Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR737520
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR737520/1
Regeling vervalt per 31-12-2025
Subsidieregeling Fit & Vitaal Dinkelland 2025
Geldend van 03-04-2025 t/m 30-12-2025
Intitulé
Subsidieregeling Fit & Vitaal Dinkelland 2025Het college van burgemeester en wethouders van Dinkelland
Gelet op het bepaalde in titel 4.2 subsidies van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 3 Algemene subsidieverordening Dinkelland 2018;
Besluit vast te stellen de volgende:
Subsidieregeling Fit & Vitaal Dinkelland 2025
Artikel 1 – Begripsomschrijvingen
-
1. De definities, genoemd in artikel 1 van de ASV Dinkelland 2018 (hierna: Asv), zijn op deze subsidieregeling van overeenkomstige toepassing.
-
2. In deze subsidieregeling wordt verstaan onder:
- a.
Fit & Vitaalakkoord: Het akkoord dat de koers heeft bepaald wat inwoners, organisaties en verenigingen binnen de gemeente Dinkelland belangrijk vinden op het gebied van sporten & bewegen en gezondheid.
- b.
Samenwerking: Verenigingen in samenwerkingsverband, ook verschillende verenigingen gevestigd in Dinkelland en Tubbergen.
- a.
Artikel 2 – Subsidiabele activiteiten
Activiteiten die zijn opgenomen in het Fit & Vitaalakkoord, maar in ieder geval:
- 1.
Kaderontwikkeling
Vanuit Fit & Vitaal stellen we het kader voorop om zich te blijven ontwikkelen. Hiervoor kan de vereniging een bijdrage aanvragen. Verenigingen kunnen ook in samenwerkingsverband aanvragen.
- 2.
Vernieuwend beweegaanbod
We stimuleren nieuwe vormen van beweging, hierdoor blijven steeds meer inwoners Fit & Vitaal. Een incidentele subsidie kan worden aangevraagd om de kosten voor de start van een nieuwe vorm van bewegen te dekken. Uit uw aanvraag moet blijken wat het vernieuwende karakter van het aanbod is en op welke wijze u op de lange termijn kosten zelfstandig kunt dekken.
- 3.
Inzet gezonde thema’s Fit & Vitaalakkoord
Het Fit & Vitaalakkoord stimuleert acties die zich inzetten voor een gezonde(re) kantine, matiging alcohol en middelengebruik en een rookvrije generatie.
Artikel 3 – Afwijkende bepalingen indienen aanvraag
In afwijking van het bepaalde in art. 6 en 7 van de Asv, kan een andere termijn gehanteerd worden wanneer dit in het belang is van de uit te voeren activiteit.
Artikel 4 – Criteria subsidieberekening
- •
Per individuele subsidieaanvraag is € 500 het maximaal aan te vragen geldbedrag.
- •
In geval van een samenwerkingsverband is het maximumbedrag € 1.500.
- •
De subsidie bedraagt maximaal 75% van de totale kosten.
- •
Maximaal 1 aanvraag per subsidiabele activiteit.
Artikel 5 – Aanvullende weigeringsgronden
- •
De activiteit van de aanvrager niet gericht is op de gemeente of haar ingezetenen of niet ten goede komen aan de gemeente of haar ingezetenen.
- •
De activiteit op een naar het oordeel van het college toereikende wijze anders wordt voorzien
- •
De activiteit een winstoogmerk heeft.
- •
De aanvrager doelstellingen beoogt of activiteiten zal ontplooien die in strijd zijn met de wet, het algemeen belang of de openbare orde.
Artikel 6 – Verdeelregels subsidieplafond
Het subsidieplafond bedraagt € 15.000. Aanvragen worden behandeld in volgorde van binnenkomst van ontvankelijke aanvragen tot het subsidieplafond wordt bereikt.
Artikel 7 – Verantwoording
Subsidieontvanger dient binnen 13 weken na afronding van de activiteit te verantwoorden middels factuur en beeldmateriaal van de activiteit.
Artikel 8 – Hardheidsclausule
Burgemeester en wethouders kunnen van een of meer bepaalde artikelen of artikelleden van deze regeling afwijken als daaraan vasthouden voor een subsidieaanvrager of -ontvanger gevolgen zou hebben die wegens bijzondere omstandigheden onevenredig zouden zijn tot de daarmee te dienen belangen.
Artikel 9 – Slotbepalingen
-
1. Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking en is geldig tot 31 december 2025.
-
2. Deze regeling wordt aangehaald als Subsidieregeling Fit & Vitaal Dinkelland 2025.
Ondertekening
Gemeente Dinkelland
Het college voornoemd,
, secretaris
, burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl