Instellingsbesluit Strategisch Informatie Overleg (SIO) gemeente Heemskerk 2025

Geldend van 21-03-2025 t/m heden

Intitulé

Instellingsbesluit Strategisch Informatie Overleg (SIO) gemeente Heemskerk 2025

Artikel 1 Instelling SIO

Burgemeester en wethouders van de gemeente Heemskerk stellen op grond van artikel 3, tweede lid, onder a, van de Verordening Informatiebeheer gemeente Heemskerk 2022 een Strategisch Informatie Overleg (SIO) in.

Artikel 2. Samenstelling SIO

  • a.

    In het SIO hebben de volgende functionarissen standaard zitting:

    • -

      de gemeentesecretaris;

    • -

      de domeinmanager Bedrijfsvoering;

    • -

      de teamleider Informatievoorziening.

  • b.

    In het SIO hebben op afroep – al naar gelang het onderwerp - zitting:

    • -

      de gemeentearchivaris;

    • -

      de servicemanager;

    • -

      een informatiemanager;

    • -

      de senior medewerker informatiebeheer;

    • -

      de informatiearchitect;

    • -

      de Chief Information Security Officer;

    • -

      de Privacy Officer.

  • c.

    Op verzoek van één of meer van de in het eerste lid genoemde personen, kan aanvullend een andere inhoudelijk deskundige worden uitgenodigd om deel te nemen aan een overleg, afhankelijk van het onderwerp.

Artikel 3. Overleg SIO

De domeinmanager Bedrijfsvoering roept het SIO minstens twee keer per jaar bij elkaar of vaker indien de ontwikkelingen op het gebied van informatiebeheer daartoe aanleiding geven.

Artikel 4. Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking.

Artikel 5. Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: Instellingsbesluit Strategisch Informatie Overleg (SIO) gemeente Heemskerk 2025.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de B&W vergadering d.d. 11 maart 2025

burgemeester en wethouders van Heemskerk,

de secretaris,

de burgemeester,