Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR740582
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR740582/1
Meerjarige subsidieregeling sportevenementen 2026-2029
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 19-06-2025
Intitulé
Meerjarige subsidieregeling sportevenementen 2026-2029Burgemeester en Wethouders van Amersfoort;
gelezen de nota Beleidskader Amersfoort Inclusieve Stad 2021-2026 d.d. 23 maart 2021;
gelet op de Algemene wet bestuursrecht en de Algemene subsidieverordening Amersfoort;
overwegende dat het gewenst is activiteiten te stimuleren die op stedelijk niveau bijdragen aan de realisatie van de ambities en doelstellingen van het sportbeleid van de gemeente Amersfoort;
besluit vast te stellen de volgende regeling:
Artikel 1. Begripsbepalingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
Asv: Algemene subsidieverordening Amersfoort;
- b.
De-minimisverordening: Verordening (EU) nr. 2023/2831 van de Commissie van 13 december 2023 betreffende de toepassing van de artikelen 107 en 108 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie op de-minimissteun;
- c.
Sportevenementen: een- of meerdaagse sportevenementen die toegankelijk zijn voor een groot publiek;
- d.
Sportvierkant: samenwerkingsoverleg tussen NV SRO, Amersfoortse Sport Federatie (ASF), Platform Ondernemende Sportaanbieders (POS) en de gemeente.
Artikel 2. Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Burgemeester en wethouders verstrekken uitsluitend subsidie voor een periode van vier jaar voor de realisatie van periodiek terugkerende sportevenementen in Amersfoort die toegankelijk zijn voor een breed publiek.
Artikel 3. Indieningstermijn aanvraag
Een aanvrager dient de subsidieaanvraag voor de periode 2026-2029 in tussen 1 juli en 30 september 2025.
Artikel 4. Eisen aan de aanvrager
Subsidie kan enkel worden aangevraagd door rechtspersonen.
Artikel 5. Eisen aan de aanvraag
-
1. Een aanvraag wordt ingediend op het door burgemeester en wethouders vastgesteld aanvraagformulier.
-
2. In aanvulling op artikel 6 Asv, wordt de aanvraag enkel in behandeling genomen als:
- a.
het bij de aanvraag overgelegde vierjarig activiteitenplan is opgenomen op maximaal 10 A4;
- b.
uit het bij de aanvraag overgelegde activiteitenplan blijkt of voor de activiteit een vergunning nodig is en zo ja, welke vergunning(en);
- c.
uit het bij de aanvraag overgelegde activiteitenplan blijkt in welke mate en op welke wijze de aanvrager stimuleert dat de activiteit toegankelijk is voor mensen met een beperking;
- d.
in het bij de aanvraag overgelegde activiteitenplan wordt toegelicht op welke wijze de activiteit wordt uitgevoerd en verwachte deelnemers per jaar;
- e.
de bij de aanvraag overgelegde sluitende jaarbegroting voor 2026 is opgenomen op maximaal 2 A4;
- f.
de bij de aanvraag overlegde sluitende meerjarenbegroting voor het gehele tijdvak;
- g.
de bij de aanvraag overgelegde sluitende begroting een gespecificeerd inzicht geeft in enerzijds de geraamde kosten en opbrengsten van het hoofdevenement en anderzijds de geraamde kosten en opbrengsten per side-event;
- h.
een aanvraag kan niet op meer dan één evenement van toepassing zijn.
- i.
de aanvraag vergezeld gaat van een ondertekende en naar waarheid ingevulde Verklaring Staatssteun.
- a.
-
3. Aanvragen die niet aan de gestelde eisen voldoen worden niet in behandeling genomen.
Artikel 6. Subsidiabele kosten
-
1. In aanvulling op artikel 10, eerste lid, Asv komen de volgende kosten in aanmerking voor subsidie:,
- a.
huur en afschrijvingskosten van apparatuur;
- b.
kosten van huur van materialen;
- c.
kosten van aanschaf van verbruiksmaterialen, maar alleen ten behoeve van de subsidiabele activiteit;
- d.
kosten van huur van accommodatie, maar alleen ten behoeve van de subsidiabele activiteit;
- e.
kosten voor promotie, pr en communicatie;
- f.
kosten van vrijwilligers;
- g.
kosten van herinneringsmedailles, -vaantjes en dergelijke;
- h.
kosten voor personele inzet voor de organisatie en uitvoering van de activiteit tot een maximumuurtarief van € 60 exclusief btw.
- a.
-
2. In aanvulling op artikel 10, tweede lid, van de Asv verstrekken burgemeester en wethouders in ieder geval geen subsidie voor:
- a.
kosten om te voldoen aan wettelijke verplichtingen of aan gangbare minimumkwaliteitseisen;
- b.
kosten gemaakt na beëindiging van activiteiten met uitzondering van accountantskosten die direct verband houden met de activiteit waarvoor wel subsidie is verstrekt;
- c.
kosten van in natura geleverde diensten en goederen;
- d.
kosten van gelieerde rechtspersonen die onderling in rekening worden gebracht;
- e.
kosten van activiteiten die redelijkerwijs kunnen worden gedekt uit de opbrengsten die met de activiteiten verband houden;
- f.
kosten van prijzen of prijzengeld;
- g.
kosten van catering voorafgaand, tijdens, of na afloop van de activiteit;
- a.
Artikel 7. Hoogte subsidie
-
1. De jaarlijkse subsidie van de gemeente Amersfoort in het geval van een tweejaarlijks terugkerend evenement bedraagt ten hoogste 50% van de subsidiabele kosten met een minimum van € 10.000 voor de looptijd van de regeling en een maximum van:
- a.
€ 80.000 met minder dan 4.000 verwachte aantal deelnemers per evenement;
- b.
€ 150.000 voor sportevenementen met ten minste 4.000 verwachte aantal deelnemers per evenement;
- a.
-
2. De jaarlijkse subsidie van de gemeente Amersfoort in het geval van een jaarlijks terugkerend evenement bedraagt ten hoogste 50% van de subsidiabele kosten met een minimum van € 20.000 voor de looptijd van de regeling en een maximum van:
- c.
€ 160.000 voor sportevenementen met minder dan 4.000 verwachte aantal deelnemers per evenement;
- d.
€ 300.000 voor sportevenementen met ten minste 4.000 verwachte aantal deelnemers per evenement.
- c.
Artikel 8. Subsidieplafond
Burgemeester en wethouders stellen het subsidieplafond voor de kalenderjaren 2026 tot en met 2029 vast op € 800.000.
Artikel 9. Weigeringsgronden
Overeenkomstig artikel 14, tweede lid, onder d, van de Asv beslissen burgemeester en wethouders afwijzend op de aanvraag als:
- a.
aan de aanvraag in totaal minder dan 40 punten worden toegekend van de 100 te behalen punten;
- b.
het totaal het te verstrekken subsidiebedrag lager is dan € 10.000 voor een tweejaarlijks terugkerend evenement en €20.000 voor een jaarlijks terugkerend evenement;
- c.
door verstrekking van subsidie het subsidieplafond zou worden overschreden en de aanvraag daardoor slechts gedeeltelijk zou kunnen worden gehonoreerd;
- d.
het een activiteit betreft waarvoor door de gemeente al subsidie wordt verstrekt;
- e.
op basis van de Verklaring Staatssteun blijkt dat er geen de-minimissteun kan worden verstrekt.
Artikel 10. Wijze van verdeling
-
1. Verstrekking van subsidie vindt plaats in de volgorde van de door burgemeester en wethouders aangebrachte rangschikking, totdat het voor de betrokken subsidie vastgestelde subsidieplafond is bereikt.
-
2. Bij de rangschikking van de aanvragen kennen burgemeester en wethouders punten toe aan de hand van de volgende aspecten en tot het daarbij vermelde maximum aantal:
- a.
lokale netwerk – maximaal 20 punten;
- b.
duurzaam in beweging komen – maximaal 40 punten;
- c.
inclusief en laagdrempelig – maximaal 30 punten;
- d.
zakelijke kwaliteit en ondernemerschap – maximaal 20 punten;
In bijlage 1 ‘Beoordelingssystematiek/puntentoekenning’ staat de wijze van beoordeling van de bovenstaande punten.
- a.
-
3. De gemeente raadpleegt de partijen uit het sportvierkant bij de beoordeling van de subsidieaanvragen voor advies.
-
4. Als twee of meer aanvragen een gelijk aantal punten behalen en hun plaats in de rangschikking zodanig is dat de som van de toe te kennen maximale subsidiebedragen het subsidieplafond overstijgt, dan vindt rangschikking van deze aanvragen plaats op de volgende wijze:
- a.
aan de hand van het behaalde aantal punten op het aspect als bedoeld in artikel 11, tweede lid onder a;
- b.
indien het aantal behaalde punten op het aspect als bedoeld in artikel 11, tweede lid onder a gelijk is, vindt rangschikking plaats aan de hand van het behaalde aantal punten op het aspect als bedoeld in artikel 11, tweede lid onder b;
- c.
indien het aantal behaalde punten op de aspecten als bedoeld in artikel 11, tweede lid onder a en b gelijk is, vindt rangschikking plaats aan de hand van het behaalde aantal punten op het aspect als bedoeld in artikel 11, tweede lid onder c;
- d.
indien het aantal behaalde punten op de aspecten als bedoeld in artikel 11, tweede lid onder a, b en c gelijk is, vindt er een loting plaats om de rangorde te bepalen.
- a.
Artikel 11. Bevoorschotting
Het subsidiebedrag wordt op de volgende wijze bevoorschot:
- a.
in het eerste kwartaal van 2026 wordt 20% van de totale subsidie bevoorschot;
- b.
in het eerste kwartaal van 2027 wordt 25% van de totale subsidie bevoorschot;
- c.
in het eerste kwartaal van 2028 wordt 25% van de totale subsidie bevoorschot;
- d.
in het eerste kwartaal van 2029 wordt 25% van de totale subsidie bevoorschot;
Artikel 12. Verplichtingen
-
1. In aanvulling op Hoofdstuk 4 van de Asv is de subsidieontvanger verplicht:
- a.
de verkregen subsidie ook daadwerkelijk in te zetten voor de uitvoering van de activiteit;
- b.
de activiteit uit te voeren binnen het jaar waarvoor deze is verleend;
- c.
de minimale eigen bijdrage te realiseren;
- d.
de activiteit pas uit te voeren na verkrijging van de vergunning, indien de activiteit in enig geval vergunning plichtig is;
- e.
tijdens de uitvoering van de activiteit en in alle communicatie-uitingen over de activiteit kenbaar te maken dat de activiteit wordt uitgevoerd (mede) met subsidie van de gemeente Amersfoort.
- a.
-
2. De subsidieontvanger legt een sluitende jaarbegroting over:
- a.
op uiterlijk 30 september 2026 voor het jaar 2027;
- b.
op uiterlijk 30 september 2027 voor het jaar 2028;
- c.
op uiterlijk 30 september 2028 voor het jaar 2029.
- a.
-
3. De begroting voldoet aan de volgende criteria:
- a.
de begroting bevat per activiteit een overzicht van de geraamde kosten en opbrengsten van de aanvrager;
- b.
iedere begrotingspost is voorzien van een toelichting;
- c.
de begroting is sluitend.
- a.
-
4. De subsidieontvanger dient jaarlijks een tussentijdse verantwoording in. Deze verantwoording wordt voor 1 mei van het opvolgende jaar na de uitvoering van de activiteit ingediend. De wijze van tussentijdse verantwoording en de inhoud hiervan volgt uit de verleningsbeschikking;
Artikel 13. Vaststelling
In aanvulling op artikel 26 / 27 van de Asv dient de subsidieontvanger tevens de volgende documenten in bij zijn verantwoording:
- a.
Financiële verantwoording voorzien van kopieën van de originele facturen.
Slotbepalingen
-
1. Deze subsidieregeling treedt in werking met ingang van de dag na die van bekendmaking.
-
2. Deze subsidieregeling wordt aangehaald als: Meerjarige subsidieregeling sportevenementen 2026-2029.
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van 10 juni 2025.
De secretaris,
De burgemeester,
Bijlage 1: Beoordelingssystematiek/puntentoekenning
Criterium |
Beoordelingswijze |
Uitleg |
Lokaal netwerk |
Maximaal 20 punten in totaal |
|
Mate waarin scholen en andere maatschappelijke organisaties worden betrokken. |
Maximaal 10 punten Geen samenwerking met maatschappelijke organisaties = 0 punten 1-4 organisaties = 5 punten 5 of meer organisaties = 10 punten |
Door samenwerking met maatschappelijke organisaties verwachten we een grotere impact van het evenement. |
Mate waarin wordt samengewerkt met Buurtsportcoaches en/of andere sportaanbieders. |
Maximaal 10 punten Geen activiteiten in samenwerking met buurtsportcoaches of sportaanbieders = 0 punten Activiteiten met buurtsportcoach óf 1 of 2 sportaanbieders = 3 punten Activiteiten met 1 of 2 sportaanbieders én met buurtsportcoach = 6 punten Activiteiten met buurtsportcoach én meer dan 2 sportaanbieders = 10 punten
|
Door samenwerking met buurtsportcoaches en/of sport- en beweegaanbieders verwachten we een grotere impact van het evenement. |
Duurzaam in beweging komen |
Maximaal 40 punten in totaal |
|
De mate waarin een activiteit een zichtbare verbinding maakt met lokaal aanbod gedurende de looptijd van de regeling zodat deelnemers duurzaam in beweging komen. |
Maximaal 20 punten Geen verbinding met aanbod gedurende het jaar = 0 punten Er zijn workshops of trainingen in voorbereiding op het evenement = 5 punten Er zijn meer dan 2 activiteiten aanvullend op het hoofdevenement gedurende het jaar gedurende het hele jaar = 10 punten Er zijn activiteiten gedurende het hele jaar en er wordt toe geleid naar structureel lokaal beweegaanbod bij een sportaanbieder = 20 punten
|
Door de verbinding met het lokaal aanbod verwachten we dat het evenement extra bijdraagt aan de duurzame beweegparticipatie. |
De mate waarin het evenement aandacht geeft aan het belang van bewegen voor de mentale en fysieke gezondheid. |
Maximaal 10 punten Er is geen aandacht voor het belang van bewegen voor de mentale en fysieke gezondheid = 0 punten Er vindt rond het evenement communicatie plaats over het belang van bewegen op de mentale en fysieke gezondheid = 5 punten Rond en tijdens het evenement wordt er aandacht besteedt aan de belang van bewegen op de mentale en fysieke gezondheid. Daarnaast worden mensen uitgedaagd een eerste stap te zetten = 10 punten
|
Door aandacht te schenken aan het belang van bewegen verwachten we dat het evenement bijdraagt aan de bewustwording van het belang van bewegen. |
De mate waarin vrijwilligers worden ingezet voor het evenement |
Maximaal 10 punten Geen vrijwilligers = 0 punten De helft van de organisatie en uitvoering bestaat uit vrijwilligers = 5 punten Het evenement wordt volledig georganiseerd en uitgevoerd door vrijwilligers = 10 punten |
Door vrijwilligers te binden aan het evenement verwachten we dat het evenement duurzaam verankerd wordt in de Amersfoortse beweeginfrastructuur. |
|
|
|
Inclusief en laagdrempelig |
Maximaal 20 punten in totaal |
|
De mate waarin activiteit is gericht is op verschillende doelgroepen: van beginners tot professionals en jong tot oud. |
Maximaal 10 punten Het evenement is gericht op één doelgroep als beginners of ervaren sporters = 0 punten Het evenement richt zich zowel op beginners als ervaren sporters = 5 punten Het evenement richt zich op verschillende niveaus én leeftijdsgroepen = 10 punten |
Door een evenement te organiseren op verschillende niveaus verwachten we dat het evenement een brede doelgroep bereikt waardoor er meer inwoners in beweging komen. |
De mate van toegankelijkheid |
Maximaal 10 punten Inclusie en toegankelijkheid komen niet terug in de aanvraag = 0 punten Het evenement is toegankelijk voor mensen met een beperking = 5 punten Mensen met een beperking kunnen deelnemen aan het evenement = 10 punten |
Door aandacht te besteden aan toegankelijkheid verwachten we dat deelnemers met een beperking mee kunnen doen. |
|
|
|
Zakelijke kwaliteit en ondernemerschap |
Maximaal 20 punten in totaal |
|
Mate waarin de aanvrager ervaring heeft met de organisatie van evenementen (aantal jaar, aantal evenementen). |
Maximaal 10 punten Geen ervaring = 0 punten 1 jaar /1 evenement = 5 punten Meer jaren / meer evenementen = 10 punten |
Door ervaring met organisatie van eerdere evenement verwachten we een grotere lokale binding van de aanvrager. |
De mate van financiële afhankelijkheid van de subsidie. |
Maximaal 10 punten De gevraagde subsidie is 50% van de totaal begrootte kosten = 0 punten De gevraagde subsidie is minder dan 40% van de totaal begrootte kosten = 5 punten De gevraagde subsidie is minder dan 30% van de totaal begrootte kosten = 10 punten |
Door aandacht te besteden aan de financiële afhankelijkheid willen we aanvragers stimuleren meerdere financieringsbronnen aan te boren om de afhankelijkheid van de subsidie zo klein mogelijk te laten zijn. |
Toelichting subsidieregeling
Inleiding
Deze regeling betreft een subsidieregeling zoals bedoeld in de Asv.
Artikelsgewijze toelichting
Artikel 1 Begripsbepalingen
De de-minimisverordening bepaalt dat ondernemingen maximaal € 300.000 aan overheidssteun mogen ontvangen over een periode van drie belastingjaren zonder voorafgaande toestemming van de Europese Commissie. Bij het verlenen van subsidie op grond van deze regeling moet worden getoetst of dit plafond niet wordt overschreden.
Artikel 2 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Terugkerende sportevenementen zijn een of meerdaagse sportevenementen die gedurende de looptijd van de regeling periodiek terugkomen, jaarlijks of tweejaarlijks. De activiteiten op de dag van het evenement zelf, rond de hoofdactiviteit voor publiek, in aanloop naar het evenement en gedurende zijn allemaal onderdeel van het evenement.
Artikel 3 Indieningstermijn aanvraag
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 4 Eisen aan de aanvrager
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 5 Eisen aan de aanvraag
Onder lid 2 sub h wordt bedoeld dat een aanvrager niet meerdere evenementen in een aanvraag kan doen.
Voorbeeld 1: Een aanvrager wil een jaarlijks wandelevenement organiseren in samenwerking met de atletiekvereniging voor voorbereidende trainingen én een jaarlijks beachvolleybalevenement in samenwerking met de volleybalvereniging. Dan zijn dit twee aparte evenementen en dient de organisator twee aparte aanvragen in te dienen.
Voorbeeld 2: De organisator van een hardloopevenement wil het evenement toegankelijk maken voor mensen van alle niveaus en ook mensen voor wie 5km hardlopen niet haalbaar is. Daarom organiseren ze als onderdeel van het evenement een wandeling met start en finish aanpalend aan het terrein van de hardloopwedstrijd. Deelnemers van beide activiteiten kunnen op het evenemententerrein na afloop nog wat eten, drinken en wandelaars en hardlopers bij de finish binnen halen. De wandelactiviteit is zodoende onderdeel van het evenement en wordt daarom opgenomen in het activiteitenplan.
Artikel 6 Subsidiabele kosten
De kosten die in het eerste lid zijn opgesomd, worden in ieder geval als subsidiabel aangemerkt.
In lid 2 staan enkele kostenposten opgesomd die per definitie niet subsidiabel zijn. Als de aanvrager wel deze kosten moet maken in het kader van het project, dienen er voldoende eigen middelen of andere bijdragen dan de gevraagde subsidie van de gemeente in de begroting te zijn opgenomen. Het artikel verbiedt dus niet om projecten aan te vragen waarin deze kosten worden gemaakt, maar geeft aan dat deze kosten niet door de gemeente worden gesubsidieerd. Dit overzicht is niet uitputtend.
Onder lid 1 sub f kosten voor vrijwilligers kan bestaan uit vrijwilligersbijdrage, eten en drinken tijdens het evenement voor vrijwilligers en reiskostenvergoeding.
Artikel 7 Hoogte van de subsidie
De hoogte van de subsidie is een totaalbedrag voor de looptijd van de regeling.
Voorbeeld lid 1 sub a: een organisator van een evenement voor minder dan 4000 verwachte deelnemers doen een aanvraag voor een tweejaarlijks evenement en vraagt hiervoor €25.000 aan voor een editie in 2026 en in 2028. De totale subsidie is dan €50.000.
Voorbeeld lid 1 sub b: een organisatie van een evenement van minder dan 4000 verwachte deelnemers doet een aanvraag voor een jaarlijks evenement en vraagt hiervoor €25.000 aan per editie. De totale subsidie is dan €100.000.
Voorbeeld lid 2 sub a: een organisatie van een evenement van meer dan 4000 verwachte deelnemers doet een aanvraag voor een tweejaarlijks evenement in 2027 en 2029 van €60.000. De totale subsidie is dan €120.000.
Voorbeeld lid 2 sub b: een organisatie van een evenement van meer dan 4000 verwachte deelnemers doet een aanvraag voor een jaarlijks evenement van €60.000. De totale subsidie is dan €240.000.
Subsidie wordt verstrekt volgens de aanvraag. Groeit het evenement onverhoopt zo dat het boven de 4000 deelnemers uit komt, kan er niet geschoven worden gedurende de looptijd van de regeling. Het subsidiebedrag blijft gelijk aan de beschikking.
Artikel 8 Subsidieplafond
Het subsidieplafond van €800.000 is het plafond voor de gehele looptijd van de regeling. Dit houdt in dat het subsidieplafond per jaar maximaal €200.000 is.
Artikel 9 Weigeringsgronden
Subsidieaanvragen worden afgewezen als één van de in dit artikel opgesomde weigeringsgronden van toepassing zijn. Deze gronden zijn een aanvulling op de weigeringsgronden uit de Asv.
- 3.
De jaarlijkse subsidie van de gemeente Amersfoort in het geval van een tweejaarlijks terugkerend evenement bedraagt ten hoogste 50% van de subsidiabele kosten met een minimum van € 10.000 voor de looptijd van de regeling en een maximum van:
- e.
€ 80.000 met minder dan 4.000 verwachte aantal deelnemers per evenement;
- f.
€ 150.000 voor sportevenementen met ten minste 4.000 verwachte aantal deelnemers per evenement;
- e.
- 4.
De jaarlijkse subsidie van de gemeente Amersfoort in het geval van een jaarlijks terugkerend evenement bedraagt ten hoogste 50% van de subsidiabele kosten met een minimum van € 20.000 voor de looptijd van de regeling en een maximum van:
- g.
€ 160.000 voor sportevenementen met minder dan 4.000 verwachte aantal deelnemers per evenement;
- h.
€ 300.000 voor sportevenementen met ten minste 4.000 verwachte aantal deelnemers per evenement.
- g.
Onder a is een puntentelling opgenomen, waarbij maximaal 100 punten behaald kunnen worden. Om de kwaliteit van de aanvragen te waarborgen, is een ondergrens vastgesteld: alleen aanvragen die ten minste 40 punten behalen, komen in aanmerking voor subsidieverlening. Aanvragen die deze minimale score niet halen, voldoen in beginsel niet aan de vereisten van de subsidieregeling en worden daarom afgewezen. Deze drempel draagt bij aan het borgen van de inhoudelijke kwaliteit en vergroten van de impact van de subsidiebesteding.
Onder b is bepaald dat aanvragen worden afgewezen als het subsidiebedrag lager is dan €10.000 voor tweejaarlijks terugkerende evenementen en € 20.000 voor jaarlijks terugkerende evenementen. Deze ondergrens past bij het doel van de regeling, die gericht is op de ondersteuning van grootschalige sportevenementen. Hiermee wordt voorkomen dat de subsidie versnipperd wordt over kleinschalige activiteiten die niet aansluiten bij het beoogde bereik en de impact van de regeling.
Artikel 10 Wijze van verdeling
De in lid 3 genoemde adviseurs uit het Sportvierkant zijn vertegenwoordigers van de volgende vier organisaties: NV SRO, Amersfoortse Sport Federatie (ASF), Platform Ondernemende Sportaanbieders (POS) en de gemeente.
Artikel 11 Bevoorschotting
De bevoorschotting geschied op basis van een percentage van het totaalbedrag. Dit betekent bij een toegekend subsidie dat de bevoorschotting als volgt plaats vindt:
Totale subsidie €100.000
Voorschot 2026 is 20% = €20.000
Voorschot 2027 is 25% = €25.000
Voorschot 2028 is 25% = €25.000
Voorschot 2029 is 25% = €25.000
Artikel 12 Verplichtingen
Subsidieontvangers moeten voldoen aan alle in dit artikel opgesomde verplichtingen. Deze verplichtingen zijn een aanvulling op de verplichtingen uit de artikelen 16 tot en met 19 van de Asv. Als er niet aan de verplichting voldaan wordt, krijgen de subsidieontvangers de mogelijkheid om als nog te voldoen aan de verplichtingen. Blijkt dit niet te kunnen of dat na een week geen geplande acties zijn ondernomen tot verbetering. Dan kan de subsidie lager worden vastgesteld of teruggevorderd.
Wanneer de subsidieontvanger constateert dat de kans bestaat dat de activiteit niet wordt uitgevoerd, of hiervan reeds zeker is, dient de subsidieontvanger direct contact op te nemen met de contactpersoon van de gemeente.
Artikel 13 Vaststelling
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 14 Slotbepalingen
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl