Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR739711
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR739711/1
Instellingsbesluit commissie naamgeving gemeente Zundert 2025
Geldend van 29-05-2025 t/m heden
Intitulé
Instellingsbesluit commissie naamgeving gemeente Zundert 2025Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zundert;
gelezen het bepaalde in artikel 84 van de Gemeentewet en art. 5, lid 3 van de verordening straatnamen en huisnummers gemeente Zundert 2025
overwegende dat
het wenselijk is nadere regels te stellen bij het benoemen van delen van de openbare ruimte
besluit vast te stellen:
- 1.
“Instellingsbesluit commissie naamgeving gemeente Zundert 2025”
Artikel 1 De commissie
-
1. Er is een commissie die adviseert aan het college van burgemeester en wethouders over het toekennen van namen aan delen van de openbare ruimte en aan gemeentelijke bouwwerken.
-
2. In dit besluit wordt verstaan onder:
- a.
commissie: de commissie naamgeving gemeente Zundert
- b.
college: het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zundert
- a.
Artikel 2 Taak
-
1. De commissie brengt gevraagd en ongevraagd schriftelijk advies uit aan het college over het toekennen van namen aan delen van de openbare ruimte en aan gemeentelijke bouwwerken.
-
2. Bij het uitbrengen van deze adviezen houdt de commissie rekening met hetgeen daarover is bepaald in de nadere regels straatnamen en huisnummers 2025.
Artikel 3 Samenstelling en lidmaatschap
-
1. De commissie bestaat tenminste uit:
- a.
een medewerker van de gemeente Zundert;
- b.
twee en maximaal vier deskundigen met een aardrijkskundige, geschiedkundige of cultuurhistorische achtergrond;
- c.
een beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen.
- a.
-
2. De leden en plaatsvervangende leden worden door het college benoemd.
-
3. De leden van de commissie worden benoemd voor een periode van vier jaar.
-
4. Bij periodieke aftreding blijven de leden van de commissie hun functie vervullen, totdat in hun opvolging is voorzien.
-
5. Het lid dat de hoedanigheid op grond waarvan hij lid van de commissie is, verliest, treedt op dat moment af als commissielid.
-
6. De leden kunnen tussentijds ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijke mededeling aan de voorzitter van de commissie, die maatregelen treft om in de vacature te voorzien.
Artikel 4 Vergoeding
De leden van de commissie genieten voor hun werkzaamheden een door het college te bepalen honorarium en vergoeding van reis- en verblijfkosten.
Artikel 5 Voorzitter
-
1. Het college benoemt de voorzitter en de plaatsvervangend voorzitter van de commissie.
-
2. De voorzitter heeft in de commissie stemrecht.
Artikel 6 Secretaris
-
1. Het college wijst de secretaris en de plaatsvervangend secretaris van de commissie aan
-
2. De secretaris is geen lid van de commissie.
-
3. De secretaris geeft de commissie wanneer het nodig is advies.
Artikel 7 Tekenen van stukken
-
1. De stukken van de commissie worden ondertekend door de voorzitter.
-
2. De stukken van procedurele aard worden door de secretaris ondertekend. De voorzitter kan de secretaris machtigen bepaalde stukken namens hem te ondertekenen.
Artikel 8 Deskundigen
De voorzitter is, uit eigen beweging of daartoe uitgenodigd door de commissie, bevoegd ambtenaren en andere deskundigen uit te nodigen tot het deelnemen aan vergaderingen van de commissie.
Artikel 9 Werkwijze
-
1. De commissie komt bijeen:
- a.
Wanneer de voorzitter dit nodig acht; of
- b.
Op verzoek van het college.
- a.
-
2. De voorzitter roept de leden schriftelijk op voor de vergadering, onder opgaaf van de punten die zullen worden behandeld. De agenda en vergaderstukken worden twee weken voor de vergadering aan de leden toegezonden. De commissie werkt zoveel mogelijk op basis van een vergaderschema.
-
3. De commissie vergadert slechts als ten minste drie leden, waaronder de voorzitter of de plaatsvervangend voorzitter, aanwezig zijn. Wanneer het vereiste aantal leden niet aanwezig is, belegt de voorzitter binnen één week een nieuwe vergadering en stelt de leden daarvan schriftelijk in kennis. In deze laatste vergadering kunnen besluiten worden genomen ongeacht het aantal aanwezige leden.
-
4. Besluiten van de commissie worden genomen bij meerderheid van stemmen. Wanneer de stemmen staken, beslist de voorzitter. De secretaris heeft een adviserende stem.
-
5. De commissie vergadert en besluit in het openbaar.
Artikel 10 Slotbepaling
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslist de voorzitter van de commissie.
Artikel 11 Citeertitel en inwerkingtreding
-
1. Deze regeling kan worden aangehaald als “Instellingsbesluit commissie naamgeving gemeente Zundert 2025”;
-
2. Het besluit treedt in werking op de dag na publicatie.
Ondertekening
Aldus besloten in de vergadering van 25-02-2025
Burgemeester en wethouders van Zundert,
secretaris,
G.A.A. van Rijswijk
de burgemeester,
J.G.P. Vermue
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl