Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR739310
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR739310/1
Verordening op de raadscommissies gemeente Utrecht
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 16-05-2025
Intitulé
Verordening op de raadscommissies gemeente UtrechtDe raad van de gemeente Utrecht;
- •
gelezen het voorstel van het dagelijks bestuur van de raad van 6 maart 2025;
- •
gelet op de artikelen 82, 83 en 84 van de Gemeentewet;
Besluit vast te stellen de volgende verordening:
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Artikel 1 Definities
In deze verordening wordt verstaan onder:
- a.
adviescommissie: commissie zoals bedoeld in artikel 84 van de Gemeentewet;
- b.
bestuurscommissie: commissie zoals bedoeld in artikel 83 van de Gemeentewet;
- c.
commissielid: lid van een raadscommissie;
- d.
commissievoorzitter: voorzitter van een raadscommissie of diens plaatsvervanger;
- e.
college: het college van burgemeester en wethouders van Utrecht;
- f.
dagelijks bestuur: het dagelijks bestuur van de raad als bedoeld in het Reglement van Orde voor vergaderingen en andere werkzaamheden gemeenteraad Utrecht;
- g.
fractie: elke groepering in de gemeenteraad die is geregistreerd overeenkomstig artikel G3 van de Kieswet;
- h.
f ractiemedewerker: een door het dagelijks bestuur goedgekeurde medewerker in dienst van een fractie;
- i.
griffier: griffier van de raad of diens plaatsvervanger;
- j.
raad: de gemeenteraad van Utrecht;
- k.
raadscommissie: een commissie als bedoeld in artikel 82 van de Gemeentewet.
Hoofdstuk 2 Raadcommissies
Paragraaf 2.1 De benaming en de taak van de raadscommissies
Artikel 2 Taken raadscommissies
-
1. De raadscommissies bereiden besluitvorming door de raad voor, voeren onderling een opiniërend debat en overleggen met het college, respectievelijk de burgemeester.
-
2. Na behandeling van een raadsvoorstel in de raadscommissie wordt het advies voor de verdere behandeling in de raad bepaald – hamerstuk (A punt) of bespreekpunt (B punt) – en wordt tevens het advies voor de bijbehorende tijd voor behandeling in de raad voorgesteld.
-
3. De raadscommissies kunnen het dagelijks bestuur van de raad adviseren om namens de raad een voorstel van het college terug te zenden indien de raadscommissie waar het raadsvoorstel behandeld wordt, van oordeel is dat het voorstel onvoldoende is voorbereid of anderszins onvoldoende geschikt is voor behandeling en besluitvorming, een en ander als bedoeld in artikel 44 lid 2 Reglement van Orde van de gemeenteraad.
Artikel 3 Instelling, benaming en portefeuilleonderdelen raadscommissies
Het instellen en wijzigen van (het aantal) raadscommissies, de benaming ervan en de daarin ondergebrachte portefeuille- en/of beleidsonderdelen is een bevoegdheid van de raad. Het overzicht van de raadscommissies en de daarin ondergebrachte portefeuille- en/of beleidsonderdelen is als Bijlage 1 in bij deze verordening gevoegd.
Artikel 4 De raadsinformatiebijeenkomst
-
1. Er kunnen raadsinformatiebijeenkomsten worden georganiseerd. De raadsinformatiebijeenkomst is bedoeld als instrument om:
- a.
raads- en commissieleden de mogelijkheid te bieden om informatie te verkrijgen die noodzakelijk is om het debat in de raadscommissies te kunnen voeren en een politiek standpunt te kunnen bepalen;
- b.
inwoners en organisaties te betrekken bij de besluitvorming van de raad.
- a.
-
2. De raadsinformatiebijeenkomsten vinden in de regel plaats op dinsdagavond waarbij drie raadsinformatiebijeenkomsten parallel aan elkaar kunnen plaatsvinden.
Paragraaf 2.2 De samenstelling en de werkwijze van de raadscommissies
Artikel 5 Samenstelling raadscommissie
-
1. Alle raadsleden zijn lid van de raadscommissie(s).
-
2. Elke raadscommissie heeft een commissievoorzitter en een plaatsvervangend commissievoorzitter. Beiden zijn door de raad uit zijn midden te benoemen. Ingeval zowel de commissievoorzitter als de plaatsvervangend commissievoorzitter is verhinderd, wordt de vergadering van de raadscommissie voorgezeten door de commissievoorzitter of plaatsvervangend commissievoorzitter van een andere raadscommissie.
-
3. In geval van een gecombineerde vergadering van raadscommissies bepalen de betrokken commissievoorzitters wie als commissievoorzitter zal optreden.
-
4. De commissievoorzitter is onder meer belast met:
- a.
het leiden van de vergadering;
- b.
het geven van gelegenheid aan de leden tot het kenbaar maken van hun mening betreffende het aan de orde gestelde onderwerp;
- c.
het handhaven van de orde;
- d.
het bewaken van de vastgestelde spreektijd per fractie en het handhaven van de spreektijden van iedereen in de vergadering aanwezig;
- e.
het sturen op de behandeltijd van een agendapunt;
- f.
het formuleren van de door de vergadering geconstateerde behandeluitkomsten;
- g.
hetgeen deze verordening hem/haar verder opdraagt.
- a.
Artikel 6 Commissieleden, niet zijnde raadsleden
-
1. Ook niet-raadsleden kunnen door de raad worden benoemd als commissielid.
-
2. De artikelen 10 tot en met 15 van de Gemeentewet zijn van overeenkomstige toepassing op commissieleden die geen raadslid zijn.
-
3. Van artikel 15 eerste lid, aanhef en onder d Gemeentewet kan het dagelijks bestuur ontheffing verlenen.
-
4. Elke fractie kan maximaal 4 niet-raadsleden door de raad laten benoemen als commissielid.
-
5. Een commissielid kan tevens fractiemedewerker zijn.
-
6. Een fractie bestaat, naast raadsleden, uit niet meer dan zes fractiemedewerkers en/of commissieleden tezamen.
-
7. Bij benoeming van nieuwe commissieleden, niet zijnde raadsleden, stelt de raad een commissie geloofsbrieven in bestaande uit drie raadsleden.
-
8. Deze commissie onderzoekt de geloofsbrieven en de daarop betrekking hebbende stukken van de nieuwe commissieleden, niet zijnde raadsleden, en brengt vervolgens advies uit aan de raad over de benoeming van die nieuwe commissieleden.
Artikel 7 Einde lidmaatschap
-
1. De zittingsperiode van een commissielid en -voorzitter eindigt in ieder geval met het einde van de zittingsperiode van de raad.
-
2. Het lidmaatschap van een commissielid eindigt op het moment dat niet meer wordt voldaan aan de in artikel 6, tweede lid gestelde eisen.
-
3. De raad kan een commissielid ontslaan op voorstel van de fractie die het lid voor benoeming heeft voorgesteld.
-
4. Als een fractie niet langer is vertegenwoordigd in de raad vervalt het lidmaatschap van commissieleden die op voordracht van die fractie zijn benoemd van rechtswege.
-
5. Een commissielid en commissievoorzitter kunnen te allen tijde ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de voorzitter van de raad.
-
6. Het ontslag van een commissielid gaat in op de door het commissielid aangegeven datum, welke datum uiterlijk een maand na de schriftelijke mededeling gelegen kan zijn. Wanneer er geen datum is aangegeven eindigt het commissielidmaatschap op de datum van ontvangst van het ontslag.
-
7. Het ontslag van een commissievoorzitter gaat een maand na de schriftelijke mededeling in of zoveel eerder als een opvolger is benoemd.
Artikel 8 Fractiemedewerkers
-
1. Een fractie kan fractiemedewerkers aannemen.
-
2. De fractie meldt een fractiemedewerker aan bij de griffier. De aanmelding wordt ter goedkeuring aan het dagelijks bestuur voorgelegd.
-
3. Op fractiemedewerkers rust de verplichting tot geheimhouding, indien en voor zover deze verplichting ook voor raadsleden geldt. Een fractiemedewerker ondertekent hiertoe een geheimhoudingsverklaring.
-
4. De fractie meldt een fractiemedewerker af bij het dagelijks bestuur wanneer deze uitdienst treedt.
Artikel 8a Verplichtingen fractiemedewerkers
-
1. De fractiemedewerker onthoudt zich van deelname aan de fractievergadering als sprake is van een situatie in strijd met artikel 28 Gemeentewet.
-
2. De fractiemedewerker meldt nevenfuncties en financiële belangen bij de fractievoorzitter, ter publicatie op de website van de fractie.
-
3. De fractiemedewerker meldt ontvangen geschenken en uitnodigingen bij de fractievoorzitter zodat dit kan worden opgenomen in het openbare register.
-
4. De fractiemedewerker houdt zich voorts aan artikel 3.1, artikel 3.3, hoofdstuk 4, artikel 5.1 en artikel 5.3 van de Gedragscode raadleden en commissieleden gemeente Utrecht.
-
5. De fractiemedewerker die inzage krijgt in stukken waarop geheimhouding rust neemt de geheimhoudingsplicht uit de Gemeentewet in acht. Met betrekking tot de raadstukken neemt hij dezelfde zorgvuldigheid in acht als van de raads- en commissieleden wordt verwacht.
-
6. De functie van fractiemedewerker is niet verenigbaar met één van de functies zoals genoemd in artikel 13 lid 1 Gemeentewet.
-
7. Het is de fractiemedewerker verboden om handelingen te verrichten zoals zijn opgenomen in artikel 15 lid 1 onder a t/m d van de Gemeentewet.
-
8. De fractie neemt in de arbeidsovereenkomst met de fractiemedewerker bepalingen op over de leden 1 t/m 7 van dit artikel.
Artikel 9 Inlichtingen, vragen en advisering
-
1. Elke raadscommissie en elk lid van een raadscommissie is bevoegd om – buiten de vergadering om - feitelijke informatie en technische vragen te stellen aan de ambtelijke organisatie.
-
2. De door commissieleden gevraagde adviezen of inlichtingen, bedoeld in het eerste lid worden desverlangd schriftelijk gegeven.
-
3. Elke raadscommissie is bevoegd deskundigen buiten het gemeentepersoneel te raadplegen en aan haar beraadslagingen over een bepaalde zaak met adviserende stem te doen deelnemen. Indien hiermee kosten zijn gemoeid wordt eerst overlegd met de griffier.
Artikel 10 Dag en tijdstip van de vergaderingen
-
1. De raadscommissie(s) vergaderen volgens het door het dagelijks bestuur vastgestelde vergaderschema.
-
2. Ontvangt de commissievoorzitter een verzoek van ten minste drie leden van verschillende fracties om een extra vergadering te beleggen, dan heeft die vergadering zo spoedig mogelijk plaats.
Artikel 11 Agenda
-
1. De raadscommissie stelt per agendering het behandeladvies met bijbehorende behandeltijd en prioritering vast.
-
2. De commissievoorzitter en plaatsvervangend commissievoorzitter van de raadscommissie stellen op basis van voorstellen uit de raadscommissie de voorlopige agenda voor de raadscommissie op.
-
3. Voor de vergadering wordt door of namens de commissievoorzitter een elektronische oproep en voorlopige agenda verzonden. Het inhoudelijke deel van de voorlopige agenda en bijbehorende stukken worden veertien dagen voor aanvang van de vergadering op het raadsinformatiesysteem geplaatst. Het procedurele deel met bijbehorende stukken worden zeven dagen voor aanvang van de vergadering aan de voorlopige agenda in het raadsinformatiesysteem toegevoegd. Het raadsinformatiesysteem is voor eenieder toegankelijk.
-
4. In afwijking van het derde lid wordt informatie van de raadscommissie of aan de raadscommissie verstrekte informatie waaromtrent op grond van hoofdstuk VA van de Gemeentewet geheimhouding is opgelegd in het deel van het raadsinformatiesysteem geplaatst dat alleen toegankelijk is voor raads- en commissieleden en fractiemedewerkers.
-
5. De aanwezigheid bij de vergadering van de op de agendaonderwerpen betrekking hebbende portefeuillehouders binnen het college, of een ander lid van het college, is vereist.
-
6. Bij aanvang van de vergadering stelt de raadscommissie de agenda vast.
Artikel 12 Quorum, ordevoorstellen en besluitvorming
-
1. Een vergadering van een raadscommissie wordt niet geopend als niet, behalve de commissievoorzitter, ten minste drie commissieleden uit drie verschillende fracties, welke fracties tezamen minimaal 50% van het totale aantal zetels in de raad vertegenwoordigen, aanwezig zijn. Wanneer ten gevolge van de toepassing van deze bepaling een vergadering geen doorgang heeft gevonden, wordt zo spoedig mogelijk een nieuwe vergadering gehouden, ongeacht het aantal dan aanwezige commissieleden. In deze vergadering worden uitsluitend onderwerpen behandeld die voor de eerste vergadering aan de orde waren gesteld.
-
2. De voorzitter en commissieleden kunnen tijdens de vergadering mondeling een voorstel van orde doen, dat kort kan worden toegelicht. De raadscommissie beslist hier terstond over.
-
3. Voor het tot stand komen van een besluit is bij stemming de meerderheid vereist van de commissieleden die aan de stemming hebben deelgenomen. Indien de stemmen staken wordt het voorstel geacht te zijn verworpen.
Artikel 13 Aantal spreektermijnen
-
1. De beraadslaging over een raadsvoorstel geschiedt in beginsel in ten hoogte twee termijnen, tenzij de raadscommissie anders beslist. Over een ander agendapunt, bijvoorbeeld een raadsbrief, wordt in beginsel in één termijn beraadslaagd, tenzij de raadscommissie anders beslist.
-
2. Elke spreektermijn wordt door de commissievoorzitter afgesloten.
-
3. Een commissielid mag in een termijn niet meer dan éénmaal het woord voeren over hetzelfde raadsvoorstel of onderwerp.
-
4. Bij de bepaling hoeveel malen een raadslid over hetzelfde raadsvoorstel of onderwerp het woord heeft gevoerd, wordt niet meegerekend het spreken over een voorstel van orde.
Artikel 14 Spreektijd
-
1. Er is een spreektijdregeling voor vergaderingen van raadscommissies. De spreektijdregeling is als Bijlage 2 bij deze verordening gevoegd.
-
2. Zodra de spreektijd is verstreken, nodigt de commissievoorzitter de spreker uit zijn rede te beëindigen. Deze is gehouden aan de uitnodiging gevolg te geven.
-
3. Voldoet de spreker niet aan de in het tweede lid bedoelde uitnodiging, dan ontneemt de commissievoorzitter hem het woord.
Artikel 15 Maatregelen van orde
-
Een commissielid dat door zijn gedragingen de gang van zaken belemmert kan op voorstel van de commissievoorzitter door de raadscommissie het verdere verblijf in de vergadering worden ontzegd. Over het voorstel wordt niet beraadslaagd. Na aanneming daarvan verlaat het commissielid de vergadering onmiddellijk. Bij herhaling van het gedrag kan het commissielid op voorstel van de voorzitter van de raad door de raad voor ten hoogste drie maanden toegang tot de commissievergadering worden ontzegd.
Paragraaf 2.3 Regelen betrekking hebbend op de raadscommissies
Artikel 16 Verslagen
-
1. Het dagelijks bestuur besluit over de wijze waarop verslag gedaan wordt van commissievergaderingen.
-
2. Een conceptverslag wordt gelijktijdig met de verzending aan de commissieleden verzonden aan de overige personen die het woord hebben gevoerd in de commissievergadering waarop het betrekking heeft.
-
3. Een conceptverslag van een commissievergadering wordt in de daaropvolgende commissievergadering met eventuele op- of aanmerkingen vanuit de raadscommissie door de raadscommissie vastgesteld.
-
4. Voor zover de aard en inhoud zich daartegen niet verzet, worden verslagen zo spoedig mogelijk na de commissievergadering voor een ieder toegankelijk gemaakt door publicatie op de website van de gemeente.
Paragraaf 2.4 Besloten vergaderingen
Artikel 17 Toepassing verordening op besloten vergaderingen
Op besloten vergaderingen is deze verordening van overeenkomstige toepassing voor zover dat niet strijdig is met het besloten karakter van de vergadering.
Artikel 18 Verslag besloten vergadering
-
1. Conceptverslagen van besloten vergaderingen worden niet verspreid, maar in het deel van het raadsinformatiesysteem geplaatst dat alleen toegankelijk is voor raads- en commissieleden en fractiemedewerkers.
-
2. Deze conceptverslagen worden zo spoedig mogelijk in een commissievergadering ter vaststelling aangeboden. Tijdens deze vergadering kan de raadscommissie een besluit nemen over het (gedeeltelijk) opheffen van de geheimhouding op het vastgestelde verslag en de tijdens de besloten vergadering behandelde informatie.
Paragraaf 5.2 Toehoorders en pers
Artikel 19 Toehoorders en pers
-
1. De toehoorders en vertegenwoordigers van de pers kunnen uitsluitend op de voor hen bestemde plaatsen openbare vergaderingen bijwonen.
-
2. Het geven van tekenen van goed- of afkeuring of het op andere wijze verstoren van de orde is verboden.
-
3. Een persoon, niet zijnde lid van de raadscommissie, die het woord wenst te voeren ter toelichting van zijn standpunt ten behoeve van een aan de orde zijnde agendapunt in een commissievergadering, kan dat enkel doen in een mogelijk met het betreffende onderwerp samenhangende raadsinformatiebijeenkomst welke plaatsvindt voorafgaand aan de commissievergadering.
Artikel 20 Geluid en beeldregistratie
-
1. Er worden geluids- en beeldregistraties van de openbare commissievergadering gemaakt die worden getoond, uitgezonden en bewaard op internet. Aanwezigen kunnen in beeld komen.
-
2. Derden die in de vergaderzaal tijdens de raadsvergadering geluids- en/of beeldregistraties willen maken, doen hiervan mededeling aan de commissievoorzitter en gedragen zich naar zijn aanwijzingen.
Hoofdstuk 3 Bestuurscommissies en adviescommissies
Artikel 21 Bestuurs- en adviescommissies
-
1. Wanneer de raad een bestuurscommissie of een adviescommissie instelt, worden de leden ervan door de raad benoemd.
-
2. Het doel, de taken en verantwoordelijkheden, de samenstelling en werkwijze van een bestuurscommissie respectievelijk een adviescommissie worden, indien nodig geacht, door de raad vastgelegd in een afzonderlijke bij de betreffende commissie behorende regeling.
Hoofdstuk 4 Slot- en overgangsbepalingen
Artikel 22 Uitleg verordening
Voor zover deze verordening daarin niet voorziet, wordt de wijze van werken van een raadscommissie en de orde van commissievergaderingen ingericht overeenkomstige het, voor overeenstemmende gevallen, bepaalde in de Gemeentewet en in het Reglement van Orde voor vergaderingen en andere werkzaamheden gemeenteraad Utrecht. Bij twijfel omtrent de toepassing van deze verordening beslist de raadscommissie op voorstel van de commissievoorzitter.
Artikel 23 Intrekking
De Verordening op de raadscommissie gemeente Utrecht , vastgesteld bij raadsbesluit van 6 april 2023 (Gemeenteblad 2023, nr. 157663) wordt ingetrokken.
Artikel 24 Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking de dag na bekendmaking in het Gemeenteblad.
Artikel 25 Citeertitel
Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening op de raadscommissies gemeente Utrecht.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 8 mei 2025.
De burgemeester,
Sharon A.M. Dijksma
De griffier,
Miguel Israel
Bijlage Toelichting
Artikelsgewijs
Artikel 2 Taken raadscommissies
Lid 3
In artikel 44 lid 2 van het Reglement van Orde van de gemeenteraad Utrecht is geregeld dat wanneer de raad van oordeel is dat een raadsvoorstel onvoldoende geschikt is voor behandeling en besluitvorming, het dagelijks bestuur het raadsvoorstel namens de raad kan terugsturen aan het college. In deze bepaling is verduidelijkt dat een raadscommissie het dagelijks bestuur hieromtrent kan adviseren.
Artikel 5 Samenstelling raadscommissie
Lid 4
Op verzoek van de commissievoorzitters is aangescherpt dat commissievoorzitters niet alleen de spreektijd van fracties bewaken maar ook de spreektijd van andere aanwezigen waaronder collegeleden. Daarnaast sturen commissievoorzitters ook op de door de raadscommissie vastgestelde behandeltijden per onderwerp.
Artikel 8a Verplichtingen fractiemedewerkers
M2024-54 (Integere fractiemedewerkers) roept raadsfracties op om in de arbeidsovereenkomsten met fractiemedewerkers de Gedragscode voor raads- en commissieleden ook van toepassing te verklaren op fractiemedewerkers. In deze bepaling is geëxpliciteerd welke bepalingen fracties verplicht zijn over te nemen in de arbeidsovereenkomsten. Omdat fractiemedewerkers toegang hebben tot geheime informatie wordt de geheimhoudingsplicht uit de Gemeentewet van overeenkomstige toepassing verklaard.
Artikel 15 Maatregelen van orde
M2024-55 (Behandel commissieleden gelijk) geeft aan dat het goed is dat voor commissieleden dezelfde omgangsvormen en regels gelden als voor raadsleden en daarmee samenhangend, dat de commissievoorzitter dezelfde mogelijkheden heeft als de voorzitter van de raad. In dit artikel wordt de mogelijkheid die de voorzitter van de raad heeft op grond van artikel 26 lid 3 Gemeentewet om een raadslid te schorsen ook verleend aan commissievoorzitters.
Bijlage Overzicht raadscommissies en verdeling portefeuille- en of beleidsonderdelen
- 1.
Commissie Ruimtelijke Ordening en Grondzaken (ROG)
Ruimtelijke ordening en Ruimtelijke Projecten (Groot Merwede, MWKZ, Stationsgebied), Westraven, A12-zone, Rijnenburg, Lunetten-Koningsweg en Overvecht en Utrecht Science Park, Grondzaken.
- 2.
Commissie Jeugd, Welzijn, Cultuur en Sport (JWCS)
Jeugd en Jeugdzorg, Diversiteit en inclusie, Publieksdienstverlening, Wmo en Welzijn, Maatschappelijke Opvang en Beschermd Wonen, Asiel en Integratie, Erfgoed (exclusief werven), Cultuur, Sport.
- 3.
Commissie Volksgezondheid, Onderwijs, Werk en Economie (VOWE)
Volksgezondheid, Drugs, Sekswerk, Onderwijs (incl. MBO), Werk en Inkomen, Economische Zaken, Evenementen.
- 4.
Commissie Energie(transitie), Duurzaamheid, Vastgoed en Wonen (EDVW)
Energie en Klimaat, Circulaire Economie, Milieu en Emissieloos vervoer, Wonen en Volkshuisvesting, Vastgoed, Wijk- en Buurtaanpak, Samen voor Overvecht.
- 5.
Commissie Veiligheid, Bestuur en Financiën (VBF)
Openbare orde en Veiligheid (incl. mensenhandel en drugscriminaliteit), Handhaving, Ombudszaken, Internationale zaken, Regionale samenwerking, Burgerzaken, Personeel en Organisatie, Financiën, Participatie.
6. Commissie Mobiliteit, Groen en Openbare Ruimte (MGOR)
Mobiliteit, Groen, Dierenwelzijn, Openbare ruimte, Markten en havens en Werven.
Bijlage Spreektijdregeling vergaderingen gemeenteraad
De volgende verdeling van spreektijden wordt gehanteerd voor commissies, raad en vragenuur.
Fractie |
Spreektijd per uur |
Groenlinks |
4 min. |
D66 |
3 min. 40 sec. |
VVD |
3 min. 20 sec. |
PvdA |
3 min. |
CDA |
2 min. 40 sec. |
Partij voor de Dieren |
2 min. 40 sec. |
Volt |
2 min. 40 sec. |
Student & Starter |
2 min. |
ChristenUnie |
2 min. 20 sec. |
BIJ1 |
2 min. |
DENK |
2 min. |
EenUtrecht |
2 min. |
Utrecht Solidair |
2 min. |
SBU |
2 min. |
UtrechtNu! |
2 min. |
Horizon |
2 min. |
College |
12 min. |
Diversen |
7 min. 40 sec. |
Totaal |
60 min. |
- 1.
In de raadscommissies vindt het proceduredeel plaats uit diversen. Daarvoor wordt +30 minuten toegevoegd aan de pot diversen
- 2.
In de raadscommissies wordt per dagdeel een half uur aan de pot diversen toegevoegd.
- 3.
Dit leidt tot maximaal (5/6) uur bruikbare behandeltijd per vergadering van drie dagdelen.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl