Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR738727
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR738727/1
Aanwijzingsbesluit toezichthouders gemeente Beuningen Sociaal Domein
Geldend van 25-04-2025 t/m heden
Intitulé
Aanwijzingsbesluit toezichthouders gemeente Beuningen Sociaal Domeingelet op:
het bepaalde in artikel 5:11 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), artikel 76A Participatiewet, artikel, 6.1 Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, artikel 24 Verordening maatschappelijke ondersteuning en jeugdhulp gemeente Beuningen 2025, artikel 53 van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen, artikel 53 van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze, artikel 15a van de Wet sociale werkvoorziening en artikel 4.2 Wet basisregistratie personen, Wet Inburgering 2021
overwegende dat:
- het uit oogpunt van doelmatigheid gewenst is dat (tijdelijke) ambtenaren over voldoende bevoegdheden beschikken voor het uitoefenen van (integraal) toezicht met de daarbij behorende legitimatieplicht;
- bij het vaststellen van de ingevolge artikel 5:12 Algemene wet bestuursrecht (Awb) verplichte legitimatiebewijzen het bepaalde in de ‘Regeling model legitimatiebewijs toezichthouders Awb’ (Besluit minister van Justitie d.d. 4 juli 2000) en ‘Wijziging Regeling model legitimatiebewijs toezichthouders Awb’ (Besluit minister van Justitie d.d. 1 juli 2002) in acht wordt genomen;
- wegens wisseling van personeel of uitbreiding van taken het besluit tot aanwijzing van toezichthouders van tijd tot tijd geactualiseerd dient te worden;
- de gemeente heeft ingestemd met de gemeenschappelijke regeling Instituut Bijzonder Onderzoek (IBO) - het wenselijk is de medewerker van het Instituut Bijzonder Onderzoek (IBO) van de gemeente Wijchen aan te wijzen als toezichthouders;
- het wenselijk is de klantmanager inkomen met een poortwachtersfunctie binnen de gemeente Beuningen aan te wijzen als toezichthouder.
Artikel 1 besluit
1. Aan te wijzen als toezichthouder zoals bedoeld in artikel 5:11 van de Algemene Wet Bestuursrecht:
a) De medewerkers van het Instituut Bijzonder Onderzoek van de gemeente Wijchen binnen het domein Sociale Leefomgeving in de functie van Sociaal Rechercheur (medewerker beleidsuitvoering II, code normfunctie N03.03.04)
b) De klantmanager inkomen met een poortwachtersfunctie
2. De toezichthouders genoemd onder a te belasten met toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de:
- Participatiewet
- Wet maatschappelijke ondersteuning 2015
- Jeugdwet
- Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ)
- Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW)
- Wet sociale werkvoorziening
- Wet basisregistratie personen (BRP)
- Wet Inburgering 2021 (Wi2021)
3. De toezichthouder genoemd onder b te belasten met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de:
- Participatiewet
- Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ)
- Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW)
- Wet Inburgering 2021 (Wi2021)
4. Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Bezwaarschriftbijsluiter
Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daartegen bezwaar maken. Dat doet u door een brief te schrijven aan de instantie die het besluit heeft genomen. In de meeste gevallen is dat het college van burgemeesters en wethouders. Maar het kan ook gaan om een besluit van de raad of de burgemeester. U stuurt uw bezwaar aan het college van burgemeester en wethouders (of raad of burgemeester) van Beuningen, Postbus 14 6640 AA BEUNINGEN GLD. Let op: uw bezwaarschrift per e-mail indienen is niet mogelijk. Bezwaarschrift De brief waarmee u bezwaar maakt heet bezwaarschrift: Aanwijzingsbesluit toezichthouders gemeente Beuningen Sociaal Domein. In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:
a. uw naam en adres
b. de datum
c. een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt
d. de reden waarom u bezwaar maakt Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en stuur zo mogelijk een kopie mee van het besluit waartegen u bezwaar maakt.
U kunt ook pro forma bezwaar maken. Indien u ook uw emailadres en telefoonnummer in het bezwaarschrift vermeldt, dan neemt mogelijk een interne mediator contact met u op om te onderzoeken of uw bezwaarschrift informeel kan worden opgelost.
Termijn
U heeft zes weken de tijd om bezwaar te maken. Deze termijn begint op de dag na de bekendmaking van het besluit: dat is de dag ná de datum, waarop het besluit is verzonden. Uw bezwaar moet vóór het einde van de termijn bij ons binnen zijn. Voorlopige voorziening Wanneer u bezwaar maakt, blijft het besluit - in ieder geval totdat een beslissing op het bezwaarschrift is genomen - in stand. Om te voorkomen dat er onherstelbare gevolgen ontstaan, kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland om een voorlopige voorziening vragen. Dat is een tijdelijke oplossing, die geldt totdat op uw bezwaar is beslist. In het geval van een omgevingsvergunning kan zo'n voorziening inhouden, dat voorlopig niet gebouwd mag worden. Een verzoek om een voorlopige voorziening wordt op korte termijn behandeld. U stuurt uw schriftelijke verzoek aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Voor een voorlopige voorziening betaalt u een vergoeding: griffierecht. Een natuurlijk persoon betaalt bij de rechtbank € 51,- voor zaken die betrekking hebben op uitkering, huurtoeslag of belastingzaken. Voor de overige zaken betaalt een natuurlijk persoon € 187, -. Een rechtspersoon (vereniging, stichting, NV, BV) betaalt altijd € 371, -. Deze bedragen gelden vanaf 1 januari 2025. Digitaal voorlopige voorziening instellen Het is ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via https://formulier.rechtspraak.nl/burqer/bestuur/beroepschrift/rechtbank. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.
Ondertekening
Dyanne Kocken
gemeentesecretaris
Monique Schriever
manager afdeling Dienstverlening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl