Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR738181
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR738181/1
Beleidsregels Uitdaagrecht De Fryske Marren
Geldend van 17-04-2025 t/m heden
Intitulé
Beleidsregels Uitdaagrecht De Fryske MarrenHet college van burgemeester en wethouders van gemeente De Fryske Marren;
gelet op de Particpatie- en inspraakverordening gemeente De Fryske Marren
besluit vast te stellen de beleidsregels: Uitdaagrecht De Fryske Marren
Artikel 1. Begripsbepalingen
- 1.
Alle begrippen die in deze beleidsregels worden gebruikt en die niet nader worden omschreven, hebben dezelfde betekenis als in Particpatie- en Inspraakverordening gemeente De Fryske Marren
- 2.
In deze beleidsregels wordt verstaan onder:
- a.
Ingezetenen: degene die volgens de BRP als inwoner is ingeschreven in de Gemeente de Fryske Marren
- a.
Artikel 2. Indienen verzoek
- 1.
Een verzoek kan ingediend worden via het algemene e-mailadres van gemeente De Fryske Marren, info@defryskemarren.nl, onder vermelding van het onderwerp ‘Verzoek uitdaagrecht’
- 2.
Een verzoek kan ingediend worden via het contactformulier op de website van de gemeente De Fryske Marren.
- 3.
De verzoeker dient een volledig verzoek in dat voldoet aan de inhoudelijke criteria die genoemd zijn in Artikel 9 van de participatie- en inspraakverordening.
- 4.
Bij een onvolledige aanvraag wordt verwezen naar Artikel 4:5 en 4:15 uit de Awb.
Artikel 3. Procedure
- 1.
Na het indienen van het verzoek wordt binnen twee weken contact opgenomen met de verzoeker om een gesprek te plannen over het ingediende verzoek. Bij voorkeur vindt dit gesprek plaats in de vorm van een fysieke afspraak.
- 2.
Bij het gesprek zijn in ieder geval de beleidsmedewerker Wikselwurk in een inhoudelijk deskundige ambtenaar aanwezig.
- 3.
In het gesprek wordt het ingediende verzoek en eventuele onduidelijkheden besproken.
- 4.
Tijdens dit proces is de beleidsmedewerker Wikselwurk het aanspreekpunt voor de verzoeker.
Artikel 4. Inhoud en toetsing
- 1.
De kosten van de taak die de indiener van de gemeente wil overnemen zijn gepresenteerd in een begroting.
- 2.
Het draagvlak moet aannemelijk zijn gemaakt voor dezelfde groep als waarop het initiatief betrekking heeft;
- 3.
Door middel van referenties, diploma’s werkervaring of ervaring in soortgelijke projecten kan de verzoeker aantonen de taak uit te kunnen voeren;
- 4.
De inhoudelijk betrokken ambtena(a)r(en) beoordelen of de verzoeker de taak goedkoper en beter uit kan voeren.
- 5.
De inhoudelijk betrokken ambtena(a)r(en) adviseren het college hierover schriftelijk;
- 6.
Bij kosten boven de 3000 euro is er sprake van een rechtsvorm met een rechtspersoonlijkheid zonder winstoogmerk (bijv. een stichting of een vereniging)
- 7.
Voor overige bedragen en voorwaarden daaraan wordt verwezen naar de normen uit het inkoop- en aanbestedingsbeleid van de gemeente De Fryske Marren
Artikel 5. Onvoorziene situaties
In gevallen, waarin deze beleidsregels niet voorzien, beslist het college van burgemeester en wethouders.
Artikel 6. Inwerkingtreding
De beleidsregels treden in werking met ingang van 1 augustus 2024
Artikel 7. Citeertitel
Deze beleidsregels worden aangehaald als: beleidsregels uitdaagrecht De Fryske Marren
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 9 juli 2024.
Burgemeester en wethouders van De Fryske Marren,
de secretaris de burgemeester
D. Cazemier F. Veenstra
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl