Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR73682
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR73682/1
Regeling vervallen per 01-01-2018
Aanvullende regeling jaargesprekken provincie Gelderland
Geldend van 09-05-2007 t/m 30-06-2011
Vastgesteld bij besluit van Gedeputeerde Staten van 29 november 2005, nr. 2005-012189 (Provinciaal Blad nr. 2005/100 van 13 december 2005). Laatstelijk gewijzigd bij besluit van Gedeputeerde Staten van 27 maart 2007, nr. 2007-001772 (Provinciaal Blad nr.2007/44 van 8 mei 2007). Op 9 mei 2007 in werking getreden.
Artikel 1. Jaargesprekkencyclus
-
1 De periode als bedoeld in artikel 2, vijfde lid van de Regeling jaargesprekken komt overeen met een kalenderjaar.
-
2 Een beloningsbeslissing als bedoeld in artikel C.7 en artikel C.9 van de CAP wordt steeds genomen met ingang van 1 januari van een kalenderjaar.
-
3 Voor de ambtenaar die vóór 1 juli van een kalenderjaar in dienst treedt, blijft de periode als bedoeld in artikel 2, vijfde lid van de Regeling jaargesprekken beperkt tot de resterende maanden van het kalenderjaar.
-
4 Met de ambtenaar die op of na 1 juli van een kalenderjaar in dienst treedt, wordt in het jaar van indiensttreding geen jaargesprekken gevoerd met het oog op een beoordeling als bedoeld in artikel 4, tweede lid van de Regeling jaargesprekken.
Artikel 2. Criteria bij beoordeling duurzame groei
In aanvulling op artikel 4, zesde lid van de Regeling jaargesprekken geldt het volgende:
- a.
De beoordeling van de ontwikkeling van de ambtenaar leidt tot een score “zeer goed” indien de competentieontwikkeling in uitzonderlijke mate de in het planningsgesprek geformuleerde afspraken te boven gaat en de werkresultaten zonder meer voldoen.
- b.
De beoordeling van de ontwikkeling van de ambtenaar leidt tot een score “normaal” indien de competentieontwikkeling voldoet aan de in het planningsgesprek geformuleerde afspraken en de werkresultaten zonder meer voldoen.
- c.
De beoordeling van de ontwikkeling van de ambtenaar leidt tot een score “normaal” indien de competentieontwikkeling in uitzonderlijke mate de in het planningsgesprek geformuleerde afspraken te boven gaat, maar de belangrijkste werkresultaten niet geheel voldoen aan de gestelde eisen.
- d.
De beoordeling van de ontwikkeling van de ambtenaar leidt tot een score “normaal” indien er in beperkte mate sprake is van competentieontwikkeling, maar de belangrijkste werkresultaten zonder meer voldoen.
- e.
De beoordeling van de ontwikkeling van de ambtenaar leidt tot een score “matig/slecht” indien er in beperkte mate sprake is van competentieontwikkeling en de belangrijkste werkresultaten niet geheel voldoen aan de gestelde eisen.
Artikel 3. Beoordeling duurzame groei in geval van afwezigheid
-
1 Indien de ambtenaar in de periode, bedoeld in artikel 2, vijfde lid van de Regeling jaargesprekken, voor minder dan 45% van de voor hem geldende feitelijke arbeidsduur zijn arbeid heeft verricht, vindt er geen beoordeling plaats van de duurzame groei als bedoeld in artikel 4, zesde lid van de Regeling jaargesprekken.
-
2 Bij de toepassing van het eerste lid blijven perioden waarin de ambtenaar zwangerschaps- en bevallingsverlof geniet of voorafgaand aan deze verloven ziek is als gevolg van de zwangerschap, buiten beschouwing.
-
3 Ingeval de afwezigheid bedoeld in het eerste lid is te wijten aan ziekte wordt aan de ambtenaar die nog niet het maximum van de voor hem geldende schaal heeft bereikt de volgende salarisontwikkeling toegekend:
- a.
Aan de ambtenaar die in het jaar voorafgaand aan het jaar waarin hij voor minder dan 45% van de voor hem geldende feitelijke arbeidsduur zijn arbeid heeft verricht, een salarisverhoging toegekend heeft gekregen als bedoeld in artikel C.7, eerste lid van de CAP, wordt in het eerste jaar waarin hij op grond van het eerste lid niet wordt beoordeeld, een salarisverhoging toegekend van 3%.
- b.
Aan de ambtenaar die in het jaar voorafgaand aan het jaar waarin hij voor minder dan 45% van de voor hem geldende feitelijke arbeidsduur zijn arbeid heeft verricht, een salarisverhoging toegekend heeft gekregen als bedoeld in artikel C.7, tweede lid van de CAP, wordt in het eerste jaar waarin hij op grond van het eerste lid niet wordt beoordeeld, een salarisverhoging toegekend van 3%.
- c.
Aan de ambtenaar die in het jaar voorafgaand aan het jaar waarin hij voor minder dan 45% van de voor hem geldende feitelijke arbeidsduur zijn arbeid heeft verricht, een salarisverhoging toegekend heeft gekregen als bedoeld in artikel C.7, derde lid van de CAP, wordt in het eerste jaar waarin hij op grond van het eerste lid niet wordt beoordeeld, een salarisverhoging toegekend van 1%.
- a.
Artikel 4. Criteria bij beoordeling werkresultaten
In aanvulling op artikel 4, zevende lid van de Regeling jaargesprekken geldt dat de beoordeling van de werkresultaten kan leiden tot een score “zeer goed” indien tevens sprake is van een normale tot zeer goede competentieontwikkeling.
Artikel 5 Incidentele beloning van extra inzet
Ter uitwerking van artikel C.10 van de CAP geldt het volgende:
- a.
Aan de ambtenaar die extra inzet heeft getoond, niet geplande activiteiten heeft verricht of anderszins een positieve bijdrage heeft geleverd aan het functioneren van zijn afdeling of provincie als geheel, kan een incidentele beloning worden toegekend.
- b.
De incidentele beloning kan bestaan uit een gratificatie van € 100, € 250, € 500, € 750 en € 1.000 netto of een beloning in natura tot een maximum van € 100.
- c.
Aan een gedeeltelijk arbeidsongeschikte ambtenaar kan in plaats van een gratificatie als bedoeld onder b, een met de waarde van de gratificatie overeenkomend aantal verlofuren worden toegekend.
- d.
Ingeval er sprake is van een incidentele beloning van een groep ambtenaren, vindt deze beloning plaats in de vorm van een gezamenlijke activiteit tot een bedrag van € 75 per persoon.
- e.
Gratificaties ter hoogte van een half of volledig maandsalaris worden slechts bij uitzonderlijke prestaties toegekend. Hierover wordt beslist door de afdelingsmanager.
Artikel 6 Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als Aanvullende regeling jaargesprekken provincie Gelderland.
Artikel 7 Inwerkingtreding
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 december 2005.
Overgangsrecht
- 1.
Ingeval er voor 1 januari 2005 aantoonbaar sprake is van matig/slecht functioneren en in 2005 wordt in een voortgangsgesprek en evaluatie- en beoordelingsgesprek geconstateerd dat niet geheel wordt voldaan aan de in het planningsgesprek gemaakte afspraken over duurzame groei, kan aan de ambtenaar een salarisverhoging worden toegekend als bedoeld in artikel C.7, derde lid van de CAP.
- 2.
Ingeval het oefenjaar 2004 is afgesloten met een proefbeoordeling met een score “matig/slecht” en in 2005 wordt in een voortgangsgesprek en evaluatie- en beoordelingsgesprek geconstateerd dat niet geheel wordt voldaan aan de in het planningsgesprek gemaakte afspraken over duurzame groei, kan aan de ambtenaar een salarisverhoging worden toegekend als bedoeld in artikel C.7, derde lid van de CAP.
- 3.
Ingeval het oefenjaar 2004 is afgesloten met een proefbeoordeling met een score “normaal” en in 2005 wordt in een voortgangsgesprek en evaluatie- en beoordelingsgesprek geconstateerd dat niet geheel wordt voldaan aan de in het planningsgesprek gemaakte afspraken over duurzame groei, wordt het besluit inzake de salarisverhoging als bedoeld in artikel C.7 van de CAP uitgesteld. Met de ambtenaar worden afspraken gemaakt over de wijze waarop de ambtenaar alsnog kan voldoen aan de gestelde eisen. In februari 2006 vindt opnieuw een evaluatie- en beoordelingsgesprek plaats. Op basis van dit gesprek wordt een definitief besluit inzake de salarisverhoging genomen. Deze salarisverhoging gaat in met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2006.
- 4.
Ingeval in 2005 in het planningsgesprek en voortgangsgesprek niet is geconstateerd dat de ambtenaar niet geheel voldoet aan de gesteld eisen en in het evaluatie- en beoordelingsgesprek wordt dit wel geconstateerd, dan kan de salarisverhoging als bedoeld in artikel C.7 van de CAP niet lager uitvallen dan 3%.
Ondertekening
Gedeputeerde Staten van Gelderland
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl