Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR739714
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR739714/1
Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Reusel-De Mierden 2025
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 27-05-2025
Intitulé
Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Reusel-De Mierden 2025De heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Reusel-De Mierden, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
In verband met de doelmatigheid is het wenselijk om bevoegdheden te mandateren;
Gelet op de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluiten vast te stellen:
“mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Reusel-De Mierden 2025”
Artikel 1 Definitie mandaat
Onder ‘mandaat’ wordt in dit besluit verstaan: de bevoegdheid om in naam en onder verantwoordelijkheid van de heffings-/invorderingsambtenaar besluiten te nemen.
Artikel 2 Omschrijving mandaten
-
1. De heffingsambtenaar verleent aan alle medewerkers van het team belastingen het mandaat voor het voeren van correspondentie voor de heffing van gemeentelijke belastingen en de uitvoering van de Wet WOZ. Dit mandaat geldt niet voor de uitspraken op bezwaarschriften en correspondentie van beroepsprocedures.
-
2. De heffingsambtenaar verleent aan de taxateurs van taxatiebureau xxllnc het mandaat voor het uitvoeren van WOZ-taxaties en het horen in de bezwaarfase.
-
3. De heffings- en invorderingsambtenaar verlenen aan de medewerkers van het team belastingen het mandaat tot heffing en inning in eerste voor de gemeentelijke belastingen, zoals bedoeld in de in bijlage 1 bij dit besluit behorende tabel.
-
4. De invorderingsambtenaar verleent aan de medewerkers burgerzaken het mandaat tot het innen van de lokale belastingen.
-
5. De invorderingsambtenaar verleent mandaat aan de invorderingsmedewerkers van Mandaat B.V. (handelend onder de naam Cannock Chase) bij de dwanginvordering vanaf fase (post) dwangbevel van alle leges, rechten en belastingen,
-
6. Voor zover de uitoefening van de bevoegdheden financiële consequenties voor de gemeente met zich brengt, geschiedt dit met inachtneming van de budgettaire kaders.
-
7. De medewerker die bevoegd is in mandaat een besluit te nemen is ook bevoegd dit besluit te ondertekenen.
-
8. Mandaatverlening vindt plaats in de ruimste zin van het woord. Hier wordt onder meer onder verstaan:
- a.
het verrichten van alle voorbereidingshandelingen;
- b.
het uitreiken van bewijzen van ontvangst, aanvragen e.d.;
- c.
het vaststellen en uitreiken van formulieren voor het indienen van aanvragen e.d.
- d.
de ontvangstbevestiging van bezwaarschriften:
- e.
het verdagen, opschorten en/of uitstellen van een besluit;
- f.
het verzoeken om aanvullende informatie;
- g.
het voeren van correspondentie, die direct te maken heeft met de opgedragen taken;
- h.
het stellen van (nadere) voorwaarden of het opleggen van verplichtingen;
- i.
het bekend maken van besluiten/beschikkingen, daar waar de verplichting daarvoor in de wetgeving is op genomen; en
- j.
alle andere besluiten die moeten worden genomen en alle andere handelingen die moeten worden verricht binnen het kader van de uitvoering van de verleende bevoegdheid.
- a.
Artikel 3 Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken, waarop de besluitbevoegdheid van de heffingsambtenaar betrekking heeft, is als volgt:
“Namens de heffingsambtenaar”,
Medewerkers belastingen
Deze brief wordt digitaal opgemaakt, daarom staat er op deze brief geen handtekening van de schrijver
Artikel 4 Ondermandaat
-
1. Ondermandaat aan de medewerkers van de milieustraat voor de afvalstoffen (heffing en inning) is toegestaan;
-
2. Het verlenen van ondermandaat van de overige gemandateerde bevoegdheden is niet toegestaan.
Artikel 5 Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking in het Gemeenteblad onder gelijktijdige intrekking van het “mandaat heffings- en invorderingsambtenaar Reusel-De Mierden 2020”;
-
2. Dit besluit wordt aangehaald als “mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Reusel-De Mier-den 2025”.
Ondertekening
Dit besluit is vastgesteld door de heffings- en invorderingsambtenaar van Reusel-De Mierden op 6 mei 2025.
De heffingsambtenaar van Reusel-De Mierden
De invorderingsambtenaar van Reusel-De Mierden
Bijlage 1, mandaten bevoegdheden heffings- en invorderingsambtenaar
Heffing
De medewerker voor de situaties zoals genoemd in de onderstaande tabel zijn bevoegd om namens de hef-fingsambtenaar op te treden bij de vaststelling van het verschuldigde legesbedrag.
Invordering
De medewerker voor de situaties zoals genoemd in de onderstaande tabel zijn bevoegd om namens de invor-deringsambtenaar op te treden bij het uitvoeren van de invordering in eerste aanleg.
Met medewerker wordt in de tabel bedoeld degene die de betreffende werkzaamheden uitoefent volgens de vastgestelde kerntaken, dan wel volgens de taken van het team, diens vervanger en degene die op incidentele basis – in opdracht van de secretaris of het afdelingshoofd – de betreffende werkzaamheden verricht.
GOB: team Gebiedsontwikkeling - Beheer
OKE: team Omgevingskwaliteit – Economie
VTH: team Vergunningverlening
Omschrijving |
Gemandateerde |
Afvalstoffenheffing |
Beheerder milieustraat Bladel voor tarieven milieustraat |
Lijkbezorgingsrechten |
Medewerker burgerzaken |
Marktgelden |
Medewerker GOB |
Leges, algemene dienstverlening |
|
Burgerlijke stand |
Medewerker burgerzaken |
Reisdocumenten en Nederlandse identiteitskaart |
Medewerker burgerzaken |
Rijbewijzen |
Medewerker burgerzaken |
Verstrekkingen in kader van BRP |
Medewerker burgerzaken |
Vastgoedinformatie Medewerker |
Medewerker OKE |
Overige publiekszaken |
Medewerker burgerzaken |
Gemeentearchief |
Medewerker informatiebeheer |
Leegstandwet |
Medewerker GOB |
Wet op de kansspelen |
Medewerker VTH |
Telecommunicatiewet |
Medewerker GOB |
Wegenverkeerswetgeving |
Medewerker GOB |
Diversen |
Medewerker |
Kinderopvang |
Medewerker Maatschappij |
Leges, dienstverlening vallend over de fysieke leef-omgeving /omgevingsvergunning |
Medewerker OKE en medewerker VTH |
Leges, Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn |
|
Horeca |
Medewerker VTH |
Seksbedrijven |
Medewerker VTH |
Winkeltijdenwet |
Medewerker VTH |
Verordening fysieke leefomgeving/Algemene plaat-selijke verordening |
Medewerker VTH |
Overig |
Medewerker OKE en medewerker VTH |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl