Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR739937
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR739937/1
Aanwijzing-,en mandaatbesluit Wet BAG
Geldend van 04-06-2025 t/m heden
Intitulé
Aanwijzing-,en mandaatbesluit Wet BAGHet Dagelijks Bestuur van het SVHW,
Overwegende:
dat in artikel 2 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (Wet BAG) het houden van een geautomatiseerde basisregistratie adressen en gebouwen is opgedragen aan het college van burgemeester en wethouders;
dat deze taak door diverse deelnemers in de GR SVHW is gebracht en op die manier is gedelegeerd aan het Dagelijks Bestuur;
dat dit diverse verplichtingen voor het Dagelijks Bestuur met zich meebrengt, waaronder het aanwijzen van een ambtenaar;
dat, naast aan de aan te wijzen ambtenaar, bij wet ook taken zijn opgedragen aan het college van burgemeester en wethouders (het Dagelijks Bestuur);
het door voorkeur verdient deze taken van het Dagelijks Bestuur te mandateren aan de directeur.
Besluit:
Artikel 1 – Aanwijzing ambtenaar
Aan te wijzen als ambtenaar bevoegd tot:
- •
de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet BAG;
- •
het opmaken van documenten, als bedoeld in artikel 10, onder b van de Wet BAG,
- •
het opmaken van verklaringen, als bedoeld in artikel 7, aanhef en onder m van het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen;
de directeur van het SVHW te Klaaswaal;
Artikel 2 - Mandaat
Aan de directeur de volgende beheertaken en bevoegdheden te mandateren:
- a.
het houden van een geautomatiseerde basisregistratie, zoals bedoeld in artikel 2 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, conform hetgeen daarover in de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen en de Regeling basisregistratie adressen en gebouwen is bepaald;
- b.
het ingevolge artikel 14 van de Wet BAG zorgdragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie;
- c.
het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistratie adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen;
- d.
het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in de basisregistratie adressen en gebouwen, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de basisregistratie opgenomen gegevens, zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid, onder a, van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen;
- e.
het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen;
- f.
het ingevolge artikel 42 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen éénmaal per jaar controleren van de inrichting en de werking van de basisregistratie alsmede de verwerking van gegevens in de basisregistratie, en het zenden van een afschrift van de controleresultaten aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties;
- g.
het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet BAG, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders.
Artikel 3 – (Onder)mandaat
- 1.
De hiervoor genoemde ambtenaren kunnen hun taken en bevoegdheden (onder)mandateren aan door hen aan te wijzen functionarissen van dienst.
- 2.
Geschillen over deze mandaten worden voorgelegd aan het Dagelijks Bestuur.
Artikel 4 – Intrekken oud besluit
Het Mandaatbesluit uitvoering Wet BAG 2018 van 12 september 2018 wordt ingetrokken.
Artikel 5 - Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als “Aanwijzingsbesluit en mandaatbesluit Wet BAG”.
Artikel 6 - Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op 4 juni 2025.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 4 juni 2025 in het Dagelijks Bestuur SVHW.
Directeur, De voorzitter,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl