Besluit aanwijzing BRP-toezichthouders gemeente Bladel 2025

Geldend van 15-05-2025 t/m heden

Intitulé

Besluit aanwijzing BRP-toezichthouders gemeente Bladel 2025

De burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bladel, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;

Overwegende dat

het wenselijk is toezichthouders aan te wijzen voor het houden van toezicht op de naleving van de in dit besluit genoemde wet- en regelgeving;

Gelet op:

  • artikel 5:2 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);

  • Titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);

  • artikel 4.2 van de Wet basisregistratie personen;

Besluiten vast te stellen:

Artikel 1 - Aanwijzing toezichthouders

Als toezichthouders belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de Wet basisregistratie personen (BRP), worden aangewezen de medewerkers van het team Klant Contact Centrum.

Artikel 2 - Wettelijk kader

De toezichthouder is belast met het toezicht en de handhaving op de naleving van het bepaalde bij of krachtens:

  • de Wet basisregistratie personen.

Artikel 3 - Legitimatiebewijs

Aan de BRP-toezichthouders wordt ten behoeve van hun toezichthoudende taken een legitimatiebewijs verstrekt als bedoeld in artikel 5:12 van de Awb en overeenkomstig de "Regeling model legitimatie- wijs toezichthouders Awb".

Artikel 4 - Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en geldt voor het gehele grondgebied van de gemeente Bladel.

Artikel 5 - Voorgaande besluiten

Eerdere besluiten van de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders tot aanwijzing van BRP-toezichthouders worden door dit besluit niet ingetrokken.

Ondertekening

Aldus vastgesteld op 30 april 2025

In mandaat namens de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders,

Mevr. M. van Camp

Afdelingshoofd Dienstverlening & bedrijfsvoering