Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR739921
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR739921/1
Subsidieregeling kermissen gemeente Heumen 2025
Geldend van 03-06-2025 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-04-2025
Intitulé
Subsidieregeling kermissen gemeente Heumen 2025Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heumen;
overwegende dat de gemeenteraad van Heumen heeft besloten €16.000 beschikbaar te stellen voor het organiseren van kermissen in de gemeente Heumen
overwegende dat het gewenst is nadere regels vast te stellen voor het verstrekken van subsidies voor kermissen in de gemeente Heumen
Gelet op Titel 4.2 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 2, tweede lid van de Algemene subsidieverordening gemeente Heumen 2018
Besluit vast te stellen de volgende nadere regelgeving:
Subsidieregeling kermissen gemeente Heumen 2025
Algemene bepalingen
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
-
- a.
ASV: de Algemene subsidieverordening gemeente Heumen 2018
- a.
-
- b.
Aanvrager: een organisatie zonder winstoogmerk statutair gevestigd en actief in de gemeente Heumen;
- b.
-
- c.
Activiteit: de werkzaamheid die door een rechtspersoon zonder winstoogmerk wordt uitgevoerd en die door de gemeente kan worden gesubsidieerd;
- c.
-
- d.
Woonkern: een stad of dorp in de gemeente Heumen.
- d.
Artikel 2 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die bijdragen aan het voorbereiden en organiseren van een kermis in een van de woonkernen in de gemeente Heumen. De vergunning voor de kermis(activiteit) dient de organiserende partij zelf aan te vragen.
Artikel 3 Doelgroep
Subsidie op grond van deze regeling wordt uitsluitend verstrekt aan organisaties zonder winstoogmerk die statutair gevestigd en actief zijn in de gemeente Heumen.
Artikel 4 Berekening van de subsidie
De subsidie bedraagt maximaal €4.000 per woonkern per jaar.
Artikel 5 Verdeling van het subsidieplafond
Aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Wanneer de aanvrager krachtens artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht de gelegenheid heeft gehad de aanvraag compleet te maken, geldt als datum van ontvangst van de aanvraag de datum waarop de aanvraag is aangevuld.
De aanvraag van de subsidie
Artikel 6 Bij de aanvraag in te dienen gegevens
De aanvraag wordt ingediend met behulp van het daarvoor bestemde aanvraagformulier dat via de gemeentelijke website beschikbaar is. Bij de aanvraag wordt een begroting en activiteitenplan ingediend waaruit duidelijk wordt welke kosten worden gemaakt voor het voorbereiden en organiseren van de kermis.
Artikel 7 Aanvraag termijn
- 1.
Een subsidieaanvraag kan worden ingediend uiterlijk 1 mei voorafgaand aan het jaar waarop de subsidie betrekking heeft.
- 2.
Voor de subsidieaanvragen voor 2025 geldt dat de aanvraag uiterlijk 1 juli 2025 moet zijn ingediend.
- 3.
Voor de subsidieaanvragen voor 2026 geldt dat de aanvraag uiterlijk 31 december 2025 moet zijn ingediend.
De beslissing op de aanvraag
Artikel 8 Beslistermijn op aanvraag subsidie
Op een aanvraag voor subsidie wordt binnen 8 weken na ontvangst van de volledige aanvraag besloten. Dit besluit wordt de aanvrager schriftelijk medegedeeld.
Artikel 9 Weigeringsgronden
Onverminderd het bepaalde in de artikelen 8 en 9 van de Algemene subsidieverordening kan de subsidie geweigerd worden indien:
-
- a.
er geen sprake is van een aanvrager zoals bedoeld in artikel 1;
- a.
-
- b.
er geen sprake is van een activiteit zoals bedoeld in artikel 2;
- b.
-
- c.
de organisatie voor de te organiseren activiteiten zoals genoemd in artikel 2 reeds een subsidie op grond van een andere gemeentelijke subsidieregeling ontvangt.
- c.
Verantwoorden en vaststellen van de subsidie
Artikel 10 verantwoording en vaststelling
De toegekende subsidie wordt door de gemeente vastgesteld na ontvangst van een kosten-baten overzicht en verslag van de genoemde activiteit.
Artikel 11 Beslistermijn op aanvraag subsidie vaststelling
In overeenstemming met artikel 16 van de ASV gemeente Heumen 2018 beslist het college binnen dertien weken na ontvangst van de aanvraag over het vaststellen van de verleende subsidie.
Artikel 12 Hardheidsclausule
Het college kan in bijzondere gevallen ten gunste van de subsidieaanvrager afwijken van de bepalingen in deze subsidieregeling indien toepassing van de subsidieregeling tot onbillijkheden van overwegende aard leidt.
Artikel 13 Slotbepalingen
- 1.
Deze regeling treedt op de dag na bekendmaking met terugwerkende kracht in werking op 1 april 2025.
- 2.
Deze regeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling kermissen gemeente Heumen 2025.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heumen op 27 mei 2025
mr. J. de Graaf
Gemeentesecretaris
mr. J.W.M.S. Minses
Burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl