Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR739554
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR739554/1
Mandaatlijst “Uitvoering Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029”
Geldend van 01-07-2025 t/m heden
Intitulé
Mandaatlijst “Uitvoering Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029”Behoort bij het besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Son en Breugel d.d. 06 mei 2025
Ons bekend,
De burgemeester, De secretaris,
Suzanne Otters-Bruijnen Jeroen Wesselink
Volgnr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Mandaat (M) / Machtiging (Ma)* |
Onder-mandaat |
Specifieke mandateringsvoorwaarden |
1. |
Het uitvoeren van de intake van (urgent) woningzoekenden, gespreksvoering, het doorzenden van verzoeken om urgentiebeschikking aan het secretariaat van de Urgentiecommissie en het voeren van alle overige routinematige correspondentie en contacten. |
-- |
1. De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie 2. de voorzitter van de Urgentiecommissie 3. de directeur Dienst Dommelvallei / de gemeentesecretaris (Ma) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (Dienst Dommelvallei)/manager en coördinator CMD |
|
2. |
Het voeren van correspondentie ter uitvoering, dan wel het tekenen van stukken ter vastlegging c.q. afwikkeling van krachtens mandaat genomen besluiten |
-- |
1. De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie 3. de directeur Dienst Dommelvallei / de gemeentesecretaris (Ma) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (Dienst Dommelvallei)/manager en coördinator CMD |
|
3. |
Het opvragen, waarmerken en toezenden van bescheiden |
-- |
1. De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie 3. de directeur Dienst Dommelvallei / de gemeentesecretaris (Ma) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (Dienst Dommelvallei)/manager en coördinator CMD |
|
4. |
Het vragen van adviezen aan derden |
-- |
1. De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie 2. De voorzitter van de Urgentiecommisie 3. de directeur Dienst Dommelvallei / de gemeentesecretaris (Ma) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (Dienst Dommelvallei)/manager en coördinator CMD |
Ondermandatering alleen duidelijk wanneer aan het vragen van het advies geen kosten zijn verbonden. |
5. |
Het verstrekken van zakelijke inlichtingen aan derden omtrent de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 over feiten en gegevens die geen beleidsaspecten hebben |
-- |
1. De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie 3. de directeur Dienst Dommelvallei / de gemeentesecretaris (Ma) |
||
6. |
Volledigheidstoets van verzoeken tot indeling in een of meer urgentiecategorieën |
Artikel 3 lid 1 t/m 3 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
1. De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) 3. Manager (Ma) |
||
7.a. |
Vertegenwoordigen van het bestuursorgaan op hoorzittingen welke door de commissie voor de behandeling van de bezwaarschriften, de (voorzieningenrechter van de) Rechtbank, de (voorzieningenrechter van de) Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State in het kader van een bezwaar-, voorlopige voorzienings-, beroep- of hoger beroepsprocedure worden belegd waar het betreft: - beschikkingen op verzoeken om indeling in een urgentiecategorie als bedoeld in artikel 6 op basis van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 alsmede de intrekking of wijziging daarvan, en; - besluiten op aanvragen om huisvestingsvergunningen als bedoeld in artikel 13 en artikel 14 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029. |
-- |
De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie (Ma) |
Het bestuursorgaan wordt op de hoogte gebracht en gehouden van geëntameerde procedures. |
|
7.b. |
Vertegenwoordigen van het bestuursorgaan op hoorzittingen welke door de commissie voor de behandeling van de bezwaarschriften, de (voorzieningenrechter van de) Rechtbank, de (voorzieningenrechter van de) Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State in het kader van een bezwaar-, voorlopige voorzienings-, beroep- of hoger beroepsprocedure worden belegd waar het betreft: - beschikkingen op verzoeken tot indeling in de maatschappelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 7, de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 8 lid 1 en de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 10 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 alsmede de intrekking of wijziging daarvan. |
-- |
De voorzitter van de Urgentiecommissie (Ma) |
Het bestuursorgaan wordt op de hoogte gebracht en gehouden van geëntameerde procedures. |
|
7.c. |
Vertegenwoordigen van het bestuursorgaan op hoorzittingen welke door de commissie voor de behandeling van de bezwaarschriften, de (voorzieningenrechter van de) Rechtbank, de (voorzieningenrechter van de) Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State in het kader van een bezwaar-, voorlopige voorzienings-, beroep- of hoger beroepsprocedure worden belegd waar het betreft: - beschikkingen op verzoeken tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 8 lid 2 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 10 de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029, alsmede de intrekking of wijziging daarvan. |
-- |
De Directeur Dienst Dommelvallei/ de gemeentesecretaris (Ma) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (Dienst Dommelvallei)/manager en coördinator CMD |
De portefeuillehouder dient in kennis te worden gesteld van de geëntameerde procedure. |
7.d. |
Vertegenwoordigen van het bestuursorgaan op hoorzittingen welke door de commissie voor de behandeling van de bezwaarschriften, de (voorzieningenrechter van de) Rechtbank, de (voorzieningenrechter van de) Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State in het kader van een bezwaar-, voorlopige voorzienings-, beroep- of hoger beroepsprocedure worden belegd waar het betreft: - beschikkingen op verzoeken tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 9 lid 1 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029. |
-- |
De Directeur Dienst Dommelvallei (Ma) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (Dienst Dommelvallei)/manager en coördinator CMD |
De portefeuillehouder dient in kennis te worden gesteld van de geëntameerde procedure. |
8.a. |
Het verlenen of weigeren van verzoeken tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentie als bedoeld in artikel 9 lid 1 onder b en c Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 4, lid 1 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
1. De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie (M) 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
||
8.b. |
Het verlenen of weigeren van verzoeken tot indeling in de maatschappelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 7 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 of medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 8 lid 1 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 4, lid 1 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
Geen ondermandaat |
|
8.c. |
Het verlenen of weigeren van verzoeken tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 8 lid 2 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 10 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 4, lid 1 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
De Directeur Dienst Dommelvallei/de gemeentesecretaris / de voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (dienst Dommelvallei)/ manager en coördinator CMD |
|
8.d. |
Het verlenen of weigeren van verzoeken tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 9 lid 1 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 4, lid 1 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
De Directeur Dienst Dommelvallei / de voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (dienst Dommelvallei) |
|
9.a. |
Het afwijzen van een herhaald verzoek tot indeling in de maatschappelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 7 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 of medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 8 lid 1 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 4:6 Awb |
De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
Geen ondermandaat |
|
9.b. |
Het afwijzen van een herhaald verzoek tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 8 lid 2 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 10 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 4:6 Awb |
De Directeur Dienst Dommelvallei /de gemeentesecretaris(M) 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (dienst Dommelvallei)/ manager en coördinator CMD |
|
9.c. |
Het afwijzen van een herhaald verzoek tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 9 lid 1 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 4:6 Awb |
1. De Directeur Dienst Dommelvallei / gemeentesecretaris 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (dienst Dommelvallei)/ manager en coördinator CMD |
|
10.a. |
Het intrekken van een beschikking tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 9 lid 1 onder b en c Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 11 lid 2 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
1. De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie(M) 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
||
10.b. |
Het intrekken van een beschikking tot indeling in de maatschappelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 7 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 of medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 8 lid 1 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 11 lid 2 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
Geen ondermandaat |
|
10.c. |
Het intrekken van een beschikking tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 8 lid 2 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 10 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 11 lid 2 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
1. De Directeur Dienst Dommelvallei / gemeentesecretaris 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (dienst Dommelvallei)/ manager en coördinator CMD |
|
10.d. |
Het intrekken van een beschikking tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 9 lid 1 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 11 lid 2 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
1. Directeur Dienst Dommelvallei / de gemeentesecretaris 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (dienst Dommelvallei) |
|
11.a. |
Het, al dan niet op verzoek, wegens gewijzigde omstandigheden verstrekken van een nieuwe beschikking tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 9 lid 1 onder b en c Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 11 lid 3 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
1. De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie (M) 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
||
11.b. |
Het, al dan niet op verzoek, wegens gewijzigde omstandigheden verstrekken van een nieuwe beschikking tot indeling in de maatschappelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 7 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 of medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 8 lid 1 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 11 lid 3 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
Geen ondermandaat |
|
11.c. |
Het, al dan niet op verzoek, wegens gewijzigde omstandigheden verstrekken van een nieuwe beschikking tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 8 lid 2 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 10 van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 11 lid 3 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
1. De Directeur Dienst Dommelvallei / de gemeentesecreatis 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (Dienst Dommelvallei)/ manager en coördinator CMD |
|
11.d. |
Het, al dan niet op verzoek, wegens gewijzigde omstandigheden verstrekken van een nieuwe beschikking tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 9 lid 1 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
Artikel 11 lid 3 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
1. De Directeur Dienst Dommelvallei 2. De voorzitter van de Urgentiecommissie (M) |
Teammanager Team Werk en Inkomen (dienst Dommelvallei |
|
12. |
Volledigheidstoets van aanvragen om huisvestingsvergunning |
Artikel 14 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie (M) |
||
13. |
Het verlenen of weigeren van aanvragen om huisvestingsvergunning |
Artikel 13 Huisvestingsverordening gemeente Son en Breugel 2025-2029 |
De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie (M) |
* in artikel 3 lid 1 van de Mandaatregeling worden de directeur-bestuurders van de in het SGE werkzame woningcorporaties, de voorzitter van de urgentiecommissie en nader te noemen andere functionarissen aangewezen. In deze mandatenlijst wordt dit uitgewerkt.
Concreet betekent dit dat het de directeur-bestuurders van de navolgende corporaties betreffen:
- 1.
de vereniging met volledige rechtsbevoegdheid “Woningbouwstichting Helpt Elkander”
- 2.
de vereniging met volledige rechtsbevoegdheid “Woningbouwvereniging “Volksbelang””
- 3.
de stichting “Stichting Woonbedrijf SWS.Hhvl”
- 4.
de vereniging met volledige rechtsbevoegdheid “Woningbouwvereniging “Bergopwaarts””
- 5.
de stichting “Woningstichting ‘Thuis”
- 6.
de stichting “Stichting “Woonpartners””
- 7.
de vereniging met volledige rechtsbevoegdheid “Woningstichting Compaen”
- 8.
de stichting “Stichting Trudo”
- 9.
de stichting “Stichting WoCom”
- 10.
de stichting “Stichting Wooninc.”
- 11.
de stichting “Woningbelang”
Het gaat hierbij om de directeur-bestuurders die, al dan niet gezamenlijk, volgens de bij de Kamer van Koophandel gedeponeerde informatie rechtens bevoegd zijn om de woningcorporatie te vertegenwoordigen.
Waar gesproken wordt over de voorzitter van de Urgentiecommissie, gaat het om de persoon die op basis van artikel 3 lid 4 van het Reglement van Orde van de Urgentiecommissie door de colleges van burgemeester en wethouders van het Stedelijk Gebied Eindhoven is voorgedragen en benoemd.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl