirecteuren geven daarnaast op basis van een door de secretaris bepaalde portefeuilleverdeling ieder leiding aan een deel van de ambtelijke organisatie.
-
4. De directie organiseert waar nodig managementoverleg op de verschillende niveaus in de organisatie.
Artikel 3 Werkwijzen
-
1. De ambtelijke organisatie is opgebouwd uit een lijnorganisatie met meerdere clusters en afdelingen.
-
2. Vanuit alle clusters en afdelingen wordt integraal gewerkt aan de opgaven van de stad, waar gewenst in afdelings- en clusteroverstijgende projecten en programma’s.
-
3. Door middel van wijkgericht werken zorgt de organisatie dat de uiteenlopende omstandigheden en wensen van inwoners betrokken worden in al ons beleid.
Artikel 4 Control
-
1. Er is een concerncontroller. Hij is belast met de gemeentebrede control van de processen binnen de gemeente op bedrijfsvoeringsaspecten en beoordeelt of de daarbij geldende externe- en interne kaders worden nageleefd. De concerncontroller neemt deel aan de vergaderingen van de directie.
-
2. Een collegenota wordt niet aan het college voorgelegd, dan nadat deze op de in het eerste lid genoemde bedrijfsvoeringsaspecten is getoetst door de concerncontroller of een door hem aangewezen ambtenaar.
-
3. De concerncontroller informeert zelfstandig en rechtstreeks de portefeuillehouder financiën, en in voorkomende gevallen een ander collegelid of het voltallige college, indien dat naar zijn oordeel noodzakelijk is.
Artikel 5 Mandaat gemeentesecretaris
-
1. Het college kan mandaat verlenen aan de gemeentesecretaris om namens het college besluiten te nemen. De gemeentesecretaris kan vervolgens ondermandaat verlenen aan functionarissen binnen de ambtelijke organisatie, op een wijze die hij als passend beoordeelt.
-
2. De secretaris is bevoegd om, in aanvulling op dit Organisatiebesluit, namens het college nadere regels te stellen over de organisatie en werkwijzen van het ambtelijk apparaat (artikel 160, eerste lid, aanhef en onder c, van de Gemeentewet).
Artikel 6 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Organisatiebesluit 2025’, en treedt in werking op de dag na die van bekendmaking.
Met dit besluit wordt het ingetrokken: ‘Kernbesluit inzake de inrichting van de ambtelijke organisatie gemeente Arnhem 2018’.
Ondertekening
Het college van burgemeester en wethouders voornoemd,
de secretaris,
de burgemeester,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl