Mandaatbesluit Tegemoetkoming alleenverdienersproblematiek Participatiewet gemeente Nijmegen

Geldend van 16-04-2025 t/m heden

Intitulé

Mandaatbesluit Tegemoetkoming alleenverdienersproblematiek Participatiewet gemeente Nijmegen

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nijmegen,

gelet op artikel 78gg van de Participatiewet,

BESLUIT

  • 1.

    De volgende bevoegdheden te mandateren aan de teamleiders van IZ31, IZ32, IZ33, IZ41, IZ42 en IZ 43 van de afdeling Inkomen, Zorg en Leerrecht:

    • a.

      Het besluiten tot (ambtshalve of op aanvraag) verstrekken of weigeren van de tegemoetkoming alleenverdienersproblematiek op grond van artikel 78gg van de Participatiewet.

    • b.

      Het buiten behandeling stellen van een aanvraag voor de tegemoetkoming als deze niet aan de vereisten van een rechtsgeldige aanvraag voldoet.

    • c.

      Het verrichten van alle noodzakelijke handelingen om na een aanvraag het recht op de toeslag alleenverdienersproblematiek vast te kunnen stellen.

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na publicatie.

Ondertekening

Aldus besloten door het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Nijmegen, op 8 april 2025.

De gemeentesecretaris,

A.P.W. van de Klift

De burgemeester,

H.M.F. Bruls